• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat te doen tussen 2 waxlagen?

Bartjebart

Detailing addict
6 okt 2010
314
62
Hoi allemaal,

Hier was ik weer eens met een vraag. Ik heb ongeveer een week geleden een laagje Collinite 476s op mijn auto aangebracht. Nu wil ik daar graag een 2e laag overheen doen om de auto helemaal goed de winter door te krijgen. Daar ben ik door drukte nog niet aan toe gekomen. Wat doen jullie tussen 2 waxlagen door aan de auto als je er mee hebt gereden? Volledig wassen heb ik vandaag nog gedaan. Komende dagen ben ik nog druk, maar wil dit weekend of een van de dagen erna toch echt die 2e laag erop aanbrengen. Zou een rondje Spray&Wipen genoeg zijn als de auto niet te vuil is? Ontvetten is natuurlijk geen optie, want dan verdwijnt de 1e waxlaag ook.

Zou hem gewoon even wassen, bijna even snel als een rondje S&W

Hmmm, eigenlijk geen idee of er in een week alweer erg veel vuil gaat hechten op je eerste waxlaag.
Ik zou verwachten dat dat wel mee moet vallen. Goed wassen en een detailer gebruiken zou mijn oplossing ook zijn.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de meningen van anderen.

Je eerste waxlaag heeft wel mooi een weekje kunnen harden ...

Soepergrover zei:
Goed wassen en een detailer gebruiken zou mijn oplossing ook zijn.

Een echte detailer-spray lijkt mij juist niet zo'n goed oplossing, maar dat is een gevoel wat ik er bij heb.
Van QD+ wordt de lak zo ongelofelijk glad dat ik me niet voor kan stellen dat de wax daar echt goed grip op krijgt. Dat effect is bij S&W (die ik meer waterless wash dan detailer vind) wat minder.
Of is dit lariekoek?

hahaha GO harold!!

maar ik was hem ook altijd even kort.
of als het niet geregend heeft, vind ik alleen spray en wipe voldoende (Auto rijd 2x per week korte afstand)
elke detailer die een laagje achterlaat (spray en gloss, QD+. enz..) vind ik niet handig en gebruik ik dan ook niet voor dit doeleinde!.

Haha. Dat leek mij een veel te simpel stappenplan ;)
Maar blijkbaar toch afdoende. Volgende week de wasemmers maar weer eens tevoorschijn halen. Misschien is tegen die tijd de Lambswool Mitt net opgedroogd. Kan ik hem direct weer nat maken ;-)
tnx voor de reacties in ieder geval.:-b

Aangezien ik al meerder bevredigende antwoorden op mijn vraag heb, kaap ik mijn eigen topic maar even.

Ik heb namelijk al wel het een en ander gelezen over doeken en dergelijke, maar wat me nog niet helemaal 100% duidelijk is, is wanneer welke vezellengte nou het handigst is. Wat ik inmiddels denk te weten:
Bij het afnemen van een vuil oppervlak (bij waterless wash o.i.d.) zijn lange vezels gewenst, want daar kan vuil beter in trekken.
Maar wat gebruik je bij het afnemen van wax of QD? En bij het laatste uitbuffen van de wax? (bij het laaste gebruik altijd de langste vezels die ik in m'n kast heb)
Zijn er nog meer situaties waarbij het gewenst is om juist lang of juist kort te gebruiken?

Voor polijsten gebruik ik het liefst de Poorboy's Deluxe Mega Towels, die met het satijnen randje.:love

De kant met de langere vezels vooral, heel soms lichtjes nawrijven met de kortharige kant.
Voor Qd's als Last Touch en QD+ gebruik ik ook de lange kant.

QD's met een dikkere doek zoals bijv. de Fantastic Fur vind ik niet super.

Waxen afnemen doe ik wel met de dikkere doeken.