• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

VW Golf Mk2, met welke producten behandelen?

Down Town

Detailing addict
30 jan 2010
99
52
42
Collega's.

Neef van me heeft een witte golf Mk2 die graag zou hebben dat ik zijn auto ga doen als eerste detailjob die ik uitvoer.

Ik ben inmiddels bij Carclean langsgeweest en heb enkele producten in het pakket.

Monello Mezzo
Monello Finale
PB Black Hole
PB Nasty Wax

Kan ik deze producten gebruiken hiervoor, iemand ervaring?

Of toch de SSR reeks (zachter dacht) hiervoor gebruiken?

Ik weet niet of er een blanke laag over zit, hoe kan je dit trouwens zien?

DAP heb ik overigens ook.
 
Topic even verplaatst naar hier omdat het stond onder foto en video, projecten, het is meer een vraag van hoe iets te gebruiken. ;)

Deze producten kun je er voor gebruiken, geen probleem.
Als je aan de gang gaat met de polijstmiddelen en je pad krijgt de kleur van de lak van de auto, dan zit er geen blanke laklaag op, zo niet, dan zit er een blanke laklaag op. Dat je pad de kleur van de lak (in jouw geval dus wit) krijgt bij geen blanke laklaag is volkomen normaal, niet schrikken dus. Gezien de leeftijd van de auto kan ik wel met zekerheid zeggen dat er geen blanke laklaag op zit, zeker als de lak dof is.
 
ff ter aanvulling;

Zou ipv de Black Hole de White Diamond gebruiken...is voor witte auto beter geschikt..
Voor de rest: succes met de klus..
 
Dank u @ Stimpy.

White Diamond stond inderdaad op het lijstje.
Is het bij auto's zonder blanke laklaag te adviseren om toch een PB EX-sealent aan te brengen na de Monello Finale, of kan je dit best bij elke wagen doen?

Zit het fout in mijn kop te denken dat ik sneller "door" de lak kan zitten als er geen blanke laklaag aanwezig is op de golf?

Mvg, Filip.
 
De EX-P is een sealant en kan ook op auto's gebruikt worden zonder blanke lak. De Finale is een polijstmiddel en geeft geen bescherming, de EX-P wel.

Je kan sneller door de laklaag heen zitten, maar dit is vooraf afhankelijk van hoe dik de laklaag is en hoe iemand 'tekeer' gaat. ;)
 
Down Town zei:
Dank u @ Stimpy.

White Diamond stond inderdaad op het lijstje.
Is het bij auto's zonder blanke laklaag te adviseren om toch een PB EX-sealent aan te brengen na de Monello Finale, of kan je dit best bij elke wagen doen?

Zit het fout in mijn kop te denken dat ik sneller "door" de lak kan zitten als er geen blanke laklaag aanwezig is op de golf?

Mvg, Filip.

Wel of geen EX-P is een persoonlijke keuze. Het hangt een beetje af wat de eigenaar zelf na het polijsten gaat doen. Wil deze hem bijhouden en wil/kan hij elke 2 maanden een laagje aanbrengen dan heb je aan Natty's genoeg.

Single stage lak (dus zonder blanke lak) is een stuk zachter dus begin met Mezzo en de witte pad, niet gelijk de oranje.
De lak is meestal dikker omdat het 1 laag is en niet een kleurlaag en een blanke lak laag. Wel is het zo dat verkrijtte lak gelijk weg gehaald wordt. Het kan dus wel rap gaan met die lak. Daarom is het ook erg belangrijk om na het polijsten de boel goed bij te houden.

Black Hole kan ook op een witte auto, als je alleen voor de witte auto White Diamond aan moet schaffen is het een beetje duur. Denk je het vaker te gebruiken dan is het overwegen waard.
 
Een witte VW mk2? Mits deze niet is overgespoten kan dat alleen maar de originele kleur Alpinwit zijn, ook wel L90E genoemd.
Prima kleur om te polishen, zeker iets moois van te maken! :ja
Het is inderdaad een singlestage lak, en zoals Dennis als zegt, begin met wit en Mezzo, je zal zien dat je hier al heel wat mooi van kan maken.
 
Wit single stage kan trouwens ook knetterhard zijn. Er zit namelijk een Titanium Dioxide in voor het pigment. Op een schaal van 1 tot 10 (diamant is 10) is titanium dioxide 7.
Zwarte lak is bijvoorbeeld 2. Kan dus een behoorlijke bitch zijn om krasjes weg te krijgen. Verkrijtte lak is superzacht en zo weg. Maar krasjes kan een ander verhaal zijn.
Bron: Mike Phillips