• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat hebben jullie?

Qukel

Detailing trainee
12 mrt 2020
15
25
21
Veldhoven
Aangezien ik nog moet beginnen met het 'echte' detailen vraag ik me af wat anderen hebben qua spullen.
Ik zelf was altijd familie leden hun autos gewoon simpel met de tuinslang en een emmer vol sop en een spons. Dit is natuurlijk niks speciaals en geks. Ik had me ook nog niet echt verdiept in detailen en vond het gewoon leuk om autos te wassen van polijsten enzo wist ik nog niks.
Nu wil ik zelf gewoon een beginnen met wat "professionele" spullen te verzamelen en langzamerhand een leuke 'verzameling' bii elkaar halen. Ik kijk als best wat rond maar vraag me gewoon af wat jullie fijne aparaten en producten vinden.

Mijn vraag is dus:
Wat voor Hogedrukreiniger heb je?
Wat voor polijst machine
Wat voor 'chemicaliën'
Ect ect.
Hoef natuurlijk niet heel uitgebreid want heb er al wat tussen zien staan op dit forum maar wilde het even wat overzichterlijker hebben staan dat maakt het makkelijker :p
Snap als je geen zin hebt om dat allemaal op te noemen is ook niet nodig hoor alleen voor de gene die dr zin in hebben en me willen helpen met dit virus haha.
 
  • Leuk
Reactions: PA27506
Dit is inderdaad een hele open vraag. ;)

Onderaan mijn berichten staat een link naar een beginners-pakket. Zo kan je een idee krijgen van hoe-of-wat.

* Nilfisk C120 / Nilfisk E145 - Beide prima machines om mee te werken. (Instap-model en een duurder segment)
* DAP900 V3 / Rupes LHR21 - Beid3 eveneens prima machines, zelfde verhaal als hierboven. (8mm en 21mm uitslag)
* Sapjes genoeg, voor alle stappen die je kan verzinnen.

1) Maak je was-arsenaal compleet.
2) Eerste machine zou een DAP kunnen zijn met verschillende gradaties van pads en polijstmiddel. (Met een klei + glijmiddel erbij, ontvetter, etc)
 
  • Leuk
Reactions: Qukel
Nilfisk C 135.1
Rupes Bigfoot LHR15, LHR75 Mini, DAP900, Proxxon WP/e, Festool Shinex RAP 150 FE
Voor de rest een kuub vol aan spullen o_O

20181126_140213.jpg

20181126_141258.jpg


Noem het maar op en waarschijnlijk zit het er in...
 
Dit is natuurlijk niks speciaals en geks

De spons is op dit forum redelijk gek ;).

Zonder gekheid, er is een subforum voor 'De Collecties' waar je een kijkje kan nemen in de spullen die sommige forumleden hebben.

Als je nog geen hogedrukreiniger hebt zou dat het eerste zijn wat ik zou kopen, want dat is voor mij essentieel om een auto te wassen. Gezien je leeftijd denk ik dat je budget niet tot de hemel reikt, dus ik zou kijken naar een goedkopere Nilfisk. Mocht je wat duurders willen/kunnen kopen dan zou ik kijken naar een Kranzle met wat meer wateroutput. Mijn vader heeft een Karcher K5 en als ik dat vergelijk met mijn Kranzle 1152 dan is de laatste veel fijner en sneller in gebruik omdat er een stuk meer water uitkomt, terwijl de druk die beide machines leveren ongeveer gelijk is.
 
  • Leuk
Reactions: Qukel
@Rippie,

Elke koffer is gevuld met z'n eigen producten en/of toepassingen:

- machines
- grote machine pads
- kleine machine pads
- doeken
- polijst middelen
- sprayflessen
- waxen
- wasmits, droogdoeken
- doeken voor polijst middelen
- doeken voor waxen
- accessoires
- ...

Zal zondag eens een foto maken
 
Wat wij hebben? Het detail virus!
(maar dat is nog altijd beter dan een ander virus...) :p

Hier ook een Nilfisk HD (C-PG 130.2 X-TRA) met Autobrite foamlans (idem als Monello Lancia - ondertussen zelfs ook al een Monello fles bij)
3 Polishers, allen van Polishing Power. DAP 900 PLUS, DAP 500 V3 en DAP EVO MINI.
Ik detail alleen "eigen" auto's (familie) en kan de meerprijs van bijv. Flex of Rupes voor mezelf niet rechtvaardigen voor de paar keer per jaar dat de polishers gebruikt worden.

Ik heb afgelopen december nog eens wat foto's gemaakt om mijn post met mijn collectie te updaten maar die waren daarvoor niet goed gelukt of compleet. Hier zal ik ze wel plaatsen voor 'n idee van 'n groot deel van mijn spullen. Er zijn wel 'n aantal nieuwe bestelingen geweest , dus het is ondertussen wel wat meer.

01 - wielen.jpeg02 - prewash.jpeg03 - wassen.jpeg04 - drogen.jpeg05 - decontaminatie.jpeg06 - polishers + pads.jpeg07 - polish + tape.jpeg08 - LSP.jpeg09 - glas.jpeg10 - diversen.jpeg11 - borstels.jpeg12 - lampen.jpeg13 - doeken.jpegWhatsApp Image 2020-03-20 at 19.50.09.jpeg
 
Ik kwam mijn post van ruim 3 jaar geleden tegen (Nr . #22 in topic https://forum.carclean.com/threads/kees-sw-collectie.14362/page-2)

Inmiddels vele producten / apparaten rijker, evenzo de wax-verzameling: de vitrinekast is vol........oeps :eek:

Echter......@Qukel
Een goed was-arsenaal: dat is de basis van het detailen!
Staar je niet blind op bovenstaande "collecties": deze zijn in de loop der jaren aangeschaft, en de "poets"ervaring is door schade en schande opgedaan.

Zo ben ik begonnen met een Karcher K2 hogedrukreiniger (huis-tuin-en-keuken HD), maar sinds een paar jaar gebruik ik een Nilfisk 150bar HD.
Misschien overkill als hobbyist, maar meer mogelijkheden en kwaliteit. Mocht ik professioneel detailen koos ik voor een Kranzle (maar daar is de prijs ook naar).

Idem wat betreft polijstmachines: een DAP 900V2 (Polishing Power) als startmachine, een paar jaar later ook een V3 en inmiddels een Rupes 15 erbij (en dan praat je over een hoger segment polijstmachines). Op mijn wensenlijstje staat nog een Ibrid, maar een Proxxon is dan weer een stuk goedkoper: keuzes maken!
 
  • Leuk
Reactions: Qukel