• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wassen Drying Towel en Wash Mitt

BR

Detailing rookie
5 jan 2012
2
0
Hoi,

Nieuw op dit forum, en net mijn eerste bestelling binnen. Ik heb nog een vraag:

Mag een "CSF - Delirium Orange Drying Towel" en een "Meguiars - Super Thick Microfiber Wash Mitt" in de wasmachine gewassen worden samen met ander wasgoed?
Wij gebruiken vloeibaar wasmiddel. Ik vind het een beetje zonde om alleen voor een Drying Towel en een Wash Mitt een aparte was te draaien.

Groeten BR
 
Zolang je geen wasverzachter en onder de 40 graden wast kan dit prima! houd er wel rekening mee dat
de Delirium afgeeft de eerste (paar) keer. Verder zou ik de Delirium zo min mogelijk wassen. Hoe meer hij
gewassen word hoe minder water hij opneemt.
 
Ik was al mijn poetspullen altijd apart. Heb toch 3 mitts nodig: Bovenkant, onderste deel en velgen. Dan nog de droogdoek en wat pads voor Wax en natural look.
Alles bij elkaar in de trommel en Programma op halve was en klaar!! :)^
 
Skippie zei:
Zolang je geen wasverzachter en onder de 40 graden wast kan dit prima! houd er wel rekening mee dat
de Delirium afgeeft de eerste (paar) keer. Verder zou ik de Delirium zo min mogelijk wassen. Hoe meer hij
gewassen word hoe minder water hij opneemt.

Is dat zo, ik was deze altijd uit nadat ik ze gebruikt hebt. :weetniet
 
@ Addy, het lijkt er inderdaad wel op dat na een aantal keren wassen de Delirium minder water op gaat nemen, tenminste dat was tot een week of vier geleden mijn ervaring. Ik heb nu een theorietje over hoe dat komt (volgens mij dan)

Eerst even een toelichting over hoe ik (nou ja mevrouw BlackPassat dan) alle MF's, washmitts en Drying Towels wast: ze gebruikt Micro Restorer van Cobra, wast op 40 graden, gebruikt geen wasverzachter en droogt "aan de lucht" bij voorkeur buiten maar dat kan niet altijd.

In deze omstandigheden meende ik inderdaad te merken dat langzamerhand de doeken hun wateropnemende eigenschappen verloren...
Totdat ik een week of wat geleden gedwongen werd een nieuwe wasmachine te kopen omdat de oude plots de geest had gegeven. Via dit forum kwam ik op het verschijnsel vetluis en heb me hierop eens serieus ingelezen.
Nu met de nieuwe wasmachine zijn alle doeken op precies dezelfde manier gewassen zoals hierboven aangegeven. Resultaat: alle doeken zijn weer als nieuw.
Volgens mij heeft de aanwezigheid van vetluis in de oude machine toch gezorgd voor een verminderde werking van het wasprogramma en de Cobra MR.
De tip die we gekregen hebben is om de wasmachine één keer in de maand op hoge temperatuur en met weinig wasmiddel te draaien, om zo de vorming van vetluis geen kans te geven.
 
Tja dat is wel mijn ervaring. Kan verder geen kwaad natuurlijk. Even in de azijn een nachtje en hij is weer als vanouds. Ik laat ze heel vaak gewoon even weken
in de Micro-Rejuvenator zijn ze ook weer schoon :)
Amen @ hierboven, Ik was het aan het opzoeken, wist zeker dat ik zoiets had gelezen ;)
 
Niets meer dan logisch dat je deze iedere keer uitwast!! Er komt altijd nog vuil in en die wil je er voor de volgende keer toch echt wel uithebben!!
 
Als je je auto goed hebt gewassen zou er eigenlijk geen vuil meer aan je droogdoek moeten zitten.
Logisch ook omdat je anders bij het drogen krassen in je lag maakt.
 
Bedankt voor de mededelingen/tips.

