• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Was tips + hulp gevraagd

Steef101

Detailing rookie
14 sep 2010
2
0
Ik wil binnenkort mijn auto's gaan wassen maar ben een enorme leek op dit gebied.
Ik wil het graag bij wassen houden, ik heb nog niet de kunde en de tijd om de auto helemaal zelf te waxen en te polijsten.

Spullen die ik nu heb:

Meg Gold class car wash.
Meg Tire shine gloss gell.
2 wash mitts (schaap en microvezel)
Poor boys droog doek.
2 doorzichtige emmers

Thuis staat nog een hoge druk spuit die ik ook gebruik.

Spullen die in bestelling staan:
Meg APC
2 microvezel doeken
2 badstof doeken
PB Spray and wipe

Wassen doe ik als volgt:

Afspuiten met hoge druk spuit
Auto goed inzepen van boven naar beneden met car wash shampoo.
Auto goed afspoelen en daarna checken op eventuele vieze plekken.
Als dat gechecked is de auto weer afspuiten en daarna meteen afdrogen.

Ik heb spray and wipe bestelt omdat ik heb gelezen dat je het drogen beter kan doen als je auto innevelt met spay and wipe (streep loos resultaat en meer glans) kan iemand dit bevestigen?

Vraag 2:
Ik wil meer aandacht aan het interieur besteden.
Stofzuigen is vanzelfsprekend
Nu heb ik APC besteld en ik wil dat gaan gebruiken voor de portieren (vegen op de deuren), pedalen, dashboard, is dit het goeie middel hiervoor en zoja raakt het interieur niet dof of beschadigd door de grofheid van het product?
Kan APC ook gebruikt worden op het leer?

Kunnen jullie nog producten aanraden?

Ik zie ook mensen op dit forum die erg goed bezig zijn, is het mogelijk om bij iemand een kijkje te mogen nemen hoe het allemaal in z'n werk gaat, Desnoods gebruik ik mijn eigen auto (witte Mini Cooper S) om te kijken hoe het allemaal moet.
Ik ben woonachtig in Haarlem

Ik hoor graag van iemand,

Steven
 
Afspuiten met hoge druk spuit
Auto goed inzepen van boven naar beneden met car wash shampoo.
Auto goed afspoelen en daarna checken op eventuele vieze plekken.
Als dat gechecked is de auto weer afspuiten en daarna meteen afdrogen

Vergeet niet dat die 2 emmers voor iets dienen. Dus ook na elk paneel of meerdere keren (afh. van vervuiling) per paneel. Je mitt spoelen.
En normaal als je op een rustig tempo wast zal je geen plekken missen.
De rest ziet er goed uit.

Nu heb ik APC besteld en ik wil dat gaan gebruiken voor de portieren (vegen op de deuren), pedalen, dashboard, is dit het goeie middel hiervoor en zoja raakt het interieur niet dof of beschadigd door de grofheid van het product?
Kan APC ook gebruikt worden op het leer?

Yep, maar wel verdunnen met water. Afh.van de vervuiling 1:4 ,1:10..
Je zal niets beschadigen.

kan iemand dit bevestigen?
:cool:

Je kan bij mij komen kijken, maar dat is wat ver...
 
Hey Steven,

Misschien leuk om je ook nog even voor te stellen in het daarvoor bedoelde topic.

Over de vraag met spay en wipe, kan ik je geen antwoord geven. Heb ik zelf nog nooit gedaan, en nog nooit gelezen. Ik droog na het afspoelen gewoon de auto met de Miracle Dryer, ik krijg hiermee ook een streeploos resultaat, dus is bij mij ook nooit nodig geweest.

De APC kan je vermengen, dus is ligt eraan op welk mengsel je het gebruikt hoe sterk het is. Je kan naar mijn weten het leer er mee afnemen, maar het is ook slim om dan te kijken of je het leer niet moet voeden. Hiervoor zijn bij Carclean ook verschillende producten te krijgen. Autoglymp heeft goede dacht ik.

Je kan denk ik nog best een wax gebruiken, zodat de lak ook beschermt wordt. Hiervoor kan je even inlezen in het wax/sealant etc. topic. Meningen verschillen qua producten, dus dat kan je zelf een beetje uitzoeken.

Nog een tip wanneer je met de hogedrukspuit werkt, pas op dat je niet te dicht op de lak spuit, dit kan de lak beschadigen. Zeker op plekken waar steenslag zit, ik spreek uit ervaring...helaas:(

Nou voor de rest kan ik je alleen maar aanraden heel veel te lezen.

Gr. Marijn
 
Zo harstikke bedankt voor de snelle reacties.

Ik moet zeker nog een hoop leren maar volgens mij zit ik bij het goeie forum:cool:
Dat Spray and wipe heb ik gelezen op een Belgisch forum autoforum.be.

Alvast bedankt voor de tips!

Ps
Als ik tijd heb zal ik mij morgen even voorstellen (ben nu namelijk moe).
Het betreft een witte Mini Cooper S uit 2008 ben er hartstikke blij mee!
 
Dat Spray and wipe heb ik gelezen op een Belgisch forum autoforum.be.

Ik gebruik S&W ook altijd tijdens het drogen, het maakt de lak super zacht, en doet hem blinken als een spiegel. :)^

Even off-topic! Kan je dit ook met Spray & Gloss?