• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vuil/waterafstotende spray

Maaike

Detailing guru
17 sep 2010
1.102
120
37
Beste allemaal,

Aangezien a.s. vrijdag mijn wagentje wordt geleverd en ik tegenwoordig maar sporadisch de tijd heb de webshop van carclean te bezoeken, laat staan dit forum, tussendoor even snel een vraagje.
Mijn ervaring met vuil en waterafstotende spray die ik middels mijn (bijna ex) werkgever Nomad weet te kopen en ik gebruik op 100% wind en waterdichte jassen, maar ook op suede, leder en gevoelige andere stoffen, maakt dat ik me nu afvraag of ik dit soort spray kan gebruiken op het gecombineerde wit met rode interieur van de Ford?
Ergens zou ik niet weten waarom, maar wellicht heeft iemand hier ervaring mee.
Ter indicatie: mijn nieuwe werkgever adviseert me mijn Haix Gore-tex kisten hier ook af en toe mee in te spuiten. Dus echt puur vuil en waterafstotende spray.
Indien dit niet raadzaam is voor het interieur van een auto, doe ik nog een bestellinkje de deur uit als ik straks terug ben.

Als je het, zoals jij zegt, ook gebruikt op jassen, waaronder naar ik aanneem ook licht getinte of witte jassen, zou ik net als jij zeggen waarom niet. Anders gewoon even proberen op de zij- of achterkant van een zitting of rugleuning van de achterbank. En vertrouw je het niet dan kan je altijd nog de 303 High Tech Fabric Guard bestellen in je favoriete webshop.

En natuurlijk vrijdag veel plezier met de aflevering! Benieuwd naar je nieuwe Ford èn naar de velgen:love

Ik gebruik het op werkelijk alles...zowat verslaafd aan dat spul, want witte en rode jassen met een kwijlende bulldog is een No-GO!:-"
Spul werkt daar prima op, maar goed...met de auto ben ik altijd wat voorzichtiger.
Alhoewel...moeders krijgt ook een nieuwe KA (dezelfde, maar dan andere kleurstelling) dus die kan ik natuurlijk ook als proefkonijn gebruiken, haha:lol
Nee gekheid, goed idee....zal het op de achterkant van de achterbank gebruiken.

Off-topic: de velgen waren al bij de dealer aanwezig en mooi dat ze zijn....*zwijmelt*
Kan bijna niet wachten, toch eerst nog een lange dag werken...

Hey Maaike, Ik denk dat het geen kwaad zou kunnen, maar ik denk dat je bekleding/stof van de auto een veel opener structuur heeft dan de jassen, schoenen of andere producten die je behandeld met die spray. Ik gebruik toevallig zelf hetzelfde soort middel voor dezelfde kisten, ik kan weleens proberen om het op m'n bekleding te spuiten, maar ik denk eigenlijk dat de onderliggende stof het teveel absorbeert, waardoor de beschermende laag te weinig zal zijn... tenzij je bekleding leer is, dan zou het misschien weleens heel goed kunnen werken, maar wat ik merk op mijn leren kisten is dat het leer een stuk stroever wordt, dus ik weet ook niet of dat ideaal is ;-)

ik heb 1x voor het interieur Fabric guard gebruikt.
maar doordat je erop zit, ging die coating juist vol zitten met vuil, waardoor er een zwartige/blauwige(spijkerbroek) waas over de bekleding heen kwam!
niet erg handig :-/, Beetje APC en het is weer weg, maar goed.

Mocht het een lederen interieur zijn, dan is natuurlijk de gliptone extra duurzaam een goeie voeding!

hmmm dilemma...
Het is gewon een stoffen interieur, maar wil deze graag beschermen voor zover mogelijk.
Ik zal de bestanddelen van Fabric Guard eens vergelijken met mijn eigen spray.
Maar wat Bartezzz zegt is natuurlijk ook niet erg geruststellend:weetniet

Misschien zoiets aantrekken? :lol
tyvek-disposable-overalls-500x500.webp

Heb je al wat gevonden Maaike? Ik zoek nog iets voor m'n vloermatten/vloerbedekking en toekomstig gebruik cabriokap wanneer m'n RaggTopp op is.

De 303 High Tech Fabric Guard kost 30 euro per liter. In Engeland gebruiken ze Granger's FabSil, schijnt een stuk goedkoper te zijn, maar is hier in NL niet leverbaar.

De afgelopen 3 maanden is mijn auto schandalig veel gebruikt.
Passagier meegereden die niet erg nauw let op weet ik het wat allemaal en die ik regelmatig heb moeten vragen om niet met vieze kleding in de auto te gaan zitten, niet te eten e.d.:klap
Ik ben dan ook erg blij dat ik het interieur heb ingespoten met:
911704.gif

Eigenlijk best een beetje schandalig gezien de euro's die ik al besteed heb aan allerlei auto poetsmiddeltjes en dan gewoon van die simpele impregneerspray gebruiken.
Maar...ik heb nog geen rare vlekken in de bekleding, geen grove, vuile stukken. Alleen wel wat vette plekjes op de hoofdsteunen, gebruik zelf altijd wax (anders is het net een dooie marmot die ik op mijn kop meedraag) dus is te verklaren.
Ik heb mezelf voorgenomen om ieder voorjaar een extractor door het interieur te halen, dus denk dat deze oplossing voor mij het beste werkt. Zeker aangezien ik tussen de 20.000 en 30.000 km per jaar zal rijden.