• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vw Variantje

Ik vind dit toch zo verdomd vervelend he. Nog nooit heb ik oog gehad voor de hoogte van mijn auto totdat ik hier weer las over Eibach. Nu denk ik elke dag, goh, die 4cm lager zou echt goed staan......vervolgens lees je weer over spacers en zie je dat achter de boel echt wel iets meer naar buiten kan....man, man, man....

Maar ik geniet tussen de regels door gewoon mee!

Die skirts maken hem niet "iets" voller. Die breken in mijn ogen de brave lijn en ik vind het heel tof staan. Kijk alweer uit naar de verlaging en de nieuwe velgen :eyes:
 
@RoCo hoe is de situatie wb verlaging bij jou dan? Mits je nog geen verlaging hebt zou ik het echt adviseren, denk dat het niet mis kan gaan met vaste veren. Spacers etc is leuk maar ben ik geen voorstander van, al geeft het geen problemen bij montage, oogt wel lekker natuurlijk van achter :p

Op wat voor termijn de verlaging komt weet ik nog niet, iets met veel uren draaien ;) maar het moet wel aansluiten met de velgen, ook hier nog niet een keuze kunnen maken haha.
Wat betreft de skirts ben ik tevreden, alleen sluit het niet helemaal perfect aan bij de voor en achterbumper. Normaal zitten deze skirts niet op een standaard mk7 variant. De bumpers bij een rline zorgen ervoor dat de lijn perfect doorloopt, maar ik moest de skirts monteren omdat ik het mooi vind. Waarschijnlijk zal ik onder de voorbumper een lipje monteren en hoop ik dat het iets strakker doorloopt.
 
De situatie is dat ik al bekeken heb wat zo'n setje kost en hoeveel verlaging het geeft :joy: Daar was ik alleen maar blij verrast mee. Het is met het sport onderstel en de veerpootbrug al een iets stijver geheel, dus qua comfort lever ik niets in; misschien ga ik er zelfs wel op vooruit.

Ik gok zomaar dat het bij het volgende beurtje wel eens raak kon zijn. Het is net als met het goed wassen: ineens zie je dingen aan je auto die je vanaf dat moment gaan storen....:D

Zo wil ik ook de velgen opnieuw af laten draaien want dat wordt de volgende grote doorn in het oog. De lijst groeit en groeit....
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Tomsel
Bij deze een iets beter beeld..
20200628_141532.jpg
 
Door drukte pas vandaag weer wat aan de auto kunnen doen. Had nog een set sideskirts liggen die ik laatst had laten spuiten. Vandaag maar gemonteerd, oogt iets voller naar mijn mening en je ziet de structuur van de dorpel niet meer gelukkig ;)
Voor:Bekijk bijlage 129764
Na:Bekijk bijlage 129765
Niet de meest perfecte foto's, maar het verschil is duidelijk denk ik :p
En nog van een kameraad een set set eibach veren overgenomen, hij wilde toch weer een schroefset.Bekijk bijlage 129768
Ben benieuwd hoe het dit zal uitpakken, ben normaal gewend om op een schroefset te rijden dus hoop dat het niet al te veel zal tegenvallen.
Nice ziet er zeker beter uit
 
  • Leuk
Reactions: tamer
Thx @Rémon
De kogel is 'voorlopig' door de kerk.
Heb vandaag een zo goed als nieuwe :joy: set cadiz velgen gehaald in 19 inch. Niet van de golf 7 rline, maar van de scirocco rline. De velg van de golf heeft et50 8j, van de scirocco et41 8j. Dit betekent dat de velg 9mm meer naar buiten komt te staan waardoor het meer gelijk komt met de wielkasten. Ook zijn de spaken iets meer concave tov de et50, al mag je het zo niet noemen, het is maar een zeer klein detail In combinatie met de eibach en 225 35 19 banden zal het mooi gevuld zijn denk ik in de kasten.
20200628_180821.jpg

De vraag is nu wat te doen met deze set, zwart of zilver coaten of zwart coaten en weer afdraaien?
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Tsja opnieuw lakken en afdraaien is het mooist denk ik op de auto en zo blijft de velg ook origineel. Alleen ben ik zo bang voor steenslag omdat ik best veel kilometers maak. Dan kan ik weer opnieuw beginnen als het gaat oxideren :( Zwart en vooral pianolak is heel mooi, maar zoals jullie al aangeven vallen de details aardig weg en ik hoef jullie niet te vertellen wat een werk het is om dit type lak bij te houden. Dan zou ik eerder nog voor een metallic zwart gaan. Wat mij persoonlijk het meest aanspreekt is toch zilver, alleen als je al een originele kleur kiest zonder metallic dan zie je dat de structuur van de coating best wel aanwezig is. Een leek ziet dat niet ik wel. Ik denk dat ik voor zilver metallic ga, alleen de vraag is dan of het full metallic word of een beetje metallic. Hoe meer metallic hoe minder de structuur van het coaten opvalt ;)
Wordt vervolgd, bedankt voor jullie input jongens :)
 
Die zijn net zo "zo goed als nieuw" als de mijn velgen :joy:

Wel vet dat je ze zo kunt plaatsen en dat ze breder uitkomen dan de "originele".

Ik zou de kleurstelling ook houden zoals ze zijn. Zoals @Quantoxx aangaf past dat mooi in het geheel.
 
  • Leuk
Reactions: tamer
Haha @RoCo zo erg als deze set zal het niet zijn, pics or it didn't happen :p

Ja, bij dit type velg heb ik specifiek gezocht naar het model van de scirocco. Velgen die 'te ver' naar binnen staan vind ik net niet. Ben benieuwd hoe het zal uitpakken :)
Ik had al eens een fotoshop laten maken door een vriend in het zilver...
IMG-20200530-WA0006.jpg
 
@tamer dat is zeker waar, maar ik heb er 20 inch velgen onder zitten dus bij mij zijn de wielkasten nu mooi gevuld, voor wel wat meer als achter natuurlijk maar het is ook wel fijn dat je nog fatsoenlijk mensen achter in je wagen kunt hebben;) Wat voor soort stelpotjes zijn dat precies?:)