• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax en/of coating

Ik doe het noodgedwongen ook in delen. Wanneer ik de auto gewassen heb en de volgende dag(en) verder ga doe ik het paneel alleen even afnemen met Spray & Wipe, of simpelweg alleen even een natte washmitt er langs; je gaat immers polijsten. Dit is wel enkel wanneer de auto ook niet gebruikt wordt. Is die weer gebruikt, dan doe ik een volwaardige was.

Een gepolijst stuk laat ik echter niet onbeschermd buiten staan. Dus daar gaat dan een vorm van LSP overheen; een wetcoat of wax in mijn geval.

Zo staat de Volvo nu rechtsachter in de Collinite, het dak en de motorkap in een sealant en de rest van de auto nog in de Bathe+......het is me wat.
 
  • Grappig
Reactions: Moto360 en Rytec
@Rytec Je kan alles mooi opdelen als je niet veel tijd hebt. Door mijn vrij intense studie en stage-op-afstand heb ik nauwelijks meer tijd over om echt uitgebreid met de auto's aan de slag te gaan. Dus de afgelopen paar maanden heb ik de auto opgedeeld in motorkap/voorschermen/voorbumper, dak/spoiler/achterschermen, 4-deuren en achterklep/achterbumper. Gewoon lekker rustig aan op m'n dooie gemak met de auto bezig en netjes maken. Ben nu aanbelandt bij de laatste stap. Naderhand gewoon lekker in de wax zetten. Tussendoor was ik de auto wel natuurlijk. En wat @RoCo zegt; je kan als je de volgende dag toch bezig gaat de panelen afnemen met een detailspray.
 
  • Leuk
Reactions: Rytec
Is natuurlijk wel te doen in delen maar ik doe het ook gewoon alles in 1 keer. Dan maar later als het zo uitkomt. Wil nog wel eens een deel alleen doen als deze minder is of er is iets mee gebeurd. Zoals gisteren alleen de motorkap gedaan van de cabrio. Rest is nog in prima conditie.
 
  • Leuk
Reactions: Rytec
Gelet op de strekkende meters en door mij wenselijk geacht resultaat, ga ik never nooit in een dag klaar zijn.
Het gevaar van haastwerk ligt dan vanzelfsprekend op de loer en dat strookt niet met mijn wensen.
 
  • Leuk
Reactions: Rytec
Ik heb de paint protect afpoetsen met ceramic wax van stipt polish iemand daar ervaring mee want als ik die filmpjes kijk blinkt alles
 
  • Grappig
Reactions: RoyR