• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

VW Golf 7

Oystein

Detailing addict
27 jun 2011
73
70
57
Vandaag heb ik mijn nieuwe auto zijn eerste detailbeurt gegeven.

3 weken geleden voor het laatst gewassen en zat ondertussen al weer flink onder het zand, vliegen en een mooie recente donatie van een #@! vogel op de motorkap.

De auto zoals die er vanochtend nog bijstond:

GroteFoto-8K3JSXWZ.jpg

GroteFoto-WTYTMXO7.jpg

GroteFoto-DUIICXOL.jpg

Nieuwe auto zijn toch niet altijd even schoon af fabriek maar hier kwam weinig vuil af.
Dit was na het dak kleien:

GroteFoto-L3MKYPDL.jpg

Na wassen-kleien-wassen-drogen de auto met 3 lagen behandeld:
- Chemical Guys Wet Mirror Finish
- Chemical Guys Jetseal
- Chemical Guys Lava wax

Omdat de lak nog heel netjes is was polijsten (nog) niet nodig dus de DAP kon in de tas blijven.
Dit was na de sealant:

GroteFoto-LO3JFA6W.jpg

Tevens de motorruimte aangepakt met SmartWax SmartGel:

GroteFoto-ZCEUHTKA.jpg

GroteFoto-UFXGZ4VT.jpg

Ik heb ook de wielen verwijderd om de achterkant te reinigen en in de bescherming te zetten.

Eerst ingesprayed met Sonax Extreme Velgenreiniger.

GroteFoto-SCMO3EX4.jpg

Daarna de velg gedaan met Jetseal afgetopt met Chemical Guys Wheelguard.
De banden zijn behandeld met SmartWax SmartGel.

Dit was het eindresultaat na een dagje werk.

GroteFoto-XKELKPSM.jpg

GroteFoto-PURWYGFE.jpg

GroteFoto-R3NUOU6Q.jpg

GroteFoto-HEA78AFQ.jpg

GroteFoto-I6SSXBNY.jpg

GroteFoto-KI6JR6DS.jpg

GroteFoto-UZNDHMKD.jpg

Ziet er weer super uit!! Gave configuratie ook, al zou die al helemaal af zijn met die mooie 18" velgen... :)

Ook nog iets aan de B stijlen gedaan? die krassen altijd gigantisch..

Het is een 14% lease (Bluemotion uitvoering) dus 16 inch met ecobanden is verplicht. B-stijlen hebben dezelfde behandeling als de lak gehad dus je kan de krasjes nog wel zien maar vallen nu nog amper op.

Prachtige auto,
en inderdaad wat Bart al zegt, de folie op de B stijlen zijn altijd erg snel bekrast.
Wel zonde van de velgen, deze doen echt afbreuk. Valt er niks te regelen met de lease maatschappij?

Zoals ik de auto nu heb viel precies binnen de leasevergoeding dus hoef nu niks bij te betalen.
De auto is geleased bij VW Hoogenboom en had wel 17 of 18 inch erop kunnen krijgen maar dan betaal je redelijk veel extra in het lease bedrag.
En anders kan ik altijd nog zelf wielen kopen ... is ook een optie.

Een andere potentieel risico is dat als we ooit een keer een controle van de belastingdienst hebben en je hebt een slimmerd ertussen zitten welke mijn auto met dikke wielen voor de deur ziet staan (ben redelijk veel op de zaak) dat je dan alsnog met terugwerkende kracht van 14% naar 20% bijtelling gaat.
Kans is niet zo groot maar blijft een potentieel risico. Ik weet niet of ze dit soort zaken ook zouden controleren als je ooit in zo'n fuik rijdt waar de belastingdienst enzo ook bij aanwezig is.

Uiteindelijk hebben we (thuis) besloten dat we ons nu nog inhouden en als de ontwikkelingen op de zaak gaan zoals we verwachten komt er alsnog over 3 jaar de auto met opties zoals we die echt willen hebben. We kunnen er ook wel van uit gaan dat 14% bijtelling in deze klasse (of net iets groter) dan toch niet meer beschikbaar is dus dan zitten we toch al aan de 20%.

Oystein;n398331 zei:
Zoals ik de auto nu heb viel precies binnen de leasevergoeding dus hoef nu niks bij te betalen. De auto is geleased bij VW Hoogenboom en had wel 17 of 18 inch erop kunnen krijgen maar dan betaal je redelijk veel extra in het lease bedrag. En anders kan ik altijd nog zelf wielen kopen ... is ook een optie. Een andere potentieel risico is dat als we ooit een keer een controle van de belastingdienst hebben en je hebt een slimmerd ertussen zitten welke mijn auto met dikke wielen voor de deur ziet staan (ben redelijk veel op de zaak) dat je dan alsnog met terugwerkende kracht van 14% naar 20% bijtelling gaat. Kans is niet zo groot maar blijft een potentieel risico. Ik weet niet of ze dit soort zaken ook zouden controleren als je ooit in zo'n fuik rijdt waar de belastingdienst enzo ook bij aanwezig is. Uiteindelijk hebben we (thuis) besloten dat we ons nu nog inhouden en als de ontwikkelingen op de zaak gaan zoals we verwachten komt er alsnog over 3 jaar de auto met opties zoals we die echt willen hebben. We kunnen er ook wel van uit gaan dat 14% bijtelling in deze klasse (of net iets groter) dan toch niet meer beschikbaar is dus dan zitten we toch al aan de 20%.
Dit is gelukkig niet waar, want de auto's van jouw collega's stoten ook geen 85g/km uit. Dat is het zelffde verhaal als dat jouw auto geen 1 op 29 rijdt Resultaat is wel mooi ;)