• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat wordt je volgende poetsklus?

Voor de aankomende dagen staat er een mooie Seat Leon fr in de schuur. IMG-20190919-WA0006.jpeg
IMG-20190919-WA0006.jpeg
 
Hmm... De kans bestaat dat ik binnenkort een Full Detail mag gaan doen. Deze pak ik eigenlijk niet meer aan, maar tijdens een verjaardag hoorde ik iemand vol trots over zijn nieuwe auto praten alsof hij zijn droom-auto had gevonden.

Al snel kwam de staat van de lak en het interieur ter sprake en dan gaat mijn Detail-Spidey-Sense rinkelen. :p ''De lak is vrij dof en hij lijkt zwart, maar hoort heel diep blauw te zijn'' ... (Oeh, lekker kleurtje om strak te maken!) ... ''Ah, dat is toch simpel netjes te krijgen met wat commandant of Turtle-wax, makkelijk joh'' ... (Hihihi, Halfords-fan) ... enzovoorts...

Al snel gooide de jarige mijn naam op en dat je voor dit soort zaken bij mij moest zijn. (Altijd leuk om te horen) We raakte aan de praat en ik legde de basis wat uit, zoals goede spullen om te wassen, de Halfords over te slaan en poetsbedrijven ook maar links te laten liggen als je goed werk wilt.
De eigenaar was leergierig en zijn handen begonnen te jeuken. (De mijne ook!)

Zo kwamen we op ''polijsten'' en dat je met een DAP-kitje al heeeul ver kan komen, mits de lak niet bikkelhard is. De eigenaar zag het zitten om zelf, op advies van mij, een lading spullen aan te schaffen en dan kon ik hem misschien ook wat dingen leren, eventueel tegen een vergoeding.

Ik vond dit een leuk idee, simpelweg omdat het een leuke vent was en met name omdat hij zó leergierig was. Toen ik hoorde welke auto hij dus had, was ik helemaal opgepept:

Alpina B10 Bi-turbo. :p (Ik weet hier weinig van, maar ik dacht een 5-serie E34)
 
Laatst bewerkt:
@Altos - Als het zover komt, aan foto's en film geen tekort. ;)

Ik schaam mij wel een beetje, want ik zit nu dingen over Alpina te lezen omdat ik er eigenlijk maar weinig van weet. Als ik het ondertussen een beetje begrijp, zijn er ook niet zoveel meer van. Vraag mij dus wel een beetje af of de beste man wel goed weet wat hij in huis heeft gehaald.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Alpina is zeer ondergewaardeerd en niet alom bekend, maar hebben een mooie historie en filosofie hoe en waarom ze bepaalde auto’s niet “opvoeren” maar aanpassen naar hun visie...vaak minder pk’s dan mogelijk maar een sublieme balans tussen power en comfort...en die looks doen het hem voor me, zou er graag ooit 1 bezitten, liever een Alpina dan een Porsche of Ferrari.
 
  • Leuk
Reactions: Alex_G en Quantoxx
@Altos - Ik las ook dat ze niet meer vermogen in mogen proppen dan de standaard versie waarop hij gebaseerd is. (Omdat BMW, etc)

Hoe ze de boel van de grond af weer opbouwen volgens hun eigen wensen, dat is wel gaaf.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Idd, het is meer dan een “tuner” en een paar badges plakken, zelfs de software van het multi media systeem wordt herschreven en aangepast, extra isolatie of andere materialen worden geplaatst of vervangen en het bestellen van vervangende onderdelen kan alleen via bepaalde dealers en chassisnummer enzo, echt vakwerk, helaas zijn de vervangende delen ook mega duur, net als de originele velgen.
(De velgen hebben het ventiel onder de middendeksel en de lucht loopt via een van de spaken de band in, heel clean en dus geen zichtbaar ventiel...oog voor detail.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
@The Joy Of Detailing - Ik hoop ook zeker dat het er van komt! :p

De eigenaar had de auto nog maar kort en sprak over een bevriende garage die dingen na ging lopen. Deze garage zou ook zichzelf meer gaan verdiepen in Alpina in het algemeen, maar ook de juiste netwerken voor onderdelen en ervaringen.

Ik ga vanaf nu ook niet meer de naam ''BMW'' laten vallen, want daar kan ik echte Alpina-liefhebbers blijkbaar flink mee tegen de schenen schoppen.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Inderdaad de grootste fout die je kan maken, een Alpina een BMW noemen. Het is zoals al gezegd geen tuner maar daadwerkelijk een autofabrikant.

Mooie klus om te mogen doen. Het zijn echt gave auto's.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Ik las laatst wel dat de Alpina's gewoon bij BMW gebouwd worden. Alpina levert dan de materialen aan bij BMW en dan rollen ze in München van de band. Dus eigenlijk is het gewoon een BMW ;)
 
De volgende gegadigden hebben zich gemeld:

- Mercedes E-500 edition sport AMG (full detail)
- Volvo V40 D2 (Exterior Detail)
- MG ZR 160 (full detail)
- Toyota CH-R (heeft reeds een full detail ondergaan incl. coating, wenst ppf op verschillende kleine delen van de auto)
- VW Passat R-line (eigen auto) Full detail

Aangezien ik dit hobby matig uitvoer naast een fulltime job gaat er een tijdje overheen voordat ze allemaal behandeld zijn.
 
Vandaag kort contact gehad met een oud collega, die zijn Renault Clio bij me wil laten doen.
Niet het allernieuwste model, maar het model daarvoor als ik me niet vergis.
Het is een zwarte, dus dat word wel mooi werk dan :yum
Eens kijken wanneer we die gaan inplannen.
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw
@Rippie De Mercedes E-500 edition sport AMG stond voor vorige week op het programma maar ik moet eerlijk bekennen dat het corona virus roet in het eten gooit. Zowel door het verstandig op afstand blijven als ook door zelf te weinig vrije tijd te hebben, dit doordat de kinderopvangcentra gesloten zijn. Het werken, de oudste ondersteunen bij het huiswerk, de jongste amuseren met de duplo en tijdens het buitenspelen en noem maar op schept een overvolle agenda. Maaaaaar.... de opdrachten blijven staan, stay tuned... :grinning:
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407 en Rippie