• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waarom poetsen mannen wel hun auto?

221-186

Detailing rookie
24 jul 2020
4
15
Waarom mannen wel hun auto poetsen, weet ik niet, maar de ramen lappen van het huis doe ik 1x in de twee jaar, de auto wordt een stuk vaker gewassen.
Ik ben niet echt een detailer, mijn auto is er om gebruikt te worden, maar moet niet smerig zijn. Alhoewel: ik ook nog een auto heb waarvan de remmen moeten worden gereviseerd en die staat een dikke laag mos te krijgen. Lijkt mij tzt wel leuk om met mos en al weer te gaan rijden. Patina noemen ze dat op Discovery Channel!
Ik nam mijn vorige auto's ook wel door de wasstraat, maar met een metallic zwarte, is dat wel zonde. Ik ben verre van een expert, dus het was me eerst niet opgevallen, maar toen wees mijn garageman aan waar de borstelaanslag van de vorige eigenaar te zien was. Daarom besloot ik voortaan gewoon met de hand te wassen. Gelukkig heb ik een hogedrukspuit, dus ik hoef niet naar de waxbox.

De auto in de avatar is mijn vorige auto. Van de nieuwe moet ik nog eens mooie plaatjes maken!

Ik ben hier vooral om te kijken en om hulp te vragen. Hulp geven zit er denk ik een hele tijd niet in, als ik zo naar de ervaringen kijk!
 
Laatst bewerkt:
Voor antwoord op je vragen over het lappen van ramen kun je misschien beter aankloppen bij een sociaal psycholoog of iets dergelijks. ;)

Natuurlijk welkom hier, en hier zijn ook dames actief al zijn het er niet zoveel.
 
Welkom!

Het wordt vanzelf allemaal leuker en voor je het weet sta je alles weer blinkend te maken (spiegels, tv's, schoenen, camera's en wellicht ook de ramen ;))
 
Welkom! Hulp vragen mag altijd en voel je vooral niet verplicht advies te geven. Velen zijn aan het polijsten geslagen, maar er zijn ook genoeg mensen die dat een stap te ver vinden gaan. En voor de meesten is hun detailobejct ook gewoon hun daily.

Maar als je eenmaal pietluttig wordt zoals velen hier, ga je op alles zitten letten: krassen en parkeerdeuken bij andere auto’s, nadenken over waar je auto parkeert en vooral: waar niet, etc. Het wordt een soort afwijking en we betalen Carclean daar nog geld voor ook. Het is net een verslaving. Enfin, nogmaals welkom en vooral blijven ontkennen dat het steeds meer gaat kriebelen om te detailen
 
  • Leuk
Reactions: Wims en Kuip