• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waar kan ik de auto binnen wassen.

JoDo

Detailing addict
14 jul 2010
32
52
Mijn auto moet binnenkort getaxeerd worden ivm verzekering. Dan moet ie er natuurlijk piekfijn uitzien maar op dit moment zit er een centimeter dikke zoutkorst over de hele auto. Jullie raden het al, hij moet gewassen worden! Maar waar o waar kan ik ergens terecht om de auto bij dit weer binnen te wassen? Zijn er bedrijven die ruimte beschikbaar stellen voor dit soort zaken? Graag tips en ervaringen!
 
Ik zou het bij jullie niet zo onmiddellijk weten, maar bij ons heb je verschillende overdekte Self-Car-Wash insallaties, waar je geen borstel hebt, wel opletten dat je het schuim niet te lang laat intrekken, of je bent je hele waxlaag kwijt !

Groetjes Mini.
 
heel erg lui? laten doen :-b

lui? wasstraat, , van een paar swirls kijkt een taxateur echt niet op

helemaal niet lui? afspuiten (eventueel eerst bij een wasbox) en je auto met de hand wassen en 2-emmer methode
 
Klein stukje rijden. Op Ypenburg zit een overdektte wasplaats tegenover de DHL.

Doen geheel niet moeilijk als je daar je auto zelf wast.

Wasstraat Ypenburg

Ik was daar ook regelmatig m'n auto :ja
 
nicknameless zei:
Als je op de link klikt.... en dan bij contact....


Bedankt, ik ga ze een mailtje sturen dit lijkt me de beste oplossing. Ik ga proberen voor vrijdag een afspraak te maken.

@all: bedankt voor de reakties.

Ter leering ende (leed)vermeack een paar foto's van hoe de kar er nu uitziet. Hij stond mooi gepoetst in de stalling maar ik kon het niet laten om afgelopen zaterdag een stukje te scheuren met onderstaande als resultaat. Ik kan me wel voor het hoofd slaan!!!!
 
@ JoDo,

zij wassen de auto niet voor je, tenzij ze em door de wasstraat mogen rijden :D

Je kan zelf aan de slag in 1 van de 5 boxen die ze hebben.
Mocht je in het bezit zijn van emmers met deksel, vul deze dan met heet water.

Ter plekke de auto eerst afspuiten, wassen volgens de 2 emmer methode en dan weer afspuiten.
 
nicknameless zei:
@ JoDo,

zij wassen de auto niet voor je, tenzij ze em door de wasstraat mogen rijden :D

Je kan zelf aan de slag in 1 van de 5 boxen die ze hebben.
Mocht je in het bezit zijn van emmers met deksel, vul deze dan met heet water.

Ter plekke de auto eerst afspuiten, wassen volgens de 2 emmer methode en dan weer afspuiten.

Nee, het wassen doe ik zelf:)^ Het warme water kun je neem ik aan ter plekke krijgen? Zo niet, dan moet ik alles met koud water doen. Ik neem mijn eigen wasspullen, droogdoeken en emmers mee.
 
Nou, er zijn genoeg wasplaatsen (wascabines) in Zoetermeer.
Om er een paar te noemen;
-bij de Gamma (rokkeveen)
-bij de Dino (industrieterrein bij de kartbaan en mac donalds)
-In de wijk Palenstein (achter het pompstation)
-in buytenweg (bij het pompstation tegenover de Boerderij)
-in segwaert (bij Esso pompstation)
-bij Shell pompstation (als je vanuit Z'meer naar benthuizen rijdt)
Bij deze hebben zelfs de mogelijkheid om te foamen. Dit zal waarschijnlijk slecht zijn voor de wax of sealant maar als je die toch al wil aanbrengen maakt het niet veel uit. Al met al volgens mij genoeg mogelijkheden.
Je mag ook eventueel mn wasemmers van CC lenen voor een lekkere warme sop.
Ik heb shampoo (Poorboys slick and suds of die van mothers) om te testen...
pm maar bij interesse.
 
