• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat wordt je volgende poetsklus?

Normaal deel ik niet zo veel klussen... maar deze vind ik dan wel weer grappig.

Heb tenminste zat ervaring met deze lak :joy:

A656E882-9EF3-449F-81FD-B092DDAF3B30.jpeg
 
Heeft er iemand tips bij een rode verweerde lak? Krijg de vraag om deze weer netjes te maken, maar totaal geen ervaring bij zulke lak :p
received_2420776207966957.jpeg
 
Haha als je zegt dat ik mn verstand moet gebruiken dat zal t wel n klote klus worden :p
Doel is vooral de kleur omhoog halen, perfectie hoeft niet van de eigenaar ;)
 
Het is een Toyota dus waarschijnlijk heb je te maken met een vrij zachte goed te corrigeren lak.
Ik weet niet wat voor polijstmiddellen je in huis hebt?
Ik gok erop dat je met S30 zelf al een heel eind komt bv en mocht je echt moeten corrigeren is er met een medium middel al heel wat te bereiken (ff testspot ).
 
Zou me verbazen moest deze geen clear coat hebben. Zo oud is deze wagen toch nog niet? Eind jaren ‘90?
Rood is nu eenmaal een kleur die het fel te verduren krijgt door UV- straling, wanneer een goede bescherming van in den beginne ontbreekt.
 
Ik denk ook dat deze auto wel een clearcoat heeft maar goed daar komt ie vanzelf achter.
Ik heb een buurjongen die vanwege lekkage van zijn cabriodak een zeiltje over de auto had gespannen. Nou kon dat niet helemaal goed gaan en ik had em al gewaarschuwd maar goed einde van de rit haalde hij dat zeil er af en de (zwarte) auto zat vol fletse wit uitgeslagen plekken alsof er het “weer” in zit. Dus ja die buurjongen baalde nogal (hij heeft ook aan de lopende band pech met zijn eerste auto) dus ik heb toen alleen het dak gepolijst van de Peugeot met Nanolex medium in dit geval en die witte plekken waren weg met in plaats meer glans. Binnenkort zal ik em wel helemaal doen en kan ie weer met een flitsende auto achter de meiden aan...
 
Dank jullie voor de bijdrage jongens, @Ric325i de monello reeks is eigenlijk op en wilde deze auto behandelen met de producten van scholl ;) ik ben niet iemand die extreem veel auto's polijst en een rode in deze staat heb ik nooit gedaan eigenlijk. Ik heb mijzelf een beetje ingelezen op het forum en het viel me op dat er wel een verschil is in aanpak. Als ik kijk naar bv fotos met autos in dezelfde staat zie ik een groep die heel zwaar gaat en een groep die eigenlijk heel licht polijst en finished. Dat vond ik opmerkelijk, al zullen ze wel een testspot gedaan hebben. Ik wilde eigenlijk de combi mezzo oranje en finale wit of licht groen doen, althans als de testspot dat laat zien. Alleen in dit geval worden het de vergelijkbare producten van scholl dus.
 
Ik zou zeker niet starten met zware polijstmiddelen ,ik heb verschillende toyota’s gedaan en deze doffe motorkap kreeg ik al strak90% strak met S30 op Scholl oranje.
AD867AAE-FF9F-4C64-92E3-38E63F7792D6.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: tamer
Op dezelfde auto zaten echt fikse krassen bij de raamstijlen en dan echt zo diep dat ik me afvroeg of dat überhaubt wel goed ging komen maar een medium middel (Rupes groen in dit geval) was afdoende voor fikse verbetering.
51B3B694-595D-4110-9CB5-A1E8FDB3D342.jpeg
69C42577-BE8C-4E84-99C4-1DB1C43847A6.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: tamer
Heeft er iemand tips bij een rode verweerde lak? ....

Klinkt misschien raar, maar hij lijkt vrij schoon en er is nog wat glans ..
Dan zou ik er voor kiezen om een polijstmiddel te combineren met een glaze (desnoods vooraf)
Wordt het wat smeuiger van en dat helpt de loskomende lak af te voeren
Heb je alleen wat meer werk bij de inspectie
 
  • Leuk
Reactions: tamer
@RedCat ik had een sample black hole toegevoegd al voor de zekerheid. De eigenaar zegt dat de auto er in werkelijkheid erger aan toe is. Raad jij aan dus om een druppel toe te voegen elke keer?
@Ric325i nog n flesje er bij kopen haha ;)