• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

waarmee te vergelijken?

tinus zei:
vraag 1:
paintcleaner (ongeacht welk merk) gebruikte ik tot nu toe NA het kleien, en VOOR het polijsten met b.v. M80/SSR3 met polish/lightcut-pad. Is dit overdreven als ik een polijstmiddel over de hele wagen gebruik?

Ik snap de vraag niet helemaal :weetniet
 
@stimpy: vraag 1: moet ik nog paintcleaner gebruiken als ik toch de hele auto ga polijsten?

Direct een andere vraag dan: is het beter om na het volledig polijsten een paintcleaner te gebruiken in plaats van afspuiten/wassen. Of is goed uitpoetsen voldoende?
 
Polijstmiddelelen zoals de SSR, de M80/M83 hebben al een paintcleaner aan boord.

Paintcleaner ná polijsten is dus niet nodig! Gewoon uitpoetsen.
 
kijk, dat wou ik even weten.
Wie spoelt/wast de auto na het polijsten? Ik heb het 1 keer moeten doen omdat ik M80 moddervet had aangebracht met m'n 4 pijpjes pils achter de kiezen op een zonnige zondagmiddag en ik wel 'even snel' de bak van m'n maat zou polijsten...
 
Tim zei:
De SSR reeks bevat geen glaze (dus geen voedende glansolie). de M80 en M83 hebben dit wel.

Weet je dat zeker Tim? Ik meen namelijk al vaker gelezen te hebben dat dit wel het geval zou zijn...
 
De SSR's breken af tot olie- of vaseline-achtige staat, en dit geeft wel degelijk glans en diepte aan de lak...

Neemt niet weg dat het geen polish met een echte ingebouwde glaze is zoals Lime Prime, die is nóg gladder, en puur bedoeld als laatste stap.

Professional Polish werkt ook geweldig, die kun je 'sturen' door de keuze van je pad. Die heeft de eigenschap dat hij afbreekt tot olie weer niet (geeft ook een ander effect na het polishen).
 
tinus zei:
kijk, dat wou ik even weten.
Wie spoelt/wast de auto na het polijsten? Ik heb het 1 keer moeten doen omdat ik M80 moddervet had aangebracht met m'n 4 pijpjes pils achter de kiezen op een zonnige zondagmiddag en ik wel 'even snel' de bak van m'n maat zou polijsten...

Ik. Ik was twee keer voor, zodat ik er zeker van ben dat ik ALLES geraakt zou moeten hebben, ieder hoekje en gaatje, en wordt m.i. ook ietsjes schoner van. Of het gevoel dat het schoner is dan maar één keer wassen.

En na het polijsten was ik hem ook. Ik deed voorheen nat polijsten, waardoor de polijstpasta in ieder kiertje kroop/spatte/liep. Dus is het bijna een gewoonte geworden om alles naderhand nog eens langs te lopen met de washmitt.