• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

VW Golf IV

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.495
198
44
Vandaag samen met mijn vriendin de auto van mijn zwager & schoonzus onder handen genomen.
Dat was wel nodig ook 8-o Ding is echt 1 grote kras m.u.v. de motorkap die was nog niet zo lang geleden gespoten ;)

Plan de campagne:
-banden met SD & tyre brush
-velgen met WB & washmitt
-foamen met Hyperwash
-wassen met Shampoo+ en washmitt
-drogen met ulttimate drying towel & miracle dryer
-kleien met LT & Meg's Pro mild clay
-polijsten met Heavy solo wool pad en solo cream (panelen minimaal 3 hits, sommige 5 of meer!)
-nabewerking met finishing pad en Menzerna Nano polish
-voeden met finishing pad en Dodo Lime Prime (excentrisch)
-waxen met NXT 2.0 paste
-trims met trimrestore
-glaswerk met glascleaner concentrate
-bandjes met endurance tyre gel
-interieur uitgezogen en afgenomen met APC 1:10
-kunstof met PB nat. look

De lak was knetterhard weer]-0 zonder mijn dinnetje was het niet gelukt in 1 dag.
Ze heeft het hele interieur gedaan en geassisteerd. Top gedaan:)^ Ben trots op je Tas!!!:heart_eyes:
 
Echt heel mooi gedaan! :)^ En dat je ondanks de harde lk de krasjes zo hebt weggekregen! Toch weer de menzerna..... Tiz trouwens heel de week nog Menzerna-weer. Lekkere wetlook trouwens. Tip voor de na-foto's: even 100 meter stapvoets rijden en even remmen, dan zijn de schijven niet zo roestig.
 
Jammer van die schijven ja, voor een volgende misschien doen ja.
Niet alle krassen zijn eruit. Daarvoor waren het er teveel, te harde lak en te diep. Als ik na 5-7 hits met heavy wool nog niet eruit heb vind ik het mooi geweest.
Lakdiktes waren trouwens tussen de 114 (kofferklep) en 179. Muv de motorkap die was ~300.
 
Mooi werk snap soms echt niet hoe mensen zo veel krassen krijg.
Gelukkig heb ik een snelle verbinding mooie foto's;)
 
Ongelovelijk wat een krassen rond de handvatten! 8-()) Weer een topresultaat Dennis!

Hoe heb je trouwens die krassen in het ronde van het handvat behandeld? Hier kom je namelijk niet bij met de machine...
 
Prachting werk,:)^
en de vele foto's is zeker niet erg, je kan blijven kijken naar die reflecties.:cool:
 
Bedankt voor de complimenten :)^
Solo is idd altijd rotary, voor mij werkt het echt geweldig!

De handgrepen zijn gedaan met SSR2.5 en een oranje handpad. Daar kom je inderdaad niet bij met de machine.

Was vergeten te vermelden dat ik na de Nano een keer excentrisch Dodo Lime Prime heb aangebracht.
 
Strak resultaat, jammer wel van het stuur. Valt me op dat je dit vaker ziet bij VW (golfjes van dit model vooral).
 
SkyBuMp zei:
Strak resultaat, jammer wel van het stuur. Valt me op dat je dit vaker ziet bij VW (golfjes van dit model vooral).

Alle VW modellen met dat stuur hebben er last van. Het kwam me gelijk bekend voor. Ik had er bij de Passat van mijn moeder ook altijd last van dat je alleen het airbag gedeelte weer mooi krijgt.

Ziet er weer goed uit Dennis :cool:
 
Dat ziet er weer keurig uit:)^

Eigenaar kan de spiegel uit de badkamer wel weghalen en voor het instappen even haartjes kammen:D
 
Knap gedaan weer Dennis!

We krijgen binnenkort trouwens een mini-mini powerball, dus kleiner dan de huidige. Daarmee kan je misschien onder de handgrepen komen om ook daar die krassen weg te krijgen.