• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waar behandelen jullie je/de auto(s)?

DP

Detailing rookie
14 aug 2012
29
0
Ik wil me graag wat meer toeleggen op het detail vak, alleen beschik niet over een werkruimte. Via deze weg wil ik kijken hoe jullie het allemaal aanpakken. En misschien dat er een tip bijzit die ik kan gebruiken! Dus zomer/winter/binnen/buiten?
 
Ik heb het geluk dat ik beschik over een schuur/garage.Ruimte is 4x8 met een nokhoogte van 5,5 mtr.

Dus kan altyd wel aan de auto`s detailen als het zover is :party:
 
Ik kan auto's bij mij in het magazijn behandelen.
Groot genoeg om er een bus van 7 meter in kwijt te kunnen.

083791f5.jpg


En met een beetje sturen, passen er zelfs 2 auto's in.
f2d3f3ff.jpg
 
Plek is veelal een probleem bij de meeste mensen.

Zelf liep ik ook tegen dit euvel en heb wel een prive parkeerplaats in de algemene garage maar geen water daar en heel beperkt stroom/lastig. Ga ook niet staan klussen daar met al die andere bewoners die je dan binnen/buiten van je werk houden :roll

maar wist dat ik (niet ver hiervandaan) bij het huis van mijn ouders terecht kan gelukkig.
Oprit en garage, in de garage kun je dan net niet helemaal rondlopen en helaas geen hoge nok anders stond er zeker een (poets) brug in!

Prettig is het wel, moet er niet aan denken om altijd op de straat te staan met alles, voor sommigen is het echter niet anders en roeien met de riemen die je hebt..heel begrijpelijk!

Toch vind ik het nog niet ideaal ondanks de prive plek voor een komplete detail dan.
Ik wil nu gaan kijken of ik eventueel hier bij een garage (met brug) terecht kan, moet daar nog echt over gaan praten of dit een mogelijkheid kan gaan worden en elkaar een beetje helpen daarin. Hij verkoopt ook af en toe kleine auto's.

Er is hier een prachtig industrieterrein met allemaal prachtige panden van allerlei formaten maar ja, nog even niet maar....

Ook ken ik nog wel iemand die heeft prive in zijn groentekassen een plek met 3 meter diepe smeerput en brug geplaatst! wow wat een luxe 8-())
Sleuteld graag aan zijn racewagen en heeft een klassieke bus maar goed, dan ga je niet echt met die warmte daarin wegdrijven met je detailspulletjes!!

Hopelijk vind je snel iets, wel zo prettig maar beetje netwerken heeft vaak wel resultaat.
Ook zijn er sleutelplekken vaak te huur voor weinig maar die zijn dan niet ingericht voor alleen maar detailen, dus lastig als je dan iemand hebt die staat te slijpen aan een auto enz.
 
Op straat : en met veel zon onder moeders paraplu :D
P1100038.jpg


Of als het donker is : op straat
001-4.jpg

........wederom op straat dus , ik heb geen garage/oprit :sob:

Met Brinkmann :

2008036.jpg


Maar zo gaat het ook.

wanneer niet : bij negatieve temperaturen , aanhoudende regen , als er geen plaats is ]-0

Dan zal ik wel wat emmers en kannetjes vullen om in de (overdekte) wasbox m'n ding te doen .

Tot hiertoe nog maar 2 keer ooit naar zo'n box moeten gaan .
 
Mooi om te zien hoe verschillend dit allemaal per persoon is. Ik heb al zitten denken om een tweedehands partytent op de kop te tikken (+/- €100,- dus prima te doen) en die te gaan gebruiken op de oprit als het nodig is. Dus toch een beetje beschut tegen opwaaiend stof, regen/zon en dergelijke. Alleen in de winter heb je er geen zak aan haha.

Kwam bij mijn zoektocht naar iets geschikts op Marktplaats een hele mooie (nieuwbouw) garagebox tegen. Kosten: €195,- p.m. (excl. g/w/l). Met roldeur en keuken en aardig hoge nok. Dit is hem: http://link.marktplaats.nl/582251314. Natuurlijk hartstikke gaaf en daar kan ook zo'n mooie poetsbrug in, alleen als beginner en nog lerende is dit momenteel nog niet te bekostigen. M.a.w dit kost meer dan wat het opbrengt denk ik.

Wel geniaal trouwens dat grandscenicman er gewoon een krukje en parasol bij pakt en op straat aan de slag gaat! Respect :D
 
Ik doe het vaak gewoon voor de deur, op straat dus, maar heb ook toegang tot een loods van 1315m2 (helemaal leeg) in Rotterdam Spaanse Polder met een hoogte van 8m, echt een verschrikkelijk grote ruimte. Deze loods kan ik geheel kosteloos ieder weekend gebruiken (anti-kraak), incl. water en stroom :) Het is een leegstaand pand dus zolang er geen nieuwe eigenaar is geldt deze afspraak.
 
