Door medische redenen heb ik vandaag de auto voor de eerste x gewassen met de microfiber madness sponge en de microfiber madness dry me crazy droogdoek. (de auto was vooral bestoft daar deze ongebruikt 3 weken in de garage heeft gestaan, dus hij was niet echt vuil...)
Mijn bevindingen:
* De sponge werkt naar mijn mening heel goed. Hij glijd beter over de autolak en de auto is er ook sneller mee gewassen. Wel word de sponge veel zwaarder bij gebruik dan een gewone spons.
* De droogdoek werkt ook zeer goed, ik heb de hele auto kunnen drogen met één doek. Wel heb ik gemerkt dat op de dak van de auto nu van die 'waterstrepen' aanwezig zijn (op andere delen van de wagen niet? Ik ben ook met het dak begonnen om de auto te drogen (misschien ligt het daar aan)? Ik ga volgende keer eerst eens de verticale delen van de wagen drogen en als laatste het dak.
Ik denk er ook aan om wat extra doeken te bestellen en eventueel de microfiber madness waverider om het dak na te vegen bij het drogen.
Nog een vraagje: ik zag op carclean. nl volgend product in de aanbieding staan:
https://www.carclean.com/nl/product/Meguiars/Ultimate_Quik_Wax_450ml_101268?o=pgMTAwNDg2
De reviews ervan zijn goed, maar kan iemand me vertellen wat de ervaringen zijn met deze producten en hoe je ze het best kan hanteren (afvegen met microvezel doek, laten intrekken...). En het doet geen afbreuk aan de laklaag....? Zijn er betere producten met hetzelfde effect? Heeft zo een product echt zijn meerwaarde?
Belangrijk!: Ik polier de wagen 1 x per jaar en gebruik voor de rest geen andere producten (dus geen waxlaag...). Is dit product dan zinvol voor mij?
Kortom ik wil jullie mening en ervaring met zulke producten
. En welke microvezeldoeken en manuele pads op de website van carclean gebruiken jullie om zulke producten aan te brengen en af te vegen?