• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

VW Lupo 3L 1.2TDI

HansA8

Banned
Disaster of Bling
16 aug 2008
268
0
Vandaag was het lekker weer voor een grote poetsbeurt.
De Lupo eerst maar aangepakt. Het spaarwonder van VW is een stuk kleiner dan de Audi A8, maar het was toch een hele klus.

Begonnen met een complete 'strip' van de auto met een oplossing van 1Z Industriereiniger. Knap venijnig schoonmaakmiddel, want vuil, wax en zelfs teerpikkels poets je d'r gemakkelijk van af. Na het reinigen goed afspoelen met de tuinslang en zorgvuldig drogen. Zo, de lak is schoon. Dankzij de Industriereiniger is kleien niet meer nodig.
Vervolgens met Meguiar's #83 en een oranje LC pad de hele auto swirl-free gemaakt... Da's dus een hele kluif geweest; halve dag staan polijsten. De lak is er wel fantastisch mee opgeknapt. De LC pads zijn ook veel beter dan de pads van 1Z die ik vroeger gebruikte. O ja, ik gebruik een excentrische Bosch PEX400AE op stand 4-5 en daar gaat het prima mee. Alle swirls zijn weg, alleen de echte krassen zijn nog zichtbaar. Wel zijn de randen van de krassen glad geworden, waardoor ze absoluut minder zichtbaar zijn.
Vandaag alleen nog tijd gehad voor het opbrengen van de Chemical Boys EZ Easy Glaze. Heerlijk op te brengen, een half uurtje laten drogen en uitpoetsen ging ook gemakkelijk. Morgen gaan we eerst de sealer (Chemical Guys Wet Mirror Finish) en dan de wax (Collinite #476s) opbrengen. Dan maak ik natuurlijk ook een paar foto's van het eindresultaat. Wordt vervolgd dus...
 
Vandaag de sealer en de wax opgebracht.
Eerst de auto met een multivezeldoek afgenomen, want insecten zoals spinnen zijn 's nachts erg actief...
De Chemical Guys Wet Mirror Finish werkt gemakkelijk. na opdrogen/uitharden (30 min) uitgepoetst.
De Collinite #476s wax brengt ook gemakkelijk op. De wax heb ik in delen opgebracht, omdat de Collinite na té lang drogen wat zwaarder te verwijderen is.
Na uitpoetsen van de wax wordt het direct duidelijk; wat een glans en glad oppervlak levert dit poetswerk op.
Hieronder de foto's die ik (na afloop) gemaakt heb. Niet gek die lak voor een auto van 1999 met 260.000 km op de teller...

Die vlieg op één van de foto's wist zich nog net vast te houden...
Nu is het de kunst om het bij te houden met een zachte shampoo en een quick detailer met carnauba.
 
HansA8 zei:
Lees m'n verslag hier: https://forum.Carclean.com/Default.aspx?g=posts&t=1103

Duidelijk. De WMF is van CG, hierboven in de eerste post staat van Poorboys.
Mooi resultaat! :cool: De Lupo ziet er als nieuw uit. De leeftijd en vooral de kilometers zie je er niet aan af
 
Weer mooi resulaat hans!
Trims en kunstof met de PB Trimrestorer gedaan? Zoja,.wat vond je ervan?

gr
 
:)^ Heel netjes Hans. Heb binnenkort ook weer mijn handen vol aan onze zwarte lupo. Je velgen vind ik erg fraai. Sober en dat staat prima!
 
Kermit zei:
:)^ Heel netjes Hans. Heb binnenkort ook weer mijn handen vol aan onze zwarte lupo. Je velgen vind ik erg fraai. Sober en dat staat prima!

Velgen zijn de standaard 3L van magnesium. Erg licht...
Zwarte Lupo is ook erg dankbaar poetsen :D
Het helemaal van de basis aanpakken van de lak kost toch flink wat tijd. Al met al opgeteld wel zo'n 6 à 7 uur.