• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat vinden jullie van dit beginnerslijstje?

Sjeezert

Detailing rookie
26 jul 2009
9
0
Hallo allemaal,

Ik ben volledig nieuw in de poetswereld, dus ik zou erg graag wat feedback willen ontvangen op onderstaand winkelwagentje!
Ik heb gebruik gemaakt van de voorbeeldlijstjes op dit forum en deze gemixt met alle verdere info op deze site. Het lijstje in bedoeld voor de gehele buitenkant van de auto, dus velgen, uitlaat/grill, plastic strips, ramen en natuurlijk de lak. Het gaat om een bruinrode Volvo v40 uit 2000. Ik heb geprobeerd om bij elke stap een speciale pad en/of doek te bestellen. Alles zal met de hand gedaan worden.

Eigen conclusie: Dit wordt toch wel een erg duur geintje, dus tips om te besparen zijn welkom!

Extra vraag: Is het mogelijk om de sealant/wax of allebei te gebruiken op de velgen en ramen?! Ik heb weinig trek om ook nog een speciale velgensealant en rainx-achtig product aan te moeten schaffen.

Het lijstje:

Alle te gebruiken accessoires:

100980 Lake Country - Orange Light Cutting CCS Euro Foam Hand Applicator
100982 Lake Country - Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator
100981 Lake Country - White Polishing CCS Euro Foam Hand Applicator
100044 Meguiars - Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber)
100572 Mothers Wax - Drying Towel - 50,8x60,9cm
101025 Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Groen - 39x39cm
100904 Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm
101028 Poorboys World - Ultra Mega Towel - Blauw - 39x39cm
100339 Valma - Velgenborstel

Stappenplan:

100038 Meguiars - NXT Generation Car Wash Shampoo - 532ml
101424 Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System - Verbeterd!
100719 Poorboys World - SSR1 Light Abrasive Swirl Remover - 473ml
100900 Poorboys World - Black Hole - 473ml
100728 Poorboys World - EXP Pure Sealant - 473ml
100714 Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 235ml

Overige exterieur delen:

100730 Poorboys World - Trim Restorer - 473ml
100084 Meguiars - NXT Generation Glass Cleaner - 710 ml
100067 Meguiars - Hot Rims All Wheel Cleaner - 710 ml
100085 Meguiars - NXT Generation All Metal Polysh - 142 g

Totaal:

19 producten Totaalbedrag: € 230,81

Alvast dank voor uw feedback!
 
Dat ziet er zeer netjes uit. Als je ooit van plan ben om je auto helemaal te polijsten dan ga je pas echt zien hoe het product op je lak verwerkt. Iedere lak is weer anders. Maar als beginner is dit een hele mooie start.:)^ Voor je velgen kun je je sealant of wax best gebruiken. Alleen denk er wel om dat je met je waxpad niet je velgen en tevens ook voor je lakwerk gebruik. Als ik mocht kiezen zou ik met de sealant op de velgen gaan , omdat je niet met de pad in aanraking komt met het product. Met het nemen uit een wax pot ga je toch met de pad iedere keer in. Dan kan er remslijpsel in je wax zitten en ga je de volgende keer mee op je lak.:-" Probeer ook met je shampoo dosering te spelen. Ik vind zelf dat de aanduiding op de fles toch een beetje aan de hoge kant zit (leuk voor meguiar's). Ik heb zelf gold class en nxt. De aanduiding is eigenlijk 112 ml op 15 ltr water, maar heb deze naar 75 ml terug geschroefd. Naar mijn inzicht werkt het nog goed. Lekker zelf proberen.
 
Mooi lijstje. Eindelijk iemand die eerst eens goed rondkijkt, voor die met vragen komt !!

Je lijst ziet er goed uit. Zo er alleen wel een paar doeken bijdoen. Mocht je er eens één een keer op de grond laten vallen.

Zou als ik jou was voor de shampoo van Poorboy's gaan. Minder van nodig, dus uiteindelijk per wasbeurt goedkoper.

Daarbij: het lijkt duur wat je koopt. De eerste aanschaf is even slikken. Maar reken straks maar een uit wat een poetsbeurt je gekost heeft. Dan zul je zien dat het meevalt.

Wax op de ramen ?? Niet doen. Ikzelf smeer helemaal niks op de ramen. Gewoon schoonhouden vind ik genoeg.

Over die glassCleaner: spuit dit spul niet rechtstreeks op je ramen.

Spuit iets van de reiniger op een applicatorpad klik en maak dan met je pad de ruit schoon. Hierdoor voorkom je dat de reiniger op de lak komt en je verbruikt een stuk minder. Ruit daarna droogvegen met een microvezeldoek.

