• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vraag over SSR

Angelique

Detailing chief
25 sep 2008
714
75
Goeienavond iedereen,

In mijn huidige collectie heb ik de SSR 2. Nu ben ik bezig met het maken van de volgende bestellijst.
En twijfel of ik nu voor 'zwaardere' swirls de SSR2.5 of de SSR3 moet kiezen?
Als ik kijk naar de slijpgraad van SSR2 deze is 50/100 die van de SSR2.5 is 60/100 maakt dit nu veel verschil uit of kan ik toch beter gaan voor SSR3 met de slijpgraad 80/100 ? Of zeggen jullie de SSR 2.5 en ssr 3?
Of eventueel een andere polishing pad?
De spullen in mijn collectie worden gebruikt voor diverse auto's (van Golf Cabrio type 1 vol met plekken die handmatig is geschilderd door één of ander amateurtje tot spiksplinternieuwe bedrijfsbus) en daarom wil ik zeker weten dat ik de juiste spullen heb. Maar als ik met de SSR2 net zoveel kan bereiken als met de SSR2.5 geef ik dat geld liever uit aan de SSR3 (Op de bestellijst staan al de SSR1 en PB Professional Polish om na de behandeling van de SSR3 te gebruiken).
Ter informatie: ik maak gebruik van de volgende polishing pads: White 5.5, Orange 5.5 en Green Light.
Graag jullie adviezen/ideeën?

Alvast bedankt en ik hoop dat mijn verhaal niet te verwarrend is.
Anders lees ik het wel! ;)
 
het verschil tussen de ssr2 en 2.5 is niet erg groot.
ik zou voor ssr3 gaan voor het zwaardere werk.

zelf gebruik ik ook ssr 3 ssr 2.5 en ssr1 .
 
Ik vind zelf de SSR3 erg grof, ik ben van mening dat als je er met een oranje pad en SSR2.5 echt geen resultaat boekt dat je toch naar een rotary op moet stappen.
Als je SSR3 neemt moet je die echt goed doorwerken en afbreken om veel marring te voorkomen en goed nabwerken.
 
Angelique zei:
Oké SSR 2.5 dus. :)
En wat extra pads.
Thanx voor jullie reacties! :)^

Idd. Ik ervaar een vrij groot verschil tussen SSR 2 en 2.5. SSR 3 daarentegen is echt heavy spul, lees je overal.
 
Dan heb je goed gelezen :grinning:

Op een oranje lightcut pad vond ik SSR3 niet fijn, met een witte polish wel. Wel lang doorgaan om het volledig af te breken.

Maar SSR3 is vrij grof, maar ook geen Jif :grinning: Probeer eerst eens 2.0 of 2.5 op een witte pad op een testspot voordat je met 3 aan de gang gaat.