• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vraagje ivm volgorde

Pol147

Detailing addict
31 mei 2010
38
52
Hallo ,

ik ga één van de dagen mijn zwarte Sorento behandelen.
En heb hierbij nog enkele vraagjes :

Iron-X gebruiken na het kleien , de wagen volledig drogen vooraleer Iron-X erop te sprayen ( gewoon laten inwerken of inwrijven ) , moet dit nadien worden afgespoeld of enkel met MF doek afnemen?

Dacht volgende produkten te gebruiken :

Meguiars Ultimate Compund
Meguiars Deep crystal polish
Mezerna top inspection
PB Black Hole
EX-P
Natty"s Liquid Blue
( allen aangebracht met DAP 500 )

Wagen is een 6 maand oud , is het nodig om de Ultimate Compound te gebruiken , swirls en krassen zijn te verwaarlozen , kan ik hier enkel de polish gebruiken ( heb ook nog Meguiars Paint Cleaner staan )?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
 
Lijstje ziet er goed uit, alleen de volgorde is niet helemaal correct.

- iron-x (de een zegt vóór het wassen, de ander na het wassen, keuze is aan jezelf)
- wassen
- iron-x
- drogen
- kleien
- polijsten
- voeden
- waxen

De Ironx-X opsprayen, 5 minuten wachten zodat het product zijn werk kan doen en daarna afspoelen. Dan wassen enz.

Probeer het eerst (handmatig) met de Meguiars step 1 (cleaner). Hier zit een hele lichte schuurkorrel in. Als dit niet krachtig genoeg is, zou je kunnen overstappen op de Ultimate Compound.

Hou er rekening mee dat de UC door blijft werken, er zitten schuurkorrels in die niet afbreken. Hou dus rekening met de keuze van je pad, begin bijvoorbeeld met een witte pad en indien nodig, opschalen naar een grovere.

De polish (step 2) van Meguiars is een voedend product net als Black Hole, alleen noemt Poorboys het weer een glaze.
In principe kun je een van de 2 laten vervallen: de Black Hole of de Meguiars Step 2 Polish.

Persoonlijk zou ik voor de Step 2 gaan omdat dit een pure glaze is zonder opvullend vermogen t.o.v. de Black Hole (die hele lichte swirls maskeert/opvult).
 
Bedankt voor het snelle antwoord. :)^

Black Hole was mij aangeraden om de zwarte lak mooier te laten blinken.
De Black Hole , met welke Pad dient deze te worden opgebracht :
met de gele polishing pad van Meguiars
of met de zwarte finishing pad van Meguiars.
Had ergens op het forum gelezen dat de Black Hole met een zwarte LC pad werd aangebracht , zijn deze vergelijkbaar met die van Meguiars ? ( zwarte pad van LC heb ik ook liggen ).
 
nicknameless zei:
Persoonlijk zou ik voor de Step 2 gaan omdat dit een pure glaze is zonder opvullend vermogen t.o.v. de Black Hole (die hele lichte swirls maskeert/opvult).

Bevat Meg's Step 2 dan geen fillers?8-())
Dat wist ik helemaal niet :weetniet (ik heb er eigenlijk nog nooit bij stilgestaan maar ik ging ervan uit dat dit product ook de nodige fillers bevatte)
 
Deep Crystal System Polish is een pure polish die speciaal is ontwikkeld om een verblindende glans te creëren en de lak te conditioneren en te voeden. Donkere kleuren worden donkerder en lichte kleuren dieper en helderder. Dit is de geheime sleutel om die ongelooflijke diep wetlookglans te creëren.

Meguiars Deep Crystal Polish Step 2

Geldt ook voor de Meguiars M7

;)
 
Een mens blijft maar bijleren hier, ik ging er namelijk gemakshalve van uit dat "voedende olieen" Meguiar's-taal was voor "fillers". :grinning: