• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waar en met wat moet ik starten als beginner met Waxoyllaag?

Jeff_CBR

Detailing rookie
26 okt 2009
14
0
Hallo allemaal,

Sinds kort een mooi focus in bezit (panther black) de vorige eigenaar heeft een Waxoyl behandeling laten doen (geen idee wanneer, auto is van 09-'06).

Nu heb ik deze leidraad gevonden waar mee ik al een eind ga komen denk ik :rules
Ook andere topics doorgelezen en een hoop geleerd!

Tot op heden waste ik de auto al zoals beschreven (had mijn vader me geleerd) maar poetsen gebeurde met de hand en turtle wax classic. Indien er kleine krasjes waren werd de pot commandant aangesproken.

In vind de auto/motor wassen/poetsen een leuke klus en doe het met veel plezier! muziekje erbij en ik vermaak me prima!

Goed ik heb dus niet veel behalve zo'n syntetische spons wat opzich wel voldoet. En een poetsmachine van de Lidl (ooit gekocht nooit gebruikt)

Verder weet ik niet zo goed wat te doen met Waxoyl laag, m.a.w worden wat heb ik nodig?

Gewoon wassen met een goede shampoo?

En dan in de wax zetten (tips welkom metalic zwarte auto)?

De poets machine gebruiken of niet? Met de hand vind ik net zo leuk maar het gaat om het beste resultaat.

Alle tips welkom!

Verder gaan de velgen eraf voor de winter. Dus de uitgelezen kans om deze eens te verwennen. Er zit een soort Inox rand omheen die ik wil beschermen.

Sorry een hoop vragen 8-o

Alvast bedankt allemaal!

als de wazoyl er nog op zit, en je wilt deze behouden is het enkel wassen en waxen.

als deze er niet meer op zit (dat denk/vrees ik)
dan kan je de wagen ook gewoon wassen / waxen.
alleen als tussenstap kan je dan gaan kleien, en voeden, eventueel polijsten of vullen.

een goede shampoo is indd die van mother's (zelf nog niet gebruikt)
de born to be mild van dodojuice is ook een fantastische shampoo.

wax is een beetje persoonlijk.
je kan kijken naar natty's blue.
maar ook een dodojuice wax (voor donkere wagens) doet het goed (blue velvet / purple haze)
wil je echt "de top" neem je wolfgang fuzion , alleen die is vrij duur!

de glans e.d. krijg je door de voorbereiding..
ik raad je ook aan om te gaan kleien..
je heb daarvoor nodig:
Mothers ClayKit

om te wassen heb je dus een shampoo nodig , maar vergeet ook niet een goede washmitt aan te schaffen, en een droogdoek.

dan komt er nog een waxje naar keuze, en kan je aan de slag!

hi Aron (bijna buurman) ik kom uit Assendelft! dank je voor je reply! dus niet de machine gebruiken en gewoon netjes wassen en dan in de wax.

dat kleien wil ik ook wel een keer proberen maar dat lijkt me nu nog wat vroeg (er staat nog maar 20K op de klok heeft die waxol behandeling gehad en is 2 weken geleden afgeleverd.

Hij is redelijk schoon maar ik kan het beter was mijn eerste gedachte, maar wil mijn turtle wax overboord gooien en echt goede wax kopen.

Wat betreft die Waxoyl behandeling: inderdaad lekker laten zitten tot deze 'op' is (gebeurt vroeg of laat) en gewoon netjes wassen (is waxen trouwens aan te raden bij een Waxoyl laag?).
Als je gaat kleien ben je trouwens wel wat sneller van je (restant) Waxoyl af. Misschien maar doen als je er echt vanaf wil.

Je kunt voorzichtig beginnen met een paar goede producten en dan langzaam (of snel) je collectie uitbreiden.

Linkje naar die leidraad had ik trouwens nog niet eerder gezien. Wel grappig dat het over Mother's gaat. Je ziet hier verder veel producten langskomen van Poorboy's World, Meguiar's, Dodo Juice, het eigen huismerk Monello en nog veel meer.

Welkom!

Tot op heden waste ik de auto al zoals beschreven (had mijn vader me geleerd) maar poetsen gebeurde met de hand en turtle wax classic. Indien er kleine krasjes waren werd de pot commandant aangesproken.

Mik de Turtle wax classic en vooral de pot commandant in de kliko AUB, krijg daar de rillingen van :|~* Maar zo zijn we allemaal begonnen :-d

Goed ik heb dus niet veel behalve zo'n syntetische spons wat opzich wel voldoet. En een poetsmachine van de Lidl (ooit gekocht nooit gebruikt)

Zelfde geldt voor de spons, in de kliko er mee, de machine is weggegooid geld, tenminste las het zo'n ding is met 2 handvatten...

Ik kan alleen maar zeggen, veel lezen! ;)

Dat is allemaal erg persoonlijk, de een vindt dat merk goed, de ander dat. Kijk even hier daar staan ook genoeg suggesties.
Voor velgen is inderdaad ook genoeg, maar wat zoek je? Velgenreiniger? Velgenwax? :roll

Je kunt het allemaal zo gek maken als je zelf wilt :ja Daarom zeg ik al, lees je eerst even goed in op het forum, er staat hier een schat aan info en ervaringen met producten.

