• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vuil afstotende bescherming

jelle

Detailing chief
30 apr 2016
306
88
38
Ik ben opzoek voor onze nieuwe ford fusion naar een goede bescherming.

Wat ik ervan verwacht is,

Goede bescherming voor de lak.
Vuilafstotend ( zo min mogelijk vuil aan de auto hecht ).
Lange stand tijd van minimaal 5 a 6 maanden.
Het product mag maximaal 75€ kosten.
 
Ik denk dat je in dit geval het beste kunt kijken naar een coating.
Hiervan zijn verschillende verkrijgbaar bij carclean.
Ik zelf heb alleen ervaring met coatings van Nanolex maar je kunt ook heel goed een kijken naar die van Gyeon.

Coating heeft langere standtijd dan een wax, en bied betere bescherming voor de lak. ( hardheid )
 
Als ik dan gauw kijk komt de cancoat in aanmerking.
Kwa prijs.

En het is voor mij de eerste x een coating
 
Si3D zou ook kunnen qua prijs denk ik? Die bevalt mij ook erg goed. Cancoat is wel wat makkelijker aan te brengen.
 
Voor het opbrengen van de coating best ontvetten met Nanolex PreWash en/of Nanolex EX pre-coat spray.
Voor het opbrengen is een applicator blokje (Si3D Application Block) en suede doekjes (Si3D Applicator Cloths) wel zo handig.
Afnemen kan met schone microvezeldoeken, hoeven mijn insziens niet per se nieuwe doeken te zijn.
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
De doeken waarmee je de coating afneemt kan je die weer gebruiken om wax uit te poetsen of voor andere werkzaamheden ?
 
Nog bijkopen wat StijnV aangeeft, ik zou voor de Nanolex Ex gaan die ontvet al genoeg op zichzelf. PreWash is niet persee nodig.
De doeken die ik gebruik voor de coating gebruik ik ook alleen echt voor coatings.
Deze kunnen nog wel eens hard worden als je ze niet goed uitwast.

Zorg tevens voor een goede ventilatie en indien mogelijk binnen aanbrengen.
De dampen van de EX en Sishield zijn nogal sterk aanwezig en deze wil je niet continue inademen.
 
Auto staat in de garage.
Ventilatie is ook niet zo een probleem.
Is het vloeistof damp.
Zo ja dan kan ik me masker van het werk meenemen.

Is prep ook goed voor het ontvetten ?
Die heb ik namelijk nog voldoende staan.
 
Ik leg de doeken na gebruik (afnemen van 2 tot 3 delen en vaker omgevouwen ) meteen in een emmer lauw water met wat PB microfiber wash erin, daarna in de wasmachine en zo goed als nieuw.
Nog geen hard geworden doeken meegemaakt, applicator suede doekjes wel maar die zijn dan ook wegwerp.
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
Ook hier doe ik de gebruikte doeken in een emmer met warm water en MF-wasmiddel. Ik heb ook nog geen harde gehad. :)

Beter iets teveel doeken en sneller wisselen dan te laat zijn en andere fratsen krijgen. :p
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
Zit er nog veel verschil in dan om ze eerst in warm water te doen in een emmer? Ik doe ze gelijk in de wasmachine, en ze komen eruit zo zacht als baby billetjes :) De coating doeken worden apart gewassen ten opzichte van de rest.
 
+1 voor @m@rio - Ik heb bij mij eerste coating-applicatie de Si3D aangebracht en wist toen nog helemaal niet van de emmer-tips. De Lotus-doeken waren niet hard geworden, maar ze stoten wel enorm water af, dus er zit product in.

Dus... Doeken worden misschien niet altijd zo hard als een broodplank, maar er blijft zeker wel product in zitten. (Wat je natuurlijk ook niet wilt!)