• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

waas na het wassen

bmwhans

Detailing addict
13 mrt 2011
100
65
mijn bmw heeft 6 weken geleden een swissvax behandeling gehad,ik was de auto met 2 emmer methode en nieuwe washandschoen en een delirium droogdoek.
de shampoo is glansprotector. de kleur van de auto is carbonzwart.
nu valt mij op dat er in de zon een soort swirls zichtbaar zijn in rechte banen omdat ik de auto ook in rechte banen was,als ik met de vinger er overdwars een streep opmaak wordt de waas grotendeels onderbroken.
wat zou dat zijn en kan ik er simpel wat aan doen zonder de waslaag aan te tasten?
gr hans

Hoogstwaarschijnlijk dat restanten van shampoo achterblijven, omdat het een shampoo is dat een 'laagje "nano" bescherming' achterlaat. Met je vinger onderbreek je de waas, het lijkt er dan op dat je waarschijnlijk teveel shamppo hebt gebruikt en/of langer moet afspoelen. Het kan ook zijn dat het product nog niet volledig is gecured door de lage temperatuur, waardoor het een uur na het wassen op sommige plekken terugkomt. Hierna dus nogmaals met een zachte microvezel doek en liefst ook een QD de auto nagaan.

Ik weet het niet zeker, Redcat heeft meer ervaring met Glansprotector shampoo. Het kan idd ook aan je droogdoek liggen.

Denk dat je teveel shampoo gebruikt. Als je het met je vinger wegveegt lijken het mij geen hologrammen.

En inderdaad: RedCat (hans) we need you're help!

Ik dacht mij te herinneren dat je de auto (of iets anders) aan de lucht moet laten drogen en NIET mag afnemen met een droogdoek.
Daarom ook dat net voor een regenbui perfect zou zijn, want dan heb je ontkalkt water.