• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vraagje over polijststappen: moet je na elke polijststap IPA of Monello Spruzzo gebruiken?

hondasport

Detailing addict
18 sep 2010
262
62
45
Hallo, als je polijst met bv mezzo en daarna wil overgaan naar finale, is het dan nodig om na iedere stap de auto te behandelen met ipa of een met monello spruzo?
En hoeveel pads raden jullie aan om een degelijke polijstbeurt aan te gaan. Ik heb nu alleen drie monello pads die ik heb gekregen bij de dap 500 startkit.

Het is aan te bevelen om na iedere stap het deel af te nemen. De reden daarvoor is dat je wil weten wat je aan het doen bent en wat er gebeurd is na je behandeling.
Er zijn ook mensen genoeg die het niet (altijd) doen, zelf doe ik het ook lang niet altijd.

Met een oranje en licht groene pad moet je al een heel eind kunnen komen, eventuele aanbevelingen zijn een witte (zit er tussenin) een rode (Wax) en een zwarte (om mee te finshen)

Het is aan te raden om Spruzzo of IPA te gebruiken om bij elke corrigerende stap de polijstresten te verwijderen. Op die manier haal je de oliën en andere resten weg die overgebleven swirls zouden opvullen en dus verbergen. Na Spruzzo of IPA zie je goed of je genoeg correctie hebt gehaald, voordat je verder gaat met afwerken met een finishing polish.

Persoonlijk vind ik het altijd wel fijn om meerdere pads op voorraad te hebben, in het geval er iets gebeurd met de pad waar ik mee aan het werken ben (bijv. op de grond laten vallen in het zand of als ie kapot gaat..). En anders met 1 pad werken, moet je wel steeds stoppen als deze vies / verzadigd is om schoon te maken, maar het kan wel. Kost alleen meer tijd en je moet iets meer uitkijken dat je hem niet kapot draait langs een uitstekend stuk logo of iets dergelijks.