• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vragen over layeren en standtijd van Collinite 845

Multivan Generation

Detailing addict
17 nov 2009
25
50
Hallo,

vandaag de auto in de Collinite 845 gezet.

Maar wat ik mezelf afvroeg:

- kun je die collinite 845 layeren of heeft dat geen meerwaarde?

- moet je collinite 845 nog aftoppen met een ander product en zo ja, welk?

- zit er verschil in standtijd van collinite 845 t.o.v. de M16 van meguiar's?

Wat zijn jullie ervaringen?
 
De 845 heeft nogal wat oplosmiddel in zich
Daardoor zal het ook de eerdere laag wat oplossen
Layeren heeft alleen het voordeel dat je 100% dekkend werkt
Dus niet voor de standtijd, maar wel als je wat hebt overgeslagen

Na het wassen een spraysealent gaat prima
Of bij heel slecht weer een shampoo met polymeren (Glansprotector bijv.)
 
Zoals de rode kat het aangeeft is het grootste voordeel ( en geld voor alles ) dat je de zekerheidsfactor van de dekking maximaal omhoog schroeft.
Een 2 lagen #845 heeft mij in elk geval altijd wel verblijd, of standtijd hoger is dan met 1 .... dunno, zou gewoon doen.
De 845 vind ik hogere standtijd hebben dan de M16 ( ondanks dat de M16 zeer zeker een goede wax is op vele fronten )
Ook wat betreft het bijhouden ga ik volledig mee met bovengenoemde van onze zeer gewaardeerde collega-detailer-speciale-vriend-Hans-RedCat :)
 
Wellicht ten overvloede maar wel uit eigen ervaring: de 845 is duurzamer dan de M16. Deze laatste heeft mij mijn zilver matallic echter wel een grotere WHow factor tot gevolg. De glans is herder en meer glas/wetlook/flakepop dan de 845. De 845 is wat meer ingetogen maar de duurzaamheid dus weer maanden langer. Er zijn er maar twee nog duurzamer en die zijn ook allebei van Collinite en dat zijn de 915 en de double coat (die laatste is de echte winnaar en ook de goedkoopste).
 
Daarentegen is de 845 veel gemakkelijker met aanbrengen daar hij/zij de vloeibare variant is: druppie op padje en gaan.
Ook lees ik qua afnemen dat er minder mensen tegen problemen aanlopen met de #845 dan de M16/915/476s, dit veelal vanwege de dik aanbrengen of soms nét te laat met afnemen en dan moeten 'bikken'
Qua glans/wow-effect vind ik de 845 wel de minste van allen. Maar goed, het is en blijft een topper, zeker voor de wintermaanden in het vooruitzicht.
 
Dank jullie wel.
Dat de M16 een bitch kan zijn, heb ik al ondervonden :)

ook ik vind de glans en wauw-factor van de M16 wat hoger liggen in vergelijking met de 845.
De 845 vind ik net wat lekkerder verwerken en nu met die regenbuien is het genieten..
 
Na lang zoeken stel ik mijn vraag maar in dit topic:

Vanmiddag een full-detail afgesloten met de geweldige 845. De wax droogde ondanks de hoge luchtvochtigheid goed. Uitpoetsen ging dus ook prima. Echter tegen 18.00 sloeg het vocht neer op de auto. Kan dit of is het te vroeg? De auto is dus wel goed uitgepoetst.....
 
Sterker nog, je kan een 845 gewoon op een vochtig oppervlak aanbrengen
Vorige week nog gedaan. Ik meen dat het zelfs op de fles staat ...
 
Ik heb deze ook bij mijn laatste bestelling gepakt, maar kan ik deze gewoon gebruiken naar dat ik Blackhole en EX-P op mijn lak aangebracht heb.

Of haal ik dan alles weer weg als ik de Collinite 845 hier als laatste op aanbreng.
Want zag dat redCat meld dat de Collinite 845 nogal wat oplosmiddel in zich heeft.
 
Zelf ook precies gedaan zoals jij dat wil gaan doen. Of het zin heeft? Ik twijfel er over...De 845 heeft denk ik een betere standtijd dan de ex-p en de looks van de 845 vind ik beter. Nijg toch te geloven dat de 845 het best stand-alone gebruikt kan worden. Wat de invloed van standtijd met ex-p als ondergond is ? De ervaring,tijd, zal het leren.
 
belanda;302316 zei:
... Of haal ik dan alles weer weg ...
Ik vraag mij altijd af waar het dan naartoe zou moeten
Ik zie nooit plasjes naast de auto of zo rofl

De 845 heeft best wat chemische componenten (nafta) en olieen
Dus een glaze vooraf is m.i. overbodig en een sealent krijgt het moeilijk
Maar verdwijnen ? ik denk van niet ...
 
@Belanda

Aan je avatar te zien rijd je in een zwarte auto.
Ik denk dat die BlackHole best wel wat zal doen hoor!

Breng de Blackhole aan volgens instructie en neem daarna af. De Blackhole zal in de poriën van je lak getrokken zijn.
Daarna de Collinite 845 volgens instructie aanbrengen, dat wil zeggen -> gewoon alles raken met dat product en laten drogen. Je hoeft het niet als een polijstmiddel te bewerken.
Daarna netjes afnemen en ik weet zeker dat het er prachtig uit zal zien.

Je zou eens kunnen testen wellicht? Klein stuks alleen 845 en een aangrenzend paneel onder dezelfde hoek met beide producten.

Succes
 
Aficior,

inderdaad mijn auto is zwart. Ik heb de BlackHole al eerder gebruikt samen met de EX-P.
Maar omdat ik nu mij wagen winter klaar wil gaan maken, wil ik dit eens proberen met de Collinite 845.

Ga dit zoals jij al zegt proberen om te kijken of het wel wat doe die BlackHole samen met de Collinite 845.
Ik laat het je nog wel weten of het wat uitgehaald heeft die twee samen.
 
@belanda: indien de Black Hole een toevoeging heeft qua glaze en/of maskering van mini-swirls dan kan je gewoon doen; 845 blijft er gewoon op plakken kan ik je zeggen.
 
Bedankt mk-us.

Ga dit gewoon proberen, laat jullie het wel weten hoe het geworden en gegaan is.
Zal na deze wel wat foto's plaatsen met het eindresultaat.

bedankt voor de info
 
Wat mk-us zegt klopt natuurlijk als een zwerende vinger. De BlackHole zal de kleinst mogelijke krasjes maskeren. Daar is dat product goed in.
Daarna gewoon netjes beschermen met de 845 en je zult een top resultaat hebben.

Succes met je opdracht natuurlijk en zeer veel plezier gewenst bij het mooi maken en vooral conserveren van dat resultaat.
 
ik gebruik de 845 voor de winter en doe deze gewoon over een laag lime prime.Nu 2 maanden later beading nog hetzelfde als toen het er net op ging.