• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vuil afstotende bescherming

Ik ga van de week langs de spuiter, kijken wat die adviseert.

Vanaf welke temperatuur kan je cancoat aanbrengen ?

Gelukkig is het geen hummer, zou dan niet in de garage passen.
 
Even een ander invalshoek: als je blij bent met 6 maanden bescherming voor een budget van 75 EUR, waarom dan niet het budget verdubbelen voor een bescherming van 24 maanden, of zelfs langer? Ik denk dan Gyeon Synchro (Mohs + Skin). Echt een mega bescherming en een prachtige look. Het is maar een ideetje hoor.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx en 350Z
:expressionless:

“Ik wil graag een nieuwe Golf en heb €25.000 te besteden”
“Waarom niet het budget verdubbelen voor een GTI en dan heb je het dubbele vermogen”

:rolleyes:

Wat een uber zinloze opmerking zeg!

Als dat iemand zijn budget is, dan is Cancoat gewoon een prima bescherming!

We hebben na dat je dat 5x geplaatst heb onder tussen wel door dat jij voor de synchro ben gegaan. En dat is heel leuk voor je.. maar dan hoeven anderen dat toch niet meteen te doen?!?!

Sowieso kom je aardig richting de 12 maanden met een Cancoat.. klinkt 24 maanden heel stoer in de kroeg... maar een beetje detailer polijst zijn auto wel jaarlijks.

Qua looks vind ik nog steeds Prime met een laagje Cancoat het aller mooist.. en dat is een combi die ik graag gebruik.

Moet ik dat dan ook perse op gaan dringen?

Of zullen we gewoon kijken wat iemand zijn budget en wensen zijn, en daar advies op geven?
 
Laatst bewerkt:
Die vergelijking gaat ook niet helemaal op. Daar moet je dan bij stellen dat je je golf van 25k in twee jaar wilt afraggen en dan weer een nieuwe zou willen kopen. Dan zou je kunnen voorstellen een gti acht jaar te houden.

Hoewel ik je punt begrijp is dit een budget per tijdseenheid, namelijk 75 euro per half jaar (tenzij de Ford fusion na een half jaar helemaal niet meer beschermd hoeft te worden of dit een eenmalig project is). Dan zou 150 euro per twee jaar goedkoper zijn en best een optie KUNNEN zijn.

Maar al die randinformatie hebben we niet dus suggesties doen mag toch?
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Het budget is al een keer omhoog geschroefd, dus ik snap de intentie van @BrunoV wel. Voor €100,- kun je inderdaad meerdere auto's in de SiShield/Si3D zetten en vast ook wel enkele type coatings van Gyeon.

Het is maar net wat je wilt... :p
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Die vergelijking gaat ook niet helemaal op. Daar moet je dan bij stellen dat je je golf van 25k in twee jaar wilt afraggen en dan weer een nieuwe zou willen kopen. Dan zou je kunnen voorstellen een gti acht jaar te houden.

Hoewel ik je punt begrijp is dit een budget per tijdseenheid, namelijk 75 euro per half jaar (tenzij de Ford fusion na een half jaar helemaal niet meer beschermd hoeft te worden of dit een eenmalig project is). Dan zou 150 euro per twee jaar goedkoper zijn en best een optie KUNNEN zijn.

Maar al die randinformatie hebben we niet dus suggesties doen mag toch?

Als je denkt dat Cancoat maar een half jaar houd heb je het goed mis. En de eigenschappen van Cancoat zijn ook geweldig. Het is gewoon een prachtige coating.

En ik weet niet waar je €75 vandaan haalt.. Cancoat kost nog geen €50.

En je doet er met gemak 6 auto’s mee. Dus dat is nog geen €8.50 per auto.

Symchro kost minimaal €142. En daar doe je 1 auto mee!!!!

Dat is meer dan 16x zo veel!!!!
 
En het is ontopic!

Jelle zoekt de beste bescherming voor zijn budget.. en daar gaat het nog steeds over!
 
  • Leuk
Reactions: 350Z
Lange stand tijd van minimaal 5 a 6 maanden.
Het product mag maximaal 75€ kosten.

