Een aantal maanden geleden de volgende velgen aangeschaft:
Ze waren niet echt vies maar ze hadden zeker wel een beurt nodig! Zelf wist ik niet hoe ik dit goed moest aanpakken dus heb een nieuw topic aangemaakt op het forum en ben erg goed geholpen. Nieuwe spullen waren vrijdagmiddag net voor 4 uur besteld en zaterdagochtend om 10 uur binnen. (top service van carclean!).
Twee van de 4 velgen had ik al een week daarvoor gedaan maar wou deze opnieuw aanpakken omdat ik geen ironx had gebruikt op de velgen voordat ik ze had gepolijst en ook had ik geen sealant gebruikt. Alle banden had ik ook al schoongemaakt met APC 1:4. Hier zijn alleen geen foto’s van.
Producten die ik heb gebruikt:
- PB Slick & Suds
- Sonax velgenreiniger
- C.Pro Iron.X
- Meguairs klei
- Monello Mezzo & Finale
- C.Pro Eraser
- C.Pro Dlux
- Meguairs APC 1:4
- 4'' pads
Waarom ik Sonax heb gebruikt? Ik was vergeten pb spray & rinse te bestellen…
Stappenplan die ik heb gevolgd:
1. Velgen wassen met Slick & Suds
2. Ingespoten met Sonax velgenreiniger en in laten werken
3. Opnieuw gewassen + Afgespoelen en ingespoten met ironx en in laten werken
4. Velgen gedroogd en weer ingespoten met ironx
5. Gekleid
6. DAP900 mezzo op wit en finale op zwart
7. Velgen ontvet met C Pro eraser
8. Behandeld met C Pro Dlux
Je zult vast denken, waarom 2x ingespoten met IronX? Dat heeft de volgende reden: ik had vele filmpjes op internet gezien dat ironx na een paar minuten rood/paars kleurde. Alleen bij mij gebeurde er niets? Je kon het alleen zien toen ik de velgen ging afspuiten, want toen kwam er vanuit de rand tussen de band en de velg het welbekende ironx ''bloed''. Waarschijnlijk heeft de reiniger van Sonax dezelfde werking als ironx?
Foto’s voor:
Sonax velgenreiniger aan het werk:
Gewassen:
Iron.X, alleen op deze plaatsen te zien:
Polijsten, tijdens en na:
Ontvet:
Dlux behandeling:
Oneffenheden die ik netjes weg heb kunnen krijgen!:
Er zit een veeg van mijn vinger op de plaatst waar dat zwarte plekje eerst zat. Zaterdag gaan ze onder de auto, dan zal ik opnieuw een foto posten!
Ik ben erg tevreden met het resultaat! Het enige probleem wat ik had ondervonden toen ik bezig was is dat ik veel moeite moest doen om het polijstmiddel van de velg af te krijgen. Iemand een idee hoe dit kwam? Ook werd tijdens het polijsten mijn witte pad nog steeds erg zwart…
Ze waren niet echt vies maar ze hadden zeker wel een beurt nodig! Zelf wist ik niet hoe ik dit goed moest aanpakken dus heb een nieuw topic aangemaakt op het forum en ben erg goed geholpen. Nieuwe spullen waren vrijdagmiddag net voor 4 uur besteld en zaterdagochtend om 10 uur binnen. (top service van carclean!).
Twee van de 4 velgen had ik al een week daarvoor gedaan maar wou deze opnieuw aanpakken omdat ik geen ironx had gebruikt op de velgen voordat ik ze had gepolijst en ook had ik geen sealant gebruikt. Alle banden had ik ook al schoongemaakt met APC 1:4. Hier zijn alleen geen foto’s van.
Producten die ik heb gebruikt:
- PB Slick & Suds
- Sonax velgenreiniger
- C.Pro Iron.X
- Meguairs klei
- Monello Mezzo & Finale
- C.Pro Eraser
- C.Pro Dlux
- Meguairs APC 1:4
- 4'' pads
Waarom ik Sonax heb gebruikt? Ik was vergeten pb spray & rinse te bestellen…
Stappenplan die ik heb gevolgd:
1. Velgen wassen met Slick & Suds
2. Ingespoten met Sonax velgenreiniger en in laten werken
3. Opnieuw gewassen + Afgespoelen en ingespoten met ironx en in laten werken
4. Velgen gedroogd en weer ingespoten met ironx
5. Gekleid
6. DAP900 mezzo op wit en finale op zwart
7. Velgen ontvet met C Pro eraser
8. Behandeld met C Pro Dlux
Je zult vast denken, waarom 2x ingespoten met IronX? Dat heeft de volgende reden: ik had vele filmpjes op internet gezien dat ironx na een paar minuten rood/paars kleurde. Alleen bij mij gebeurde er niets? Je kon het alleen zien toen ik de velgen ging afspuiten, want toen kwam er vanuit de rand tussen de band en de velg het welbekende ironx ''bloed''. Waarschijnlijk heeft de reiniger van Sonax dezelfde werking als ironx?
Foto’s voor:
Sonax velgenreiniger aan het werk:
Gewassen:
Iron.X, alleen op deze plaatsen te zien:
Polijsten, tijdens en na:
Ontvet:
Dlux behandeling:
Oneffenheden die ik netjes weg heb kunnen krijgen!:
Er zit een veeg van mijn vinger op de plaatst waar dat zwarte plekje eerst zat. Zaterdag gaan ze onder de auto, dan zal ik opnieuw een foto posten!
Ik ben erg tevreden met het resultaat! Het enige probleem wat ik had ondervonden toen ik bezig was is dat ik veel moeite moest doen om het polijstmiddel van de velg af te krijgen. Iemand een idee hoe dit kwam? Ook werd tijdens het polijsten mijn witte pad nog steeds erg zwart…