• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat wordt je volgende poetsklus?

Lekkere wasstraat krassen
image.jpeg
 
Op de planning staat een zwarte Q5 die het geluk heeft dat hij zwart is en daardoor nog flink kan glimmen, want hij is aardig hard toe aan wat TLC.

Full Detail; Lederen stoelen behandelen, koplampen beetje opknappen, motorruimte is een bende, etc.

Zo jammer; De auto heeft veel reflectie, maar is simpelweg grijzig geworden door alle defecten.
Uiteraard zorg ik nog voor gedetailleerdere foto's, maar hier een idee... --->

20160711_143534.jpg

20160711_143714.jpg

20160711_143719.jpg

20160711_143750.jpg
 
@Michel Kuijpers - Jah, inderdaad! Ik ben aan de ene kant blij dat het een schijthuis is én zwart, maar aan de andere kant is het één grote swirlhalla én zware defecten op een bikkelharde lak.

Ik ga op mijn BF21 een MF-pad proberen en eens zien hoe dit gaat. Pak ik een deel van de motorkap met LC 7'''blauw en een ander deel met MF.



Greetz


EDIT; Oooh... Moet alleen effe bedenken wat voor en borsteltje ik nodig heb om MF-pads tussendoor te reinigen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
Dan heb ik denk ik nog geluk, auto is vrij nieuw ( 2013 geloof ik ) en alleen swirls gelukkig geen zware krasjes.

Geen mothers detail brush toevallig beschikbaar of iets in die richting voor de pads?
 
Kan de tandenborstel van m'n vrouwtje pakken
:joy:
De dag erna kan ze wel zeggen dat ze blinkende witte tanden heeft van het polijstmiddel wat er nog eventueel inzat :)

Die wat ik heb zijn een slag groter dan een tandenborstel, wel met zachte haartjes.
eentje gerbuik ik voor de emblemen etc en eentje voor de pads en apc arbeit.
 
Vandaag begonnen aan een Audi A6 3.0 TDI Biturbo in het zwart.
Heel veel swirls en her en der wat krasjes (eigenaar doet er ook 50.000km/jaar mee).

Wat een harde lak ! Met rupes blauw op blauw krijg ik wel 70% - 75% van de swirls weg maar de overige zijn echt een pain in the ass :D

Morgen krijg ik de rupes MF cutting disc binnen, eens testen hoe deze het doed. Ben op zich zeer tevreden van het rupes gamma dus dat eerst eens testen voor ik naar m'n scholl producten grijp.
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
de volgende klus wordt hopelijk een 520 touring ... ben nu al 3 maanden op jacht naar een 5 serie touring met M-Pakket (waarbij de eerste keer de auto een uur voordat ik kwam verkocht was, de tweede was een dag na mijn eerste contact met de dealer al verkocht en de derde was gewoon binnen één dag verkocht). Nu lijkt het erop dat deze me niet meer kan ontglippen :grinning:
 
Alweer een duitsert.... :D

Naast de zwarte Q5, ook een A4 - Cabrio! :p

Harde lakken parade! Hopelijk zo snel mogelijk de MF-pads proberen op mijn Audi sloopkap en hopelijk tevreden genoeg om die harde lakken te trotseren. :D