• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wassen na professional polish

J126R

Detailing addict
27 dec 2012
32
65
Hoi,

klein vraagje dat ik niet direct kan terugvinden op het forum...Wat doen jullie na het aanbrengen en afnemen van poorboys professional polish:

onmiddelijk de glaze en daarna de wax
afnemen met ipa, dan glaze en dan wax
auto wassen, glaze en wax
...

alvast bedankt!
 
  • Leuk
Reactions: Tobasco
Waarom...? Pro polish is een paintcleaner... Ik zou niet weten waarom je daarna nog moet afnemen met eraser/ipa/prep....
 
ivo's;n398750 zei:
Waarom...? Pro polish is een paintcleaner... Ik zou niet weten waarom je daarna nog moet afnemen met eraser/ipa/prep....

Dus enkel de PPP afnemen en dan gelijk de glaze en daarna wax?
 
Het feit dat deze de lak goed reinigt ( IN de lak ) tijdens het verwerken zal er ook voor zorgen dat er olie achter blijft en daardoor zie je soms minder het echte (polijst/clean) resultaat . Sommige waxen/sealants zouden een betere standtijd hebben als ze op een "kaal" oppervlak aangebracht worden. Afnemen met eraser oid kan volgens mij zeker geen kwaad , test het anders ff uit op 2 identieke delen en laat weten waar je de langste standtijd hebt...
Soms staat er iets in de gebruiksaanwijzing hoe je de lak moet voorbereiden........RTFM :rules
 
ivo's;n398750 zei:
Waarom...? Pro polish is een paintcleaner... Ik zou niet weten waarom je daarna nog moet afnemen met eraser/ipa/prep....

Cleaners maken schoon en dat het best in de zin van "wat er al op zit"
Dan gaat het niet alleen om vervuiling, maar ook om geoxideerde beschermingsproducten
Blijft een restje van die cleaner achter, dan moet de nieuwe bescherming eerst daarmee "aan de slag"
Prof Polish breekt hoogstwaarschijnlijk polymeren af, om die reden maak ik het nog schoner

My 2C ;)
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Zolang je geen coating gaat aanbrengen, lijkt Pro Polish me juist HET product ter voorbereiding van een glaze/waxlaag.... Bij coating gebruik uiteraard wel altijd extra ontvetten...
 
Nadeel van Isopropyl is dat het erg snel verdampt. Soms zo snel dat het eigenlijk weg is voordat je je doek erover haalt. Echter werkt Prep ook veel zuiniger.