• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is een waardige vervanger voor Natural Look?

Acc_Focus

Detailing rookie
21 jun 2010
489
0
mijn fles natural look begint stilaan naar de bodem toe te gaan...
nu ben ik echt een fan van dit product, zelfs in men nieuwe fiesta(nieuw zoals in net geen 3000km momenteel gedaan) geeft het zelfs een ZEER opmerkelijke verbetering qua kleur en uitzicht van men interieur,
maar er moeten toch betere producten bestaan? iets dat nog net meer "sjjwwooeeng" geeft?
of ben ik gewoon al te verwent met NL en moet ik gewoon een nieuwe fles bestellen?

iemand een voorstel?
 
ik vreesde er al voor .... :heart_eyes:

die geur, het gebruiksgemak, de kleur, het ontzettend zuinig gebruik....
en dan als klapper op de vuurpijl, dat resultaat!!!!!!
 
Misschien is het vloeken in de kerk maar vandaag voor het eerst Smart dressing gebruikt. Na het reinigen heel dun opgebracht mbv een MF padje en na het inwerken (minuut of 10) afgenomen met een licht vochtige MF doek.
Zeer net resultaat behaald, zelfs de deurrubbers werden weer als nieuw en voelen niet vettig aan wat ik vaak wel met NL heb.
Gebruik normaal ook de NL van PB maar wilde eens iets anders proberen. Ik heb ook de Revive van Auto Finesse en hierover ook niets dan lof.
 
^^ de oplossing voor het "vet" aanvoelen is dat NL moet "inbranden" :)
klinkt zeer gevaarlijk maar is het totaal niet, ofwel breng je het aan, neem je het niet af en laat je je wagen een dag in de zon staan,(volle zon, echt dat het 40° en warmer word in de wagen)
ofwel breng je het aan neem je het ook niet af, en laat je de motor een uur of 2 draaien, verwarming maximaal, ook hercirculeren van de lucht inschakelen en indien mogelijk de airco opzetten.

na dit "inbranden" neem je je mf doekje, en ga je terug rond je interieur om alles af te nemen, bij mij blijft het resultaat veel beter zitten, en heb je niet het vette gevoel...

kleine tip maar het doet echt veeeeeeel!
 
Ik gebruik tegenwoordig verschillende dressings:
- 303 Aerospace
- Auto Finesse Revive
- Auto Finesse Spritz

De Aerospace bevalt me prima voor interieur, spritz is een mooie 'interior QD', Revive is ERG goed voor exterieur!
Ik ben persoonlijk GEEN fan van de geur van PB NL, daardoor opzoek gegaan naar alternatieven... ;)
 
Eens met Patrick, PERL heeft niet echt een geur ofzo... :weetniet
Beetje muffig (puur) maar zo zou ik 'm niet gebruiken voor interieur....
 
Voordeel van de Natural Look is de "natural look" in de RTU verhouding.

Als ik iets niet wil is die cockpitspray-achtige glans.

Bij Perl zul je moeten gaan experimenteren naar de juiste verhouding.
 
Als je er zo tevreden over bent dan zeg ik op mijn beurt bestel gewoon weer een nieuwe fles ( niet moeilijker maken dan dat het is )
 
Ik ben erg tevreden van deze :
P1090924.jpg

bandjes zijn wel 2 keer ingesmeerd in overvloed , was om te stockeren ...
P1100299.jpg



https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/Protectant_Rubber_Vinyl_Plastic__710ml_05324_100204

Mijn fles van NL geraakt niet op... maar ga ze noodgedwongen wel moeten gebruiken omdat er momenteel geen te krijgen zijn van Mothers...
 
@GSM: hij heeft over interieur en niet over de buitenkant dan wel banden, wel een degelijk verschil denk ik zo :-"
( tenzij jij je bandenzwart op je dashboard smeert )
 
@Marcus : heeft een naam : mierenneuken :-b

Natuurlijk heeft ie het over z'n interieur (weet je , ik kan ook lezen hoor )

Ik wil hiermee aantonen dat je deze spray OOK in je interieur KAN gebruiken .

Foto's van het interieur of plastic delen binnen vond ik ff niet ....en nu wel

is een 50/50 :
P1090260.jpg


links is behandeld , rechts niet...is trouwens in een vw passat van 20 jaar oud (de foto)

en kom aub niet af met : dat blinkt wel erg hard want dat was niet het geval , enkel als je niet nawrijft en dik aanbrengt heb je het effect zoals op mijn banden :cool:
 
Ik heb met NL nooit een "vettig" gevoel.
Aanbrengen met een badstof lapje/ washandje en daarna uitwrijven met een mf doek.
Mooie matte afwerking en alles ziet er weer als nieuw uit.
 
@gsm: was geen mierenneuken, en je kan er per ongeluk overheen hebben gelezen, daarbij kon ik het stukje 'aantonen van' er niet echt uit halen.
Nu met de nieuwe picca weer wel vandaar mijn eerdere commentaar
 
Natural look van poorboy is goed en ieder moet kopen wat hij het beste vind werken.

Of dit nu voor je binnenkant van de auto of je banden of de bumpers ,of van mij part op je fiets smeer.