• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

VW Golf V GTI Edition 30 Exterieur detail

Eelco

Detailing rookie
29 jul 2009
1.610
0
Afgelopen weekend stond er een VW Golf V GTI Edition 30 op het programma.

De auto was nog niet zo gek oud, en was niet heel lang geleden nog van eigenaar gewisseld.
Aan de staat van de lak te zien was de wagen daarbij wel licht gepolijst, want de welbekende swirls waren er nagenoeg niet meer, echter waren de diepere swirls en andere diepere defecten daardoor alleen maar meer opvallend..

De eigenaar zelf was erg enthousiast bezig, en heeft me gedurende anderhalve dag geholpen, om zo wat ervaring met met het machinale werk op te doen.

Bij aanvang meteen begonnen met de velgen, deze waren redelijk netjes en de meeste vervuiling verdween door het gebruik van Meg's Wheel Brightener 1:4 en wat borstels en kwasten als sneeuw voor de zon.
De banden zijn ontvet met Meg's Super Degreaser en een harde borstel.

Daarna de auto gefoamd met de Bilthamber Foam, en daarna gewassen met Dodo Juice BTBM.

De auto was enkele weken geleden nog gekleid, maar heb toch nog maar even een rondje gemaakt met Meg's klei en Last Touch.

De eigenaar zelf is het resterende ingebrande remstof te lijf gegaan met klei en Last Touch, echt veel verk, maar ze zijn weer supernetjes geworden.
Uiteraard houden we dat graag zo, dus zijn de wielen nog gewaxt met Rimwax. Deze heeft een klein half uurtje staan curen en ging er toen nog heel eenvoudig af.
De banden zijn behandeld met een heel klein beetje Meg's Hot shine tire spray.
Weinig gebruikt en goed ingewreven, wel mooi zwart, maar niet te vettig.

De auto na het wassen en kleien:

IMG_3971.jpg

IMG_3972.jpg

IMG_3974.jpg


De defecten, zoals gezegd, vnl. diepere swirls en andre krasjes:

IMG_3966.jpg

IMG_3967.jpg

IMG_3968.jpg

IMG_3977.jpg

IMG_3980.jpg


Toen de rotary maar eens uit de kast gehaald om te kijken wat er nodig was om de gewenste correctie te behalen.

Begonnen met Monello Mezzo op de zwarte pad, al een hele lekkere glans, maar niet de gewenste correctie.
Dan maar Mezzo op een witte pad, eigenlijk hetzelfde, met een fractie meer correctie.
Hmmz, Inizio op wit? geprobeerd, wel iets meer correctie, niet naar wens.
Ook op oranje geprobeerd, dat schoot enigsinds op, maar deze lak was echt ontzettend hard.

Uiteindelijk toch ook nog "even proberen" met de 3M Fast Cut plus op een witte en oranje pad, en laatst genoemde bleek toch een gouden combinatie.
Ik had deze al eens eerder gebruikt, en dit is toch echt een prettig werkend product.
Stoft zonder toevoeging wel flink, maar met een dotje Mezzo af en toe is het heel goed te doen, en samen met laatst genoemde geeft ie voor een product wat zoveel corrigeerd een hele nette finish vind ik.

Geprobeerd om daarna nog te finishen met Monello Finale op zwart of light-green, maar uiteindelijk toch nog maar een tussenstap met Mezzo op wit gedaan.
Het zal misschien niet een ieders keus zijn die extra stap, maar ik vond het na een vergelijk zeker de moeite waard.

De laatste polijst stap (Monello Finale op Zwart) heeft de eigenaar zelf gedaan om zo ook wat meer feeling met een machine op te doen.

