• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waarmee kan ik Wheelwax toppen?

bejabo

Detailing addict
24 jan 2009
174
62
63
Hallo

Ben bezig mijn zomervelgen klaar te maken voor de zomer.

Nu heb ik ze eerst:
- gewassen
- gereinigd met Bilberry
- ontvet met IPA
- voorbehandelt met Professional Polish en
- 1 keer in de wheelwax gezet.

nu wil ik deze toppen, wat raden jullie mij aan

Ben
 
Ik zou persoonlijk dan nog een laag wheelwax doen! Ik lees tegenwoordig ook erg veel dat de Collinite 845 zeer goed doet op velgen!
 
Ok, bedankt voor de snelle reacties, zal de wheelwax er nog een keer overheen "smeren"

Zelfs met 3 lagen komt mijn S4 nog vooruit..............................................................hoop ik:D
 
2 laagjes is voldoende, een 3e laag is overbodig.
2e laag is om zeker te zijn dat alle plekjes bedekt zijn die je de eerste keer misschien bent vergeten, een 3e laag is nutteloos.
 
Wheelwax = identiek aan de CG butter wet wax.
Kleur/geur/structuur is allemaal identiek, word volgens mij gewoon uit hetzelfde vatje getapt.

Ik gebruik rimwax op de velgen, en heb geen nood om dat te toppen met iets anders.
Maar bv een collinite wax op de velgen kan ook gewoon, en die is duurzaam dus mooi meegenomen.
 
als we het nu toch over wheelwax hebben?
Heeft iemand voorkeur voor een merk?
Heb nu velgen met teflonlaag het houd nog steeds prima maar krijg al wel af en toe een remstof plekje i don't like it!
Let me know!
 
Heb vandaag een laag Rimwax (Smartwax) aangebracht, had een klein potje gekregen, ben erg benieuwd naar de levensduur.

Meestal gebruik ik ook de Collinite845.:heart_eyes:
 
normaal doe ik dit.. eigenlijk niet..
elke was val ik ze aan met wheelbrightener 1:4 of bilberry 1:6 / 1:10..
komt dat ook een keer op
 
Je velgen iedere keer doen met een velgenreiniger is ook niet echt lekker voor je velgen :p Ik was ze liever met een sopje in plaats van ze onder handen te nemen met een velgenreiniger, gebruik dat alleen als de velgen te vies zijn. Heb al ruim 2 jaar een gallon Wheel brightener staan, die gaat heel langzaam ;) Maar dat maakt mij niet uit :no
 
Ik deed het ook nooit, maar een tijdje terug toch maar eens RimWax aangeschaft.
Twee weken terug oid mijn velgen ermee behandeld (wat een k*twerk op spaakvelgen :p) en vanmiddag voor het eerst de velgen weer gewassen. Het maakt wel degelijk verschil zeg! En ik heb niet meer zoveel Bilberry nodig ;)