• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wassen van je pads & doeken

CXpeu

Detailing addict
6 jun 2008
131
65
Landsingerland
Omdat het :roll dacht ik onder wassen en drogen paste een vraag?

Zelf heb ik :weetniet geen idee.... maar daar ben ik ]d~^ man voor, ghèghè....
Wassen jullie je pads en doeken appart of gewoon bij bijv een bonte was? Of spoel je ze in een emmer met sopje?

Alle tips zijn welkom ;)
 
Meestal gaan ze bij mij in een sopje met de hand en af en toe gaan ze in de wasmachine. Ik spaar dan gewoon de doeken enz op tot de wasmachine er voor kan draaien en doe ze dus nooit bij gewone was in. Sommige doeken willen ook nog wel eens afgeven. Let er wel op dat microvezeldoeken zoals bijvoorbeeld de miracle dryer niet te heet (tot 40 graden dacht ik) en zonder wasverzachter gewassen dienen te worden. Kijk daarom ook goed op het etiket van het wasmiddel dat je gebruikt, want er wil nog wel eens een wasverzachter aan worden toegevoegt. Als je ze te heet wast en / of met wasverzachter dan zullen de mirovezels hun werking verliezen.

gr Patrick
 
In de wasmachine met een kopje MicroRestorer! Geweldig spul!
Machine pads hoef ik tegenwoordig niet meer te doen, want ik heb een padwasher.
 
Ik doe een voorwas met de hand voor de doeken met zwarte vegen en die ernstig vervuild zijn dan het hele zwikkie in de machine.
De machinepads was ik gewoon onder de kraan met warm water, ik merk toch dat de padwasher niet alle residu eruit haalt.
 
:roll misschien dat nog een paar extra doeken bestel, dan heb ik steeds een schone set voorhanden, en zoniet kan de wasmachine toch gevuld worden 8d
 
meestal de pads met de hand,en de doeken niet (die bewaar ik even)
de keer erop gaan de pads en doeken samen de wasmachine in.
 
Poetsspullen gaan hier altijd apart, nooit bij de rest van de was. En altijd............. zónder wasverzachter - uiteraard. :rules

MicroRestorer ga ik ook eens proberen! Kan dat met de handapplicators erbij? Die gaan nl. altijd meteen mee...

Machinepads gaan met de hand, onder de kraan. (Dasty)

En inderdaad, nooit gebruikte pads en/of doeken gebruiken.
 
@cxpeu. nee die doeken bewaar ik voor een beetje meer was te hebben. ik heb genoeg doeken op voorraad om een paar detail beurten te doen.dus ik gebruik idd elke doek maar 1x op een auto. dus niet voor meerdere wagens
 
Ik mieter alles in de wasmachine nadat ze geweekt hebben in een emmer. Vloeibaar wasmiddel, maar zonder wasverzachter op 40 graden.
Extra keer centrifugeren, daarna in de droger.

Alles komt er lekker zacht uit.

Patrick
 
Ik spoel mijn spullen eerst goed uit met dasty (is eigenlijk het enigste waar ik het voor gebruik) en daarna met de was mee (zonder wasverzachter) in de machine om de laatste deeltjes te verwijderen.
 
Ik ben het afgelopen jaar al bij 5 Wibras naar binnen gelopen, maar geen enkele had Dasty ontvetter. Waar halen jullie dat spul toch? Het is razendpopulair onder autoforumleden, maar ik ben het nog nooit tegengekomen. Wel allerlei ander spul van Dasty (keukenreiniger en zo).
 
Hmm, vreemd. Ze zouden het m.i. allemaal in de collectie moeten hebben. Waar ik het gehaald heb stond het op een aparte plek (bij de kassa), dus niet tussen de andere schoonmaakmiddelen.
 
in diezelfde hoek waar het keukenspul van dasty ook staat
daar stond het hier in de buurt tenminste

maar om er de doeken mee te gaan doen.... vind het ook een beetje een apart iets
de 1 zegt dat het agressief spul is, terwijl de ander juist weer zegt dat het veilig is
ik gebruik het voorlopig zo min mogelijk om eerst maar eens te zien wat het nou is
 
Ik heb er nooit gekke dingen mee gehad. Maak er vooral m'n pads mee schoon en de wielbakken e.d. maar het is imho goed spul voor het zware werk. Zou het alleen NIET op rubbers, banden en slangen etc. gebruiken omdat het ontvet.
 
Bij mij gaat de washandschoen en microvezelsponsjes end in wasmachine op spoelprogramma.

De doeken enzo worden gewassen zoals het hoort, max 40°C en zonder wasverzachter. Nadien in de droger.