• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waarmee auto afdrogen..

Als je je doeken in de wasmachine wast, doe dan een flinke scheut azijn in het wasverzachterbakje. Je doeken worden er een stuk zachter mee (en stinken niet hoor).

Tijdens het drogen van de auto gebruik ik altijd een persluchtpistool. Je kunt daar heerlijk het water tussen de handgrepen, gril, sierlijsten, spiegels en rubbers mee wegblazen. Doe wel een stuk rubberslang om de metalen tip van het luchtpistool (tegen onbedoelde contacten met je lak). Resten water opnemen met een PB droogdoek en je hebt gegarandeerd geen kalkvlekken meer.

Das een goeie tip Hans. Ik dacht er toevallig vorige week nog aan dat een compressor toch wel iets is wat ik mis. Heb een grote 100L bij een vriend in zijn garage staan maar daar heb ik thuis natuurlijk niks aan. Hoeveel liter heb jij? Zou een 25L genoeg zijn om de auto een beetje mee droog te blazen of is dat 2 keer blazen en dan ben je je druk al kwijt?

perslucht, das een goeie
weet je zeker dat je rare blikken uit de buurt krijgt, die krijg ik nu al als ik die gele dingen om de banden doe voor de slang, als ik aan het foamen ben, met de droogdoek bezig ben, de velgen in de wax zet
maar met perslucht 8-())

Xizer zei:
Das een goeie tip Hans. Ik dacht er toevallig vorige week nog aan dat een compressor toch wel iets is wat ik mis. Heb een grote 100L bij een vriend in zijn garage staan maar daar heb ik thuis natuurlijk niks aan. Hoeveel liter heb jij? Zou een 25L genoeg zijn om de auto een beetje mee droog te blazen of is dat 2 keer blazen en dan ben je je druk al kwijt?

Ik heb een 40 liter staan met een debiet van 200 liter per minuut. Da's ruim voldoende voor dit soort werk... Ook ideaal om de banden wat vaker te controleren en netjes op druk te houden.
Ik denk dat 25 liter ook wel genoeg is.

Ik heb ook 25l en 200l/min, je buffer is alleen wat kleiner met 25 liter waardoor de compressor wat vaker aanslaat, je kunt ook de druk wat verlagen.

Ik zelf moet ook eerlijk zeggen dan ik de Watermagnet van Mequiars tegen vind falen vooral voor de flinke prijs. Ik zal binnenkort een de MD gaan proberen kijken of die beter droogt. :|

Of de carranddoek mannen, is dezelfde doek (Chemical Guys heeft iemand zitten die labeltjes knipt van de Carranddoeken ;) ):

https://www.Carclean.com/product/Carrand/Microfiber_MAX_Supreme_Drying_Towel_60x90cm_40059AS_101257

101257.webp

Droog uw auto in een mum van tijd met de Carrand Microfiber MAX Supreme Drying Towel. Deze gigantische doek is maar liefst 60 bij 90cm.

Bij de Supreme Drying Towel is gebruik gemaakt van een tweezijdige weeftechniek, met aan de ene zijde een lange vezel en aan de andere zijde een korte vezel.

De lange vezel werkt perfect bij o.a. autowassen zonder water waarbij vuil wordt ingesloten in de microvezels. De korte vezel zijde werkt perfect voor het uitpoetsen/wrijven van spraywax en sealers, zodat de glans ultiem naar boven komt.

De Supreme Drying Towel bestaat uit een premium mix van 70% Polyester en 30% Polyamide (= 100% microfiber). De vezels zijn precies gesplit volgens een spiraalpatroon om zodoende de meeste zachte en absorberende microfiber doek te verkrijgen.

En die ga ik dus aankomend weekend uitproberen. Tot nog toe altijd de Poorboys doek gebruikt. Prima doek overigens! Maar ik wilde een tweede doek er naast en ben benieuwd hoe deze bevalt.

Met de PB doek krijg ik de auto helemaal droog. Nu is de auto ook niet zo groot en vooral weinig liggende delen, bijv geen lang dak zoals bij een stationcar waar het water op blijft liggen. Mijn ervaring is dat het ook zeker uitmaakt hoe je de auto afspoelt en of de lak goed onderhouden is. Een goed onderhouden auto is in no time droog.

DKBM zei:
Mijn ervaring is dat het ook zeker uitmaakt hoe je de auto afspoelt en of de lak goed onderhouden is. Een goed onderhouden auto is in no time droog.

Heel belangrijk inderdaad, het juist afspoelen. Mijn vriendin heeft afgelopen weekend haar wagentje gewassen. Die staat nog goed in de EX-P en Natty's en toen ik haar vroeg hoe het afdrogen ging (had haar een doek gegeven die ik een half jaar gebruikt heb naar alle tevredenheid) zei ze dat ze toch verschillende keer de doek heeft moeten uitwringen.

Ik moest ook even denken toen ik die uitspraak zag, heb het nog niet eerder gehoord en begin zelf eigenlijk altijd met het dak en motorkap. :lol Ik denk dat de gedachte erachter is dat op de horizontale delen meer water blijft liggen en je doek sneller verzadigd is?

Ik droog altijd snel even voor met een kleine doek (Cobra Guzzler medium) zodat de grote druppels / plassen van de auto af zijn. Vervolgens met de Cobra Guzzler Supreme of Poorboy's Waffle Weave.
:-)^

Xizer zei:
Ik moest ook even denken toen ik die uitspraak zag, heb het nog niet eerder gehoord en begin zelf eigenlijk altijd met het dak en motorkap. :lol Ik denk dat de gedachte erachter is dat op de horizontale delen meer water blijft liggen en je doek sneller verzadigd is?

De doek is idd sneller verzadigd als je begint met dak of motorkap. Ik probeer mijn auto altijd een beetje scheef te zetten, zodat er minder water op het dak blijft liggen (de motorkap loopt zo schuin dat daar nauwelijks iets blijft liggen). Mijn ervaring is, dat als de auto goed onderhouden is, er nauwelijks water blijft hangen aan de zijkant. De zijkanten zijn dan ook al bijna droog na goed afspoelen.

tinus zei:

Ja sorry, dit was een beetje kort door de bocht. Maar inderdaad is het vanwege dat door de sheeting de zijkanten eerder het water kwijt zijn en op het dak en de kap de druppels langer blijven liggen en daardoor de doek eerder verzadigd is..

ik gebruik zelf de waffle weave van poor boy's

en ben er echt zeer tevreden over en krijg mijn auto in een maal helemaal droog

zelfs toen deze nog helemaal niet voorzien was van wat voor een beschermlaag dan ook :)

had deze laast al in mijn verlanglijstje gezet!
nu ga ik weer twijvelen tussen Miracle Dryer van Chemical Guys of van P.B :auw :schaam
als ik dit weer lees!