Hmm... De kans bestaat dat ik binnenkort een Full Detail mag gaan doen. Deze pak ik eigenlijk niet meer aan, maar tijdens een verjaardag hoorde ik iemand vol trots over zijn nieuwe auto praten alsof hij zijn droom-auto had gevonden.
Al snel kwam de staat van de lak en het interieur ter sprake en dan gaat mijn Detail-Spidey-Sense rinkelen.
''De lak is vrij dof en hij lijkt zwart, maar hoort heel diep blauw te zijn'' ... (Oeh, lekker kleurtje om strak te maken!) ... ''Ah, dat is toch simpel netjes te krijgen met wat commandant of Turtle-wax, makkelijk joh'' ... (Hihihi, Halfords-fan) ... enzovoorts...
Al snel gooide de jarige mijn naam op en dat je voor dit soort zaken bij mij moest zijn.
(Altijd leuk om te horen) We raakte aan de praat en ik legde de basis wat uit, zoals goede spullen om te wassen, de Halfords over te slaan en poetsbedrijven ook maar links te laten liggen als je goed werk wilt.
De eigenaar was leergierig en zijn handen begonnen te jeuken. (De mijne ook!)
Zo kwamen we op ''polijsten'' en dat je met een DAP-kitje al heeeul ver kan komen, mits de lak niet bikkelhard is. De eigenaar zag het zitten om zelf, op advies van mij, een lading spullen aan te schaffen en dan kon ik hem misschien ook wat dingen leren, eventueel tegen een vergoeding.
Ik vond dit een leuk idee, simpelweg omdat het een leuke vent was en met name omdat hij zó leergierig was. Toen ik hoorde welke auto hij dus had, was ik helemaal opgepept:
Alpina B10 Bi-turbo.
(Ik weet hier weinig van, maar ik dacht een 5-serie E34)