• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

vragen wat betreft de eerste collectie

tamer

Detailing guru
4 jan 2009
3.372
193
43
Utrecht
Hallo, ik kijk al een weekje of zo mee en wil deze bestelling plaatsen voor mezelf voor het handmatig onderhouden van mijn golf 4

meg. gold class car wash shampoo
meg. wash mitt
meg. water magnet

meg. quick clay starter kit
meg. deep crystal paint cleaner
meg. stratchx

meg. deep crystal polish
meg. deep crystal carnauba wax

meg. soft foam appl pad
meg. even coat mf appl pad

Voor rubbers, kunststof, banden en ruiten wil ik toch wat goedkope producten zoals valma of zo gebruiken,
( zie het verschil niet) of is er een verschil?

Zijn er ook alternatieven wat betreft prijs kwaliteit verhouding en kan je bijvoorbeeld bepaalde producten van merken combineren?

Wat denken julie, gaat t lukken hiermee:)
 
Ik zou zelf voor de NXT2.0 gaan ipv Deep Crystal Carnauba. Je kan ook prima merken combineren. Ik zou bv de Trim Restorer aanraden van Poorboy's werkt geweldig (wel met kantoenen doekje aanbrengen en geen microvezel)
Gebruik wel voor elk produkt een aparte pad en doek (bij de NXT zit een pad) Je hebt ook de NXT kit met shampoo, wax, washmitt en microvezeldoek:
NXT Wash & Wax kit
 
Er zijn betere droogdoeken dan de watermagneet van Meguiars, bvb. de Waffle Weave Drying Towel van Poorboys, deze is eveneens een derde groter dan die van Meg's de helft goedkoper ook, je koopt twee PBdroogdoeken tegen één van Meg's.
 
Het lijkt mss wat duurder ,maar uiteindelijk bespaar je geld met andere zaken.

-Mother Lambswool washmitt
-Miracle Dryer
-Gold Class Shampoo is vrij goed

-De klei-kit van Megs ik ook goed
-Het Megs stappen plan is ook goed ,maar de wax is niet veel waard om eerlijk te zijn. Zoals Dibbuz al zij kan je beter voor de NXT 2.0 gaan (Of Collinite ,Natty's ,..)

Ook voldoende pads en doeken kopen ,van goede kwaliteit.

Voor de rubbers en trims kan je ook beter voor een kwalitatief product gaan dat er niet na de eerste regenbui van af loopt. (Trim restorer Poorboys ,New Look Trim Gel van Chemical Guys)

Het komt wellicht wat duurder uit ,maar het bespaart je om 2 keren te kopen.
Geloof me..:)^
 
Idd. meteen de goede spullen kopen want anders koop je ze uiteindelijk toch en heb je dubbel. Zal de meeste hier wel zijn overkomen.
 
Tamer,

Om je producten af te nemen moet je ook wat Microfiber doeken in je lijstje zetten.

Let wel op met de producten voor je ramen dat ze niet je rubbers aantasten.
Ik gebruik de megs NXT Glass Cleaner naar alle tevredenheid, maar kan me ook indenken dat je lijst dan te duur wordt. Poorboy’s Spray & Wipe is ook een alternatief.
 
DAF-44 zei:
Zal de meeste hier wel zijn overkomen.
Inderdaad.. Maar iedereen moet ergens beginnen ,ik wou dat ze het mij ooit gezegd hadden. Ik heb nu zoveel zaken die maar gewoon werkloos in de hoek staan ,en het kost gewoon uiteindelijk dubbel geld.