Weet niet aan welke kant je van zoetermeer woont, maar in Berkel en Rodenrijs hebben ze ook overdekte was boxen en ze zijn tot 21h00 s'avonds open. Vanaf industrie terrein lansinghage is dat nog geen 15 minuten.
Voor info klik
Ik weet niet of je in het bezit bent van emmers met gamma seal, maar die zou ik dan wel even met warm water vullen en mee nemen.
 
CTR-Asch zei:
Nou, er zijn genoeg wasplaatsen (wascabines) in Zoetermeer.
Om er een paar te noemen;
-bij de Gamma (rokkeveen)
-bij de Dino (industrieterrein bij de kartbaan en mac donalds)
-In de wijk Palenstein (achter het pompstation)
-in buytenweg (bij het pompstation tegenover de Boerderij)
-in segwaert (bij Esso pompstation)
-bij Shell pompstation (als je vanuit Z'meer naar benthuizen rijdt)
Bij deze hebben zelfs de mogelijkheid om te foamen. Dit zal waarschijnlijk slecht zijn voor de wax of sealant maar als je die toch al wil aanbrengen maakt het niet veel uit. Al met al volgens mij genoeg mogelijkheden.
Je mag ook eventueel mn wasemmers van CC lenen voor een lekkere warme sop.
Ik heb shampoo (Poorboys slick and suds of die van mothers) om te testen...
pm maar bij interesse.


In de wijk Palenstein (achter het pompstation). Dit moet dan achter het BP tankstation zijn. Hier tank ik altijd en ik weet dat er een wasstraat is maar niet dat er wasboxen zijn waar je zelf aan de slag kunt. Morgen maar eens gaan kijken want dat zou perfect zijn. Ik ken de mensen daar een beetje dus wellicht kan ik ter plekke ook warm water scoren voor het wassen. Bedankt in ieder geval.
 
DB9 zei:
Weet niet aan welke kant je van zoetermeer woont, maar in Berkel en Rodenrijs hebben ze ook overdekte was boxen en ze zijn tot 21h00 s'avonds open. Vanaf industrie terrein lansinghage is dat nog geen 15 minuten.
Voor info klik
Ik weet niet of je in het bezit bent van emmers met gamma seal, maar die zou ik dan wel even met warm water vullen en mee nemen.

Jij ook bedankt voor de tip. Dat van die twee volle emmers meenemen in een Elise gaat niet werken. Er is zeer weinig ruimte binnen. Als je met twee personen in die auto zit is het extreem gezellig. Je ontkomt er dan niet aan dat je elkaar aanraakt. Dit leidt natuurlijk wel tot de nodige hilarische en ongemakkelijke momenten.
 
@azibi style: taxeren kan ook in België en wordt ook gedaan, vooral bij oudere en exclusieve wagens waar niet zomaar de dagwaarde van te bepalen is. Deze worden dan getaxeerd om op die manier voor een juist bedrag verzekerd te worden.
Voor een wagen waarin Jan Modaal rond rijdt heeft dat geen zin, zo rijden er genoeg rond en kan de waarde bijgevolg dus ook makkelijk bepaald worden.
 
Omdat de huidige aanschafwaarde van een bepaalde auto soms hoger kan liggen dan de oorspronkelijke aanschafwaarde. Bijvoorbeeld: 45 jaar geleden was de nieuwprijs van een Aston Martin DB5 misschien 50.000 euro. Onlangs is het exemplaar dat in een James Bond film gebruikt is verkocht voor 3,5 miljoen Amerikaanse Dollars. Rekening houdend met het feit dat we in Nederland premie betalen aan de hand van de nieuwprijs van de auto is het soms noodzakelijk te laten taxeren.
 
Oke nu weet ik waarom.
Maar meestal wordt dit met dagelijkse auto's in belgie niet gedaan dan. Alleen met oude en exlusieve auto's.
 
Nee hoor. Als ik mijn auto enorm vol zou stoppen met audio apparatuur of er een showcar van zou maken, zou dat ook al kunnen.
 
De taxatie is in verband met een all-risk verzekering. Na een ongeluk is de actuele waarde van de auto niet meer te achterhalen. Bij deze auto zegt het jaartal niets over de waarde maar deze wordt bepaald door de staat van de auto en eventuele waarde verhogende modificaties achteraf.