• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waterdicht maken spoiler (kitten) advies gevraagd

Ben wel al wakker, maar ondanks dat het vrij makkelijk is, ga ik toch eerst de kap afmaken. Dan kan de kit namelijk goed uitharden zonder dat het nat wordt. Ik probeer maandag weer verder te gaan met de kap.
Ik zal op de volgende manier gaan kitten:
- Afplakken 3M
- Kitlaag aanbrengen
- Afstrijken met de dop (zitten van die kantjes op)
- Tape eraf
- Resten voorzichtig verwijderen met groene zeep en de rand goed droog maken

Het handige is dat de achterklep verticaal omhoog kan staan, dus mogelijk doe ik de onderkant 24 uur later.
 
BlackTwist zei:
- Afstrijken met de dop (zitten van die kantjes op)

Die 'flapjes'' aan de zijkant van de dop is niet voor het afstrijken, maar om de (eventueel) vastzittende dop makkelijker los te draaien.

Beter is het om de kit af te strijken met een (oud) theelepeltje. Deze iedere keer onderdompelen in een glas met een zeepoplossing.
Probeer niet in 1 keer álles af te strijken, maar iedere keer een cm of 25 á 20.

Herhaal dit tot alles afgestreken is. Vergeet niet tussen elke strijkbeurt de lepel te dompelen in de zeepoplossing.
 
Dank voor de tip.

Verstandigste is misschien de theelepel inwikkelen in een MF doek, deze onderdompelen in de groene zeepoplossing.
 
Waarom een mf doek om het lepeltje heen?

3866-1a86dcde63566be19c19234aaa5bdf5d.jpg
 
+1 voor het lepeltje

Wat betreft de mf doek:

Juist niet lijkt mij, je wilt met het afstrijken juist zorgen dat de kitnaad een glad en even oppervlak krijgt. Met een lepeltje wil dat goed maar doe je er een mf doek omheen trek je met de vezels allerlei banen in de kitnaad iets wat je dus juist wil voorkomen.
 
Let op je groene zeep, die is tegenwoordig niet meer puur:idee

http://www.saralee-int.info/NL-NL/Our+Brands/Driehoek/Driehoek+zachte+zeep.htm
 
Diezelfde heb ik. Maar volgens mij zit er geen citroenzuur in dus is het veilig voor de kitlaag. Zolang je de zeepresten maar goed wegspoelt en daarna de rand goed droog maakt zullen er geen schimmels ontstaan.

AQUA
FATTY ACIDS, C12-18, POTASSIUM SALTS
POTASSIUM CARBONATE
SODIUM CHLORIDE
POTASSIUM HYDROXIDE
POTASSIUM CHLORIDE
PARFUM
LIMONENE
 
Ik had geen kitpistool dus kon niet heel nauwkeurig werken omdat ik veel kracht moest zetten met m'n duim. Maar goed, afplakken:

DSCF0589.jpg


Na kitten/afstrijken de tape eraf:
DSCF0590.jpg


Resultaat:
DSCF0592.jpg

DSCF0593.jpg

DSCF0599.jpg


Het is dus niet 100% strak. Ik ga waarschijnlijk de spoiler eraf schroeven, oude kitlaag verwijderen, nieuwe kit aanbrengen op rand spoiler, vast schroeven. Ik wacht eerst even af of de kofferruimte droog blijft deze week aangezien het fors gaan regenen. De onderkant van de spoiler is namelijk nog niet gekit wat misschien ook niet nodig is.