• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vuil blijft kleven

Robink

Detailing rookie
6 apr 2020
5
2
Hallo allemaal,

Wagen infoamen met dikke foam dunne foam, pre washers gebruikt, citrus producten gebruikt en toch blijft het vuil keer op keer 'kleven' op de wagen.
Met een uni-zwarte lak is dit een nachtmerrie om m dan te wassen.

Weet iemand hoe je dit kan oplossen? 100 producten getest, niets helpt als een goede pre-wash zodat je eigenlijk aan een mid-propere wagen kan beginnen met effectief te wassen
 
Dat er na foamen nog een film vuil overblijft is bijna niet te voorkomen
Wat wel eens helpt, als de auto in de wax staat, is de foam iets sterker maken
Met foamen zijn in ieder geval de grotere vuildeeltjes weg en is de kans op krassen al veel minder
 
PH neutrale Foam heeft mij niet kunnen overtuigen.
Gebruik nu BH autofoam, 200ml in een 1liter fles.
Auto is nagenoeg schoon na foamen, min 5 minuten wachten en afspoelen.
 
  • Leuk
Reactions: Heijneker
Wat voor bescherming zit er op de lak? Ik gebruik altijd Autoglym TFR (traffic film remover) heb je deze al geprobeerd?
 
  • Leuk
Reactions: Ozy
Een foam of pre-wash is bedoeld om vuil los te weken van de lak, niet om deze direct te verwijderen. I hate to point out the obvious, maar heb je de producten wel lang genoeg de tijd gegeven om hun werk te doen? Zo ja, weet dan dat niet al het vuil na een pre-wash van je lak verdwenen is. Je zou dan toch echt nog een handwas moeten toepassen om alle andere vuil te verwijderen.
 
Ja natuurlijk, dat is juist het hele ding wat ik bedoel. Er wordt niets losgeweekt en het is alsof de foam niets doet. Welke foam ook, citrus, gewone merk X merk Y.
 
Welkom op het forum. ;)

Hmm.. Dus geen enkele voorwas doet iets? Da's wel apart. Zelfs de pH-neutrale foams doen wel iets op een onbeschermde lak, maar traffic film blijft tricky.

Maar on de vraag even te herhalen; Zit er een bescherming op de lak? (Wax/sealant/spray-bescherming/etc)
 
Misschien een optie om met een citrus based pre-wash ná het foamen aan de slag te gaan?

Zelf had ik de auto gefoamd en naderhand met Autoglym TFR nogmaals de lak ingespoten, dit laten inwerken en naderhand afgespoten. Er kwam nog meer vervuiling van de lak af.

 
Er zit pete's wax van chemical guys op. Heb het laatst wagen ingefoamd en citrus power van autofinesse. Nadat de foam is weg getrokken en ik de wagen afspoelde leek het alsof ik er nog niets op had gedaan. Met de andere wagen werkt de foam wel direct en merk ik het verschil direct.
 
Hmm... Dus het ligt niet aan de producten, maar iets met de auto. Dat zou een goed feitje zijn in je start-post. ;) Nu gaat iedereen met verschillende prewashes/foams gooien.

Ik neem aan dat de andere auto ook in dezelfde wax staat?

Is dit de Pete's 53?

1. Was en droog uw auto of motorfiets.
2. Gebruik een foam applicator voor het verspreiden van een dunne laag van Pete’s 53 over de gelakte delen van uw auto of motorfiets.
3. Pete’s 53 zal niet droog worden. U kunt het restant deel onmiddellijk afnemen met een zachte, schone microfiber doek.
4. Als de glans afneemt als gevolg van stof of dagelijks gebruik, kan dit hersteld worden met een detailer spray
5. Deze gemakkelijk aan te brengen, en af te nemen wax kan worden toegepast als een extra laag van bescherming over uw bestaande laag van Pete’s 53.
 
Veel producten getest, dus daar zal het vast niet aan liggen, ondergrond (wax, sealant/coating) zal hier dus ook niet het probleem zijn. Misschien ligt het aan een te zwakke hogedrukreiniger?