Ikzelf gebruik geen velgen reiniger maar enkel de auto shampoo krijgt mijn velgen al goed schoon.
Je kan idd velgenwax gebruiken wat ik nu ook doe, maar gewone wax gaat ook goed. Wat stimpy68 al zegt het is allemaal persoonlijk.

okay weer even verder gelezen en gezocht en een starterslijstje gemaakt:

wassen Meguiars NXT Generation Car Wash Shampoo - 1890ml 21,99
Carclean.com Wool Wash Mitt 12,00
Poorboys World Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm 12,99
Meguiars NXT Generation Tech Wax 2.0 Vloeibaar - 532ml 23,99 (ook voor de velgen)
Valma Poetsdoeken - 4 Pack x 2 1,98

48,95 totaal

of is dit een goede oplossing:

https://www.Carclean.com/product/Meguiars/NXT_Generation_Wash_Wax_Kit_G9977EU_101144

Kweenie van die Valma poetsdoeken...
Misschien eens kijken bij de doeken van Poorboy's World, Cobra of Dodo Juice.

Rest is goed te doen. Het valt me op dat veel mensen beginnen met de NXT Tech Wax. Op zich niet verkeerd hoor, maar ik lees nogal vaak dat forumleden vrij snel een andere (betere) wax aanschaffen en dan de NXT dan maar gebruiken op de auto van pa/ma/broer/zus.
(Soepergrover weet ook niet meer waar hij de NXT moet laten en weggooien is zonde)

Hey Grover,

Ik wil best wat andere merken kiezen hoor maar dit zag ik staan in de online shop. Ik heb geen ervaring en beter als turtle is het al snel ;o)

Als je een suggestie hebt altijd welkom wil er om te beginnen zo ronde 50-60 aan uit geven.

thanks

Valma poetsdoeken.... :no Niet doen. Investeer liever in wat goede Microfiber doeken :ja
NXT Tech Wax... tja... euh, is prima spul, zou toch eerder gaan voor Poorboy's Natty's, das een pure Carnauba wax en houdt langer dan de NXT, en mocht je nog gaan uitbreiden, dan is de Natty's daar beter in te passen dan de NXT. De NXT is namelijk een All In One product, mocht je later voor lossen stappen gaan, met name een aparte glaze, dan heb je daar niet veel aan aangezien de NXT deze weer zal verwijderen. Meguiar's is leuk en goed spul, maar vergelijk even de prijzen met de Poorboy's producten 8o Je zult goedkoper uit zijn en je heb net zulke goede (soms zelfs beter) dan Meguiar's, het is jouw portemonnee niet de mijne... :-"

okay nieuw lijstje:

Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Car Wash - 946ml 16,99
Poorboys World Polish with 100% Carnauba wax - 473ml 16,99 (ook voor de velgen)
Poorboys World Mega Plush - Blauw - 39x39cm 4,99 (x2)

68.95 totaal

ben alleen benieuwd naar het verschil tussen:

Poorboys World Polish with 100% Carnauba wax - 473ml

en de

Poorboys World Natty's Paste Wax - 235ml

behalve dat de 1 pasta is en de ander vloeibaar, ik heb nooit met pasta gewerkt.

en hoe breng ik dat dan aan? met pads (zag ik in de shop) op met een doek?

edit dit zal wel werken: Carclean.com Hi-Tech Foam Applicator 8o

De Polish with Carnauba is meer een all-in-one product, zoals Stimpy68 ook al aangaf bij de NXT Tech Wax.
De Natty's is een pure wax, een all-in-one is meestal een cleaner+glaze+wax(of sealant).

kijk nu mooi lijstje denk ik

Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Car Wash - 946ml 16,99
Poorboys World Natty's Paste Wax - 235ml 18,99 (ook voor de velgen)
Poorboys World Mega Plush - Blauw - 39x39cm 4,99
Meguiars Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam) - 2 Pack 6,99

72.95 totaal

Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Car Wash - check (ik vond overigens zelf de NXT shampoo ook niet slecht hoor; commentaar was alleen op de NXT Tech Wax)
Carclean.com Wool Wash Mitt - check
Poorboys World Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm - check (of de Carrand droogdoek, maar die's wat duurder)
Poorboys World Natty's Paste Wax - 235ml - check (als je trouwens een donkere lak hebt, kun je ook de Natty's Blue pakken)
Poorboys World Mega Plush - Blauw - 39x39cm - check (prima doeken, heb je nooit teveel van; zou er wel een aantal bestellen)
Meguiar's Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam) - 2 Pack - check

72.95 totaal - check (tja, aan zulke bedragen zit je zo) :roll

Je kunt in plaats van de Meguiar's applicator pads ook de Carclean pads nemen, zijn goedkoper en vrijwel hetzelfde ;)

Soepergrover zei:
Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Car Wash - check (ik vond overigens zelf de NXT shampoo ook niet slecht hoor; commentaar was alleen op de NXT Tech Wax)
Carclean.com Wool Wash Mitt - check
Poorboys World Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm - check (of de Carrand droogdoek, maar die's wat duurder)
Poorboys World Natty's Paste Wax - 235ml - check (als je trouwens een donkere lak hebt, kun je ook de Natty's Blue pakken)
Poorboys World Mega Plush - Blauw - 39x39cm - check (prima doeken, heb je nooit teveel van; zou er wel een aantal bestellen)
Meguiar's Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam) - 2 Pack - check

72.95 totaal - check (tja, aan zulke bedragen zit je zo) :roll

Okay, maar die Blue kan ik dan weer niet gebruiken op mijn velgen denk ik?

Waarom zou dat niet kunnen denk je? :weetniet Mocht je het voor je velgen ook willen gebruiken, ALTIJD met een aparte pad doen, remstof is scherp, dat wil je niet op je lak wrijven, en dan nog is de kans er dat er remstof in je waxpot terecht komt, dat is dus de reden dat vrijwel iedereen kiest voor een aparte velgenwax.