• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is de juiste volgorde van deze producten?

Vwpolo1

Detailing rookie
25 mei 2021
3
2
Hallo allen,

Sinds kort heb ik mijn eerste wagen aangeschaft. Een Volkswagen Polo Bluemotion uit 2017, in de kleur wit.
Momenteel ben ik beginnende met auto detailing. Hiervoor heb ik verschillende producten aangeschaft en heb ik daarbij mijn research gedaan.

Op voorhand ga ik de auto:
- Wassen
- kleien
- iron remover
- Gyeon prep

Mijn vraag is: ik heb verschillende producten aangeschaft om de lak weer strak te krijgen, maar in welke volgorde gebruik ik deze?
Onderstaande producten heb ik tot mijn beschikking:
- Poorboys ssr-light abrasive
- Poorboys white diamond
- Collinate 845.
- Gyeon prep
- Monello orange pad
- Monello blackpad

De lak vertoond lichte swirls, geen diepen krassen. Ik ga de auto met de hand bewerken!

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.
Foto is bijgevoegd.

Met vriendelijke groet,
Wessel
 
1. Wassen
2. Iron remover
3. Kleien
4. Afspoelen
5. Drogen
6. Polijsten met oranje pad en PB SSR
7. Goede wipe-down doen met Gyeon Prep. Je wilt in ieder geval je lak vrij krijgen van polijstmiddel/de oliën die in de SSR zitten. Als het residu van de SSR beperkt is, voldoet een wipe-down met de Prep. Zit de hele boel onder, kun je beter even snel wassen en dan rondje Prep doen.
8. White diamond aanbrengen met zwarte pad en afnemen met een goede microvezeldoek.
9. Collinite 845 aanbrengen (met een applicator/zwarte pad), laten 'curen' (trekt dof, doe hier de swipe-test om te bepalen of je al kunt afnemen) en afnemen met een goede microvezeldoek.
10. Foto's maken tijdens 'golden-hour' en posten op het forum. :innocent:
 
+1 voor de volgorde.

Gebruik de Prep tijdens het polijsten om je werk te controleren, dan hoef je ná het polijsten ook niet enorm zorgvuldig te wassen/ontvetten. (White Diamond bevat ook nog eens paint cleaner, dus zo heel nauw komt het niet aan op ontvetten)

Check of een glaze wel voldoende voor je doet. Is het effect niet of amper zichtbaar, dan zou ik de stap overslaan en de wax aanbrengen.
 
  • Leuk
Reactions: Vwpolo1
9. Collinite 845 aanbrengen (met een applicator/zwarte pad), laten 'curen' (trekt dof, doe hier de swipe-test om te bepalen of je al kunt afnemen) en afnemen met een goede microvezeldoek.

Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Bij bovenstaand punt, wanneer is het genoeg ge-cured om af te nemen? Wat zie ik gebeuren bij de swipe-test als deze goed is?