Nog even een tussendoor foto na de 3M FCP op de C-stijl:
IMG_3983.jpg


De auto lekker omhoog gezet om ook de onderkant makkelijk te kunnen doen:

IMG_3985.jpg


Na alle polijstwerk de lak afgenomen met IPA 1:1 en de auto eens buiten in de zon gezet om even te inspecteren:

IMG_3987.jpg


Hierna zijn de ramen gedaan met Meg's ruitengoedje, en de voorraam met Provision Rain Clear behandeld.
In eerste instantie had ik de lak alleen willen voorzien van een laag Collinite 915, maar omdat we zo lekker bezig waren heb ik er ook nog maar een laag EX-P onder gezet. Hiermee is ons mooie resultaat wel even beschermd.

Bovenstaand vind ik qua verwerking echt een super combi, de 915 verwerkt over een sealant ook een stuk makkelijker vind ik.

Na de diverse finishing touches de auto nog een laatste keer buiten gezet voor wat resultaat foto's:

IMG_3988.jpg

IMG_3989.jpg

IMG_3990.jpg

IMG_3991.jpg


Achterlichten ook weer strak:

IMG_3992.jpg

IMG_4003.jpg

IMG_4007.jpg


Nog wat diversen:

IMG_3993.jpg

IMG_3994.jpg

IMG_3995.jpg

IMG_3997.jpg

IMG_3999.jpg

IMG_4000.jpg

IMG_4002.jpg

IMG_4004.jpg

IMG_4005.jpg

IMG_4013.jpg

IMG_4016.jpg

IMG_4017.jpg



Metallic weer schitterend en wel:

IMG_3996.jpg

IMG_4014.jpg


En de uitlaatpijpjes weer netjes:

IMG_4008.jpg


Bedankt voor het lezen!
 
sign0173.gif
Prachtig resultaat, bijna nieuw. En een prachtige wagen, en die velgen :heart_eyes: uber mooi! Mooie foto's en write up.

R32 achterlichten? Of hoort dit bij het Edition 30 pakket?

Toppie! :)^
 
Idd een geweldige wagen, en de CH's zijn idd bijzonder mooi op deze auto. Had ze ook wel op de Caddy gewild in zwart, maar die zijn er alleen maar in 5-gaats..

Achterlichten durf ik niets over te zeggen, denk dat Snitser dat wel weet, die is meer van de OEM VW dingen..
 
Heerlijk eelco,.smullen deze auto. En de juiste kleur hé ;) Nette write-up. Volgens mij zijn de R32 units zelf toegevoegd. Daarin tegen zitten ze ook in het R-line pakket wat je bij vw kunt bestellen.
 
Geweldige auto zo'n edition. Heeft een gedowntuned Audi S3(die heeft 265pk) blok. Dus is heel veilig te chippen.
 
@Snitser: Dit is een volledig standaard Golf V GTI Edition 30. De donkere achterlichten horen hierbij. Ik heb een "gewone" GTI en heb de donkere achterlichten er zelf ingezet. De wielen heten officieel Rockingham. Het zijn BBS CH, maar dan zonder het opschrift "motorsport" in het hart.
Wat is dit trouwens een supermooi exemplaar! De juiste kleur, juiste wielen zonder stoeprandschade en nu helemaal af na een perfecte detailbeurt.

Dit is de mijne:
VroemRockingham4.jpg

VroemRockingham3.jpg
 
Erg mooi resultaat.
Hoe lang zijn jullie bezig geweest met deze auto?
Heeft de klant gehlpen door bijvoorbeeld ook uit te wrijven?
Aficior
 
Bijna goed, zal iets van anderhalve dag zijn geweest. Er moest natuurlijk wel F1 gekeken worden zondagmiddag:)^
Gelukkig is dat ook de moeite waard geweest, dus een prima weekend.

Alles redelijk op ons gemak gedaan, geen haast.
De wielen heeft de eigenaar serieus veel werk van gehad (kleien en waxen). Heeft ook heel de auto gefinished met de dap, ramen gedaan, deurlijsten gepolijst etc....

Thx voor de complimenten!
 

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
14
Weergaven
2K
Reacties
6
Weergaven
908