• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat koop ik om swirls te verwijderen en te waxen?

Rlnds

Detailing rookie
13 mrt 2019
1
2
Dag Allemaal,

Ik heb inmiddels 5 keer een winkelmandje gevuld en elke keer bij het afrekenen toch maar niet gedaan, omdat ik niet genoeg zeker was of het nou kan of slim is wat ik doen. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen:)

Situatie:
  • Ik heb een 7 maanden nieuwe A3 Nano Grey (donker grijs)
  • Ik heb flink wat lichte swirls op de auto zitten (door eigen onervarenheid in de wasstraat gebeurd, uitermate stom..!)
  • Aangekoekte regendruppels op de ruiten die ik er met geen mogelijkheid af krijg.

Wat wil ik:
  • Swirls verwijderen en het mooie diep donkere grijs weer laten spiegelen
  • Een goeie waslaag achterlaten die het een paar maanden volhoudt. Ik wil 2/3 keer per jaar een flinke wasbeurt geven tussen het normale/ snelle wassen door.

In mijn winkelmandje zitten nu:
  • Dodo Juice - Born to be mild shampoo (om te wassen)
  • Poorboys - Black hole show glaze (tegen de swirls en voor glans)
  • Poorboys Natty's paste wax blue (het stukje bescherming)

Ik zoek nog een middel om die aangekoekte regenresten van de voorruit te halen. Help.. Voorruit heeft geen krasjes o.i.d.

Is dit een mooie combinatie voor wat ik wil?
Is het slim bovenop die wax nog eoa shiner aan te brengen?
Een waxlaag voldoende voor 4 maanden standtijd of nog een laag opbrengen?
Hebben je nog aanvullende tips?

Ik ben van plan dit alles met de hand te doen.
 
Hey hallo! :D

Ik doe stiekem de aanname dat de lak wel eens flink hard kan zijn. Dus lichte defecten zal je dan ook ''grof'' moeten aanpakken middels polijsten.

Vlekken op de ramen kan je proberen aan te pakken met een Paint Cleaner zoals Pro Polish, maar een polijstmiddel kan ook.

Waxen zijn er genoeg. :D Een simpele wax oals Collinite - 845 is een prima hufterproof wax die het lang genoeg uithoudt.

DodoJuice - Born to be Mild is een prima pure shampoo.
Poorboys - Black Hole is een glaze en zal geen swirls voorkomen. Het zal alleen de bestaande defecten wat verdoezelen.


Aangezien je handmatig aan de gang gaat, dan zal je het kunnen laten bij:

  • Goed reinigen en wassen.
  • Kleien
  • Glaze aanbrengen
  • Wax aanbrengen.
  • Bij de volgende wasbeurt een boostend product gebruiken, zoals wetcoats/shampoo met toevoegingen/etc.

Geen enkele wax blijft maanden lang optimaal presteren. Een boostend product kan je dan gebruiken om de beading/sheeting optimaal te houden.