• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is een Black Wool Pad ????

Leonneke

Detailing addict
29 nov 2008
639
68
61
Waalre
Hallo allemaal;

Mijn interesse in de Aquartz is op z'n minst groot. Heel erg groot ......

Ik zie, dat men 2 manieren van opzetten heeft:

1 ) met "de hand" opbrengen en verdelen. Vervolgens verwarmen met föhn of verfbrander

2) met een Black Wool Pad verdelen en roterend verwerken ( hitte genereren met de Rotary )

Het is me geheel duidelijk dat het verwarmen van het product noodzakelijk is. Maar

wat is een Black Wool Pad

( ja, ja, een zwarte wollen pad .......... maar ik ken deze dus niet ..... welke cutting factor enz. )

Alle hulp is welkom.

Leon, pm beantwoord. EERSTE keer = HAND applicatie, eens je weet hoe de coating werkt kan je het machinaal doen.

Die zwarte wol pad dient ervoor om de hitte heel laag te houden bij Aquartz, een foam pad creeërt veel meer warmte, waardoor je dus hologrammen zou maken.
Dit is een speciale pad ontworpen voor Aquartz, niet voor polijstwerk.

Van Tim begrepen dat na het handmatig verdelen er gewoon met een Gouden finishpad en de DAP500 op standje 6 gewerkt kan worden.

Je kan het inderdaad ook gewoon volledig met een DA doen, maar zoals ik zij, leer eerst de werking van Aquartz voordat je begint met de machine. Het zal je veel problemen besparen.

B.K.,

Tim gaf me het advies van de Gouden Pad.

Ben er zelf onervaren mee, maar begrijp van jou dat het niet zo eenvoudig is?

Ging er vanuit na het polijsten / afnemen met ipa gewoon sprayen(zeker niet teveel), beetje verdelen en dan met de dap op standje 6 erover tot alles weg was.

Wat zou jij aanraden?

Leon1987 zei:
B.K., Wat zou jij aanraden?

Ja Bart, ben ik ook errug benieuwd naar. Ik begrijp niet, WAAROM je eerst met de hand zou gaan verwerken ???

Heeft dit er mee te maken, dat je het product DIRECT en meteen moet gaan verdelen en inwerken ???
Want dat kan met de rotary nog vele malen sneller, als je hem bij de hand hebt ....

Wat voor problemen liep je tegenaan ? Volg natuurlijk altijd graag je adviezen op, maar verklaar je eens nader.

Dan nog over die zwarte wollen pad. RedCat stuurde een linkje. Maar ik tref NOG een zwarte wollen pad aan op het internet.

Deze noemt men THE EDGE !!!!!! Dat schijnt de meest krachtige wollen pad te zijn met de meeste cuttingpower.
Da's vermoedelijk NIET wat Aquartz ( C.Quartz ) voor ogen heeft ........ ?

Doe een stukje eerst met de hand, zo zie je de werking veel beter als met een machine. Als je door hebt wanneer het volledig is ingewerkt dan kan je de machine pakken.

Leonneke zei:
Heeft dit er mee te maken, dat je het product DIRECT en meteen moet gaan verdelen en inwerken ???
Want dat kan met de rotary nog vele malen sneller, als je hem bij de hand hebt ....

Wat voor problemen liep je tegenaan ? Volg natuurlijk altijd graag je adviezen op, maar verklaar je eens nader.

Waarom, eerst met de hand. Hier zie je gewoon veel beter wat het product doet en je hebt meer controle. Met je handen genereer je lang niet zoveel warmte als met een foampad.

Omdat het echt volledig moet ingewerkt worden is het ook logisch dat er geen restproduct mag zijn. Een foampad op DA kan plekken te warm maken waar het product niet is ingewerkt. Dan krijg je een soort 'bakkend' effect van overtollig product. Dat aangebakken restant is NIET meer te verwijderen zonder mechanisch polijsten. Geloof me ik heb die fout gemaakt en dacht ook dat het wel zou lukken met de machine. Na een halve auto heb je door wanneer en waar je moet opletten.

De wol pad van Aquartz is met niet anders te vergelijken. De rotary gebruiker in het filmpje van Aquartz zelf is daar ook niet aan zijn proefstuk toe, daarom lijkt het makkelijk.

Overigens wat betreft het rotary gebruik, dit versnelt enkel het bak effect.

Thnx voor de uitleg.

Eerste laag gaan we dus maar met de hand doen, in ieder geval het eerste stuk!

En daarnaast, is na het wassen QD+ nog toegestaan?

Gr. Leon

B.K. zei:
Overigens wat betreft het rotary gebruik, dit versnelt enkel het bak effect.

Aahaa Bart;

Met name die laatste zin, doet me overtuigen ..... Ik ga dus rustig starten met het handje. Mijn redenatie was niet helemaal juist. Ik dacht juist, dat er ZOVEEL mogelijk warmte gegenereerd moest worden. Kennelijk is dat ook zo, maar niet direct bij het verdelen en inwerken .........

En inderdaad, het LIJKT enorm eenvoudig op het filmpje .......... Maar als jij er al moeite mee hebt gehad, tja, dan maak ik eventjes een extra pasje op de plaats.

Bottom Line, als ik jou woorden goed begrijp. Eerst inwerken en daarna pas WARMTE genereren ????

Ben wel een beetje nieuwsgierig naar die Black Wool Pad. Lijkt me een prima finisher ..... Vind het gevoel van rotary en wool altijd enorm prettig. Geen gestuiter en je kunt heel gecontroleerd druk uitoefenen ...........
Maar eventjes wachten, tot de wool pad hier verkrijgbaar is. Thanks so far. See ya soon !!! ;)