@TS, je kan ook wat meer exemplaren aanschaffen die je dan opspaart zeg maar. Heb ik ook gedaan omdat mijn lieve vrouwtje niet gelijk mijn spullen wilde wassen als ik klaar was met de auto. Heb nu 5 droogdoeken en 6 mitts. :-b
 
Om op de oorspronkelijke vraag terug te komen: ik zou mijn microvezeldoeken, -mitts, etc. niet samen met de overige was doen.
Microvezel 'grijpt' eigenlijk alles, ook vezels van andere spullen in je wastrommel.
 
+1
Heb hier 1 keer een el cheapo standaard spons :-" meegewassen met m'n mit en 2 doeken en hierin kom ik soms nog heel kleine stukjes schuim tegen :schaam
 
Ik was ook altijd pas als ik een volle machine heb , wat maakt dat ook ik meerdere doeken dubbel,driedubbel,vierdubbel,vijfdubbel,zesdubbel..................enz heb :ja

Alle doeken,pads en andere worden wel te drogen gehangen om verstikking te voorkomen.
Elke keer weer fijn om al die spullen op de waslijn te zien .

Ik was ze ook enkel met dat speciale spul uit de webshop (mr) op 40 graden en hang alles op een waslijntje van........20 meter , anders kom ik niet toe .
 
Heren,

Dank voor alle tips. Gaat een handwasje worden totdat ik meer droogdoeken, wash mitt's, poetsdoeken etc. heb.

Groeten BR
 
Hoi iedereen,

Ik start dit topic even, omdat ik het forum niet wil vervuilen met extra onnodige topics.

Ik wil een andere washmitt aanschaffen, omdat ik niet meer tevreden ben over de budget rasta washmitts (de vezels gaan te snel hangen en hij glijdt niet zo lekker over de lak).
Nu wil ik geen wollen washmitt, omdat die teveel onderhoud nodig hebben.
Ik zit nu te denken aan de monello sponge, maakt deze geen krassen zeker omdat ik mijn auto niet altijd 1 keer in de week kan wassen ( op de foto lijken de microvezels niet zo hoog te zijn).
Als jullie nog andere alternatieven hebben, hoor ik het graag. :)^
 
Heb de spons van monello maar deze vind ik persoonlijk niet fijn werken.
De mit van monello vindt ik geweldig.
 
Een microvezel washandschien is meestal al beter, zou gaan voor de Meguiars Super Thick microfiber washmitt.
 
Ik vind de spons van Monello ook niet echt fijn werken, en na 1 keer wassen was hij al kapot.
Met een washmit kan je precies makkelijk over de lak glijden. Heb zelf de Meguiars mit zoals IbizaSigno omschrijft, die is erg fijn en heeft een lange levensduur.
 
bs zei:
Hoi iedereen,

Ik start dit topic even, omdat ik het forum niet wil vervuilen met extra onnodige topics.

Ik wil een andere washmitt aanschaffen, omdat ik niet meer tevreden ben over de budget rasta washmitts (de vezels gaan te snel hangen en hij glijdt niet zo lekker over de lak).
Nu wil ik geen wollen washmitt, omdat die teveel onderhoud nodig hebben.
Ik zit nu te denken aan de monello sponge, maakt deze geen krassen zeker omdat ik mijn auto niet altijd 1 keer in de week kan wassen ( op de foto lijken de microvezels niet zo hoog te zijn).
Als jullie nog andere alternatieven hebben, hoor ik het graag. :)^

Jij hebt vast mijn laatste post in het topic laatste aanwinst gelezen :)

Ik denk dat ik een van de weinigen ben die geluk heeft met de Sponge. Er zit alleen een heel klein gaatje aan de zijkant en er is een vezel los na een stuk of 20x wassen en in de wasmachine. Ik vind hem fijner dan een mitt, omdat hij veel sop opneemt. Ook duw je hem moeiteloos over de gritguards.
 
Bij een washmitt is het met detailen toch altijd wel wat moeilijk omdat er verschillende meningen zijn, zo zijn mensen die zweren bij een bepaalde washmitt. Ik hoor ook vaak mensen die de Monello/Meguiars washmitt niet lekker vinden werken, maar nu ook al de sponge niet.
Zo te lezen wordt het een moeilijke opgave voor mij.
GreyTT:
Het zou best wel kunnen dat ik jouw laatste aanwinst heb bekeken, want ik was toch van plan om een andere washmitt te gaan kijken.