Dit bedoelde ik met het gestelde budget, maar je hebt helemaal gelijk hoor, can coat lijkt mij ook een betere optie, zeker goedkoper!

Misschien als er gevraagd wordt naar lange bescherming voor goedkoop een extreem dure show wax noemen is onzin, maar zelfs dan kan degene met die vraag dat vast zelf inschatten of het info van waarde is.

Mijn punt was meer dat ik een aangedragen optie als 'uber zinloos' bestempelen vrij onvriendelijk over vond komen. Voor het gestelde budget is cancoat misschien veel goedkoper, maar in zekere zin ligt Synchro ook binnen 75 euro per zes maanden zoals Bruno aangaf. Kan zomaar een gewenste optie zijn waar Jelle nog niet aan had gedacht!
 
Maar de coating houd misschien 2 jaar... maar naar een jaar is een auto gewoon klaar voor een opfris beurt.

Hoe goed je de auto ook wast, je zal last van swirls hebben.

Daarom vind ik zo’n 2 jaar verwaarloosbaar.


Na deze statements:

Lange stand tijd van minimaal 5 a 6 maanden.
Het product mag maximaal 75€ kosten.

Maximale wat ik wil uigeven is 100
Ik heb het bedrag iets opgeschroefd.

Ik zoek een coating met lange standtijd.
Goed vuil afstoot.
Wil er minimaal wel 2 a 3x een grotere auto mee kunnen doen.


Zag ik (nog steeds niet) de reactie niet als goed bedoeld advies.. maar meer zo iets van “kijk mij eens... ik koop gewoon lekker zo’n dure coating”.
 
Er wordt vrijwel alleen in Gyeon termen gedacht. Als je een el cheapo coating wilt, pak dan Wolfs Hard Body.

Ik heb die uit nieuwsgierigheid gekocht en in augustus 2017 aangebracht. De presatie is nog steeds klasse. Vuil en waterafstotend als een malle.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Jdb
Ho maar, ik deed enkel een suggestie, ik wierp een ideetje op, wilde eens een ander licht op de zaak werpen. Krijg ik dan zulke "haat"reacties. Ach ja, op een internetforum is zoiets snel gespuid natuurlijk. Geeft niet, ieder zijn mening, maar toch liever een beetje vriendelijker.

Wat betreft "er wordt vrijwel alleen in Gyeon termen gedacht": ik ben niet met Gyeon getrouwd hoor, maar voor heel veel spullen, en semi-permanente coatings zijn daarbij, is Gyeon met grote afstand gewoon beter. Ik heb best wel al veel geprobeerd, niet alles ter wereld natuurlijk, maar voor veel spullen heb ik geen enkel alternatief voor Gyeon meer nodig. Ook al omdat de hoge prijs enkel een perceptie is. Trim, Tire, Cancoat, Wetcoat,..... ze zijn zo verschrikkelijk zuinig in het gebruik dat ik geen goedkopere producten ken.
Wat "el cheapo" betreft: goedkoop is vaak duurkoop, ook in detailing world.
Dat een detailer zijn auto elk jaar polijst? Dat zal voor sommigen echt wel zo zijn maar ik kan je verzekeren, een auto die nieuw, op een correcte manier in een goede coating gezet wordt en dan, niet vaker dan nodig, op de juiste manier gewassen wordt, daar vind je na twee jaar nog niet veel swirls op hoor. Kom anders maar kijken naar onze Model S en onze, inmiddels 8 jaar oude en slechts 3 maal gepolijste (shame!) GSIII.

Het is maar wat je wil, ieder zijn eigen idee en zin. Als Jelle vindt wat hij zoekt tussen al onze suggesties, dan hebben we hem met z'n allen toch geholpen, niet?
 
@Timm hoe brengt die hard body van wolfs op ?
Heb ik ook naar zitten kijken, nog niet veel over gevonden.

De keuze ligt nu bij cancoat.
Als de ingevreten vogelpoep en roestplekje verholpen zijn ga ik de coating erop zetten als de lak goed is uitgehard
 
Hoeveel auto,s zou je ermee kunnen doen ?
Cancoat kan je tussen de 4 a 6 mee doen.

Hoe onderhoud jij de coating @Timm ?