Hier ook voor het huis aan de straat op de stoep wassen. Eventueel in de schaduw hier achter om te kleien en de waxen als het te warm is. Eventueel kan ik wel overdekt terecht, wel fijn. Meestal sta ik hier buiten.
 
Mijn oprit ligt aan de Noord kant van het huis. Daar heb ik dus vrijwel altijd schaduw. Je voelt hem al, daar wordt de detailingklus uitgevoerd. In de winterperiode doe ik mijn eigen auto in de garage. Nadeel is dat je eigenlijk te weinig ruimte om een auto heen hebt.
Bij slecht weer of dreiging van regen hing ik tot voor kort een bouwzeil op. Het frame van een caravanvoortent gebruikte ik als basis om het zeil op te hangen. De haakjes die je nodig hebt om de stangen vast te maken schroef je zo in de wand. :-b
Sinds een paar weken heb ik echter een partytent van 3*6 meter met zijwanden. Was een aanbieding bij een bouwmarkt. Geen superkwaliteit, maar voor af en toe gebruik tot windkracht 6 zeker afdoende en lekker luxe.
PICT0126.jpg

PICT0135.jpg
 
Zo'n partytent is dus best een goed idee denk ik. Kom je dan ook goed bij de bovenkant CvW?
 
Forumlid Bartr123 heeft een easy-up tent. Volgens mij was deze 3x6 meter en makkelijk op te zetten. Als het goed is, heeft ie deze nog en is eventueel te koop dacht ik?

56ea0491.jpg


En nee, dit is niet een Gamma kwaliteit, maar de real shizzle.
 
Gelukkig is mijn garage groot genoeg om er fatsoenlijk een auto te kunnen detailen. Een V70 gaat bijvoorbeeld prima. De garage is verwarmd, krijgt het alleen niet helemaal warm, maar met 2 1000W halogeenlampen er bij ook in de winter geen centje pijn en desnoods een klein ventilatorkacheltje er bij :heart_eyes:

100_5064.jpg
 
nicknameless zei:
Forumlid Bartr123 heeft een easy-up tent. Volgens mij was deze 3x6 meter en makkelijk op te zetten. Als het goed is, heeft ie deze nog en is eventueel te koop dacht ik?

56ea0491.jpg


En nee, dit is niet een Gamma kwaliteit, maar de real shizzle.

Bedankt voor de tip nicknameless, heb hem zojuist even een PMtje gestuurd :)^
 
DP zei:
Zo'n partytent is dus best een goed idee denk ik. Kom je dan ook goed bij de bovenkant CvW?

Ja hoor, dat lukt zeker wel. Als ik het correct inschat is de tent van Bart net zo hoog. De kwaliteit van die blauwe tent is wel een stuk beter hoor.
Dit is het model dat ik gekocht heb. Paviljoen tent noemen ze hem. Helaas uitverkocht op dit moment.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk niet dat de tent nog te koop is, denk dat hij ze gaat bijhouden voor eigen gebruik. Maar je kan altijd eens proberen.
 
Beste DP,

Ga de boer op, vraag vrienden, familie of kennissen of zij een geschikte ruimte hebben. Ik kan me niet voorstellen dat er in de buurt van Gramsbergen geen geschikte locatie is. Bied evt. aan dat je voor het gebruik van de locatie de auto van de eigenaar 4x per jaar onder handen neemt, de ene dienst is de andere waard

Eeen locatie met water en licht is toch wel belangrijk.

Ikzelf was mijn auto altijd buiten op de oprit, maar in het verleden was ik ook genoodzaakt om de auto aan de straatzijde te wassen.

De locatie die op marktplaats staat is natuurlijk geweldig, maar is voor een beginnende detailer wel erg kostbaar € 2340,- per jaar excl. gas water en licht, daar kun je m.i. toch een heleboel detailspulletjes voor aanschaffen.

Wens je heel veel succes met je zoektocht!!!
 
Ik zelf heb een garage + oprit. Maar de garage staat vol met zooi, ben nog aan het opruimen, en helaas is het altijd zonnig op de oprit.

Ik doe dus de meeste details op locatie, want tot nu toe heeft iedereen waar ik ben geweest de beschikking over een ruime hal/garage waar alles bij zit wat ik nodig heb.
En als dat niet kan, dan ga ik hier naar het werk, hier hebben we loodsen waar ik alles in kan doen.
 
Ik was de auto bij CarwashXL in waddinxveen en vervolgens rij ik naar het bedrijf waar ik werk 2km verder op waar ik binnen kan staan om hem vervolgens te poetsen