Heya GlimKezen & GlansPoppen,
Vandaag werd ik benaderd om is naar een auto te kijken. Na een avond stappen was er over de auto gekotst en was dit gewassen, met krassen tot gevolg. Althans, dit was het verhaal.
Ik verwachte dat de eigenaar de auto had gewassen met een spons of iets dergelijks en dit voor swirls had gezorgd.
De eigenaar had volgens eigen zeggen de auto met een spons gewassen. Zo'n aswas-spons met een schuurkant en een 'zachte' kant en had uitsluitend de 'zachte' kant gebruikt. BIj het zien van de auto kon ik niet anders denken dat er een OF héééél hard geboend was met die 'zachte' kant OF simpelweg wél de schuurkant was gebruikt OF dat de kotser spijkers had gegeten...
Bij het zien van de auto schrok ik best wel effe -->
(Op foto #2 - 3 - 4 is op de achtergrond de zwarte Cruiser te zien die ik op 6 juni 2015 heb gedetailed. Deze auto is na maanden nog ongelooflijk strak en glimt als een tiet)
(Collinite 845 - 1 laag)
De partner van de eigenaar dacht al dat hij de klos was en het spuitwerk zou worden, maar ik had het idee dat dit best wel te polijsten viel.
Ik heb aangeboden de hele auto eerst maar is goed te foamen en te wassen. De partner gaf aan dat dit recent al was gebeurd en dat hij hem zelfs netjes met een theedoek had gedroogd.
Ik twijfelde hier niet aan, aangezien de hele auto dof was van de krassen.
Op de foto's is het niet goed te zien, maar het schuim lag vol vuil -->
Schade duidelijk, na foamen en wassen -->
Na het foamen en wassen heb ik wat afgeplakt, kon ik lekkerder werken. -->
Daarna heb ik het achterpaneel en achterdeur gekleid en gepolijst. Ik verwachte al een harde lak (VW) maar had uiteindelijk 2 hits met Veloce-Geel + 2 hits met Witte Spiderpad-S3 nodig om op 80% correctie te komen. De schuurspons had blijkbaar behoorlijk diepe krassen getrokken die ik met mijn DAP niet weg kreeg, maar stukken minder waren geworden.
Helaas is mijn redelijk nieuwe DAP900 V3 overleden tijdens deze kleine klus. Ik had tijdens het polijsten het idee dat het toerental heel iets schommelde, maar dacht dat dit tussen mijn oren zat. Echter niet veel later gaf de DAP de geest en kon ik de klus niet helemaal afmaken.
Net wanneer ik bij mijzelf dacht; ''Wat stomtoevallig dat vrijwel alle auto's die ik tot nu toe heb gedaan, een harde lak hadden. (BMW - Volvo - Seat - VW) Maaaaaaaar, ik ga met mijn DAP toch het resultaat behalen dat ik wil, Fuck It!'' ... En toen begaf hij het op nog geen vierkante meter werk, haha. BuzzKiller...
Maar, heb toch nog voldoende kunnen doen om de eigenaars te ''WoW'en'' en ik zal de klus later helemaal 100% afmaken. Sterker nog, dit word een Full Detail.
Zoveel hits op 2 panelen word toch wel vervelend. Zelfs met een Spiderpad-S3 duurde het maar lang. De combinatie van corrigeren met een Rotary en finishen met een DAP word toch wel heel aantrekkelijk zo. (Helaas de prijs niet, haha!)
Greetz
Vandaag werd ik benaderd om is naar een auto te kijken. Na een avond stappen was er over de auto gekotst en was dit gewassen, met krassen tot gevolg. Althans, dit was het verhaal.
Ik verwachte dat de eigenaar de auto had gewassen met een spons of iets dergelijks en dit voor swirls had gezorgd.
De eigenaar had volgens eigen zeggen de auto met een spons gewassen. Zo'n aswas-spons met een schuurkant en een 'zachte' kant en had uitsluitend de 'zachte' kant gebruikt. BIj het zien van de auto kon ik niet anders denken dat er een OF héééél hard geboend was met die 'zachte' kant OF simpelweg wél de schuurkant was gebruikt OF dat de kotser spijkers had gegeten...
Bij het zien van de auto schrok ik best wel effe -->
(Op foto #2 - 3 - 4 is op de achtergrond de zwarte Cruiser te zien die ik op 6 juni 2015 heb gedetailed. Deze auto is na maanden nog ongelooflijk strak en glimt als een tiet)
(Collinite 845 - 1 laag)
De partner van de eigenaar dacht al dat hij de klos was en het spuitwerk zou worden, maar ik had het idee dat dit best wel te polijsten viel.
Ik heb aangeboden de hele auto eerst maar is goed te foamen en te wassen. De partner gaf aan dat dit recent al was gebeurd en dat hij hem zelfs netjes met een theedoek had gedroogd.
Ik twijfelde hier niet aan, aangezien de hele auto dof was van de krassen.
Op de foto's is het niet goed te zien, maar het schuim lag vol vuil -->
Schade duidelijk, na foamen en wassen -->
Na het foamen en wassen heb ik wat afgeplakt, kon ik lekkerder werken. -->
Daarna heb ik het achterpaneel en achterdeur gekleid en gepolijst. Ik verwachte al een harde lak (VW) maar had uiteindelijk 2 hits met Veloce-Geel + 2 hits met Witte Spiderpad-S3 nodig om op 80% correctie te komen. De schuurspons had blijkbaar behoorlijk diepe krassen getrokken die ik met mijn DAP niet weg kreeg, maar stukken minder waren geworden.
Helaas is mijn redelijk nieuwe DAP900 V3 overleden tijdens deze kleine klus. Ik had tijdens het polijsten het idee dat het toerental heel iets schommelde, maar dacht dat dit tussen mijn oren zat. Echter niet veel later gaf de DAP de geest en kon ik de klus niet helemaal afmaken.
Net wanneer ik bij mijzelf dacht; ''Wat stomtoevallig dat vrijwel alle auto's die ik tot nu toe heb gedaan, een harde lak hadden. (BMW - Volvo - Seat - VW) Maaaaaaaar, ik ga met mijn DAP toch het resultaat behalen dat ik wil, Fuck It!'' ... En toen begaf hij het op nog geen vierkante meter werk, haha. BuzzKiller...
Maar, heb toch nog voldoende kunnen doen om de eigenaars te ''WoW'en'' en ik zal de klus later helemaal 100% afmaken. Sterker nog, dit word een Full Detail.
Zoveel hits op 2 panelen word toch wel vervelend. Zelfs met een Spiderpad-S3 duurde het maar lang. De combinatie van corrigeren met een Rotary en finishen met een DAP word toch wel heel aantrekkelijk zo. (Helaas de prijs niet, haha!)
Greetz