• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wat is het verschil tussen Poorboys World Professional Polish en Poorboys World SSR1

Johny bravo

Detailing rookie
5 mrt 2011
12
2
Nou zoals de titel al zegt/vraagt..
Wat is nou het verschil? Ik weet dat er bij ssr1 word gesproken over een slijpgraad en dus een schurende werking heeft..
Bij professional polish is dat niet het geval?? dus eigenlijk geen polish?? of zie ik het nu te zwart/wit??

Mijn vraag is ook gelijk wat ik het best kan gebruiken op een nieuwe volkswagen lak.
Is de prof polish al voldoende voor?? jah wat doet het eigenlijk? of kan ik het best gelijk gaan voor de ssr1?
Of is de ssr1 meer voor een lak die echt al onder de krassen of swirls zit?
Zou het bijvoorbeeld ook nog uitmaken of ik een Monello White Polishing CCS Euro Foam Hand Applicator
of een Monello Orange Light Cutting CCS Euro Foam Hand Applicator gebruik bij een van de twee om zo een
nog gladdere lak te krijgen of is dit allemaal wat ver gezocht?

Wat is jullie ervaring en wat heeft de voorkeur??
Ik hoor het graag!!:)^
 
SSR1 bevat polijstkorrels, de Prof. polish is een chemische polisch, zitten dus geen korreltjes in.

Met de chemische polish kun je heeeele lichte krasjes wegkrijgen door een pad te nemen die een "cut" heeft, zoals een lake country witte hand of machine pad.

SSR1 heeft echte slijpkorrels, daar kun je dan weer wat meer mee.
Deze is eigelijk de laatste stap na het polijsten met SSR2,5 oid, dus van grof naar fijn.
Bij een nieuwe auto zonder swirls hoef je niet zo zwaar te gaan en is een klei beurtje en een prof. polish genoeg.
Je zou daarna nog een glaze (poorboy's black hole of white diamond, naar gelang de lakkleur) kunnen gebruiken voordat je er een wax of sealant opbrengt.
 
Oke, dus voor een nieuwe auto beter de Prof polish.
Lake country pad die jij aangeeft zie ik niet in de webshop staan .
Van Manello de Orange light Cutting hand app. ook goed? of beter iets anders?
Het verhaal van white diamond ( witte auto ) ken ik en heb ik op de bestellijst staan.
 
Denk dat je aan een witte wel genoeg hebt icm de prof. polish
Rode voor de glaze en een ultra soft concorso voor je wax.
Stapel microfiber doeken van poorboys, en je bent helemaal klaar om er tegenaan te gaan.