Groet, Peter
 
Wat moet je met die ssr 1 zonder machine??????????????
Die swirls vrees ik dat je niet met de hand gaat uit krijgen.
Die black hole zal al veel maskeren,daar dan nog die sealant op,dan de wax.Dat is al een laagje hè.
 
Dat ligt eraan wat jou eisen zijn. Als je je auto voor 90% swirl vrij wil hebben zou je toch meer force moeten hebben. Ook is iedere lak hardheid is niet hetzelfde. Een volvo van een maand later heeft misschien weer een ander hardheid dan jou auto. Ik zou zeggen bel de mannen van carclean op die kunnen je een eind helpen. Of lekker de forum op of je iemand kunt vinden die ook een volvo heeft als jij.
Ook kun je iemand vragen die je terplekke kan helpen met de al bezittende producten bij jou uit de buurt. Dan kun je kijken wat het beste is voor jou auto.
 
Je kan de ssr 1 ook in jouw kast zetten en nog een beetje sparen voor een machine hè.Swirls met de hand veel succes,met een beetje elleboogvet hoppa:|~* :|~* :|~*
 
Thx voor de antwoorden en tips!

Begrijp ik het goed die ssr1 niet veel nut heeft als je geen machine hebt? Maar geldt dat niet voor elke cleaner/polish? Anders kan ik ipv de ssr1 bijvoorbeeld voor deze combo gaan:

Mothers Wax California Gold Pre-Wax Cleaner - Ultimate Wax System - Step 1 - 473ml
Mothers Wax California Gold Sealer & Glaze - Ultimate Wax System - Step 2 - 473ml

Is de ssr1 icm de black hole glaze in feite hetzelfde als bovenstaande combo? Mijn doel is om met de beperkte middelen die ik heb een zo mooi mogelijk resultaat te behalen en de lak in ieder geval vanaf nu goed te verzorgen/beschermen. Het geheel gaat zeker niet perfect worden, gezien er toch wel sprake is van wat blijvende schade op de velgen en de lak (steenslag etc).

Ik dacht toch vrij vaak gelezen te hebben dat mensen ook hun ruiten aan de buitenkant polishen/sealen/waxen. Wellicht nog enkele tips op dit gebied?

Wederom bedankt!!
 
Als je met zo weinig mogelijke middelen iets wil bereiken dan kun je dat met de 1,2,3 step van meguiars of mothers. Maar verwacht niet dat de swirls weg haalt.
 
De ssr1 icm de black hole glaze zal dus betere resultaten opleveren? Of moet je dan dan persé met de machine aan de slag?

thx!
 
Ik zou alles zo laten maar zonder de ssr1.
Een heel goede keuze jouw lijstje
Je hebt de shampoo,de klei,de glaze,de sealant en de wax.De wash mitt zou ik persoonlijk ook veranderen door zo een wool wash mitt,persoonlijke keuze maar vind het super gemakkelijk,en alleen voor de propere delen gebruiken en altijd goed spoelen,propere delen daarmee bedoel ik niet om de wielen mee te doen of zo alleen de lak.Voor de rest super lijstje.Die machine heb je wel nodig om de swirls weg te krijgen en correctie natuurlijk.
 
SSR serie van Poorboy's is voor Handmatig én machinaal gebruik. Ook met de hand werkt het prima, het kost je alleen wat spierkracht.
Afhankelijk van de lak kun je met de hand en SSR serie ook een swirlvrij resultaat behalen. :ja Wel eens geprobeerd? Ik wel! ;)
Dennis en ik doen het regelmatig als demo.

Dus niet gelijk roepen dat het niet kan. :no
 
Stijn heeft puddingarmen en kan niets beginnen zonder machine.

Niet iedereen wil gelijk aan de machine natuurlijk. Er zijn ook mensen die het rustig aan willen doen.
Afgezien dat SSR1 de lak goed reinigt, zoals een bekend forumlid zo mooi kan zeggen: waar vuil zit, zit geen glans!, kan hij de SSR1 later gewoon machinaal gebruiken dus totaal niet nodig is niet correct.
 
Je kan beter kiezen voor de SSR2 of 2,5. Je hebt diverse hardheden (hand) pads. Hiermee zul je de meeste swirls wel mee weg kunnen krijgen.

Hou er wel rekening mee dat het een zwaar en intensief karweitje is. Misschien in de (zeer) nabije toekomst overstappen op machinaal detailen.

Zie dit topic

Groet,

Patrick
 
Een toevoeging is uiteraard dat de persoon in kwestie ook een mooi poetspakket heeft samengesteld,maar er misschien geen budget meer over is voor een machine.
ik wens de TS in ieder geval veel detail plezier voor in de toekomst!

CCC