• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wax guard als lakbescherming voor een nieuwe auto?

zonnebloem

Detailing rookie
9 aug 2014
2
12
Wie kan me informeren over de kwaliteit en waarde van dit product?
De samenstelling heb ik niet kunnen ontdekken, aldus weet ik niet of het als lakbescherming van mijn nieuwe auto van nut is.
groet
Zonnebloem
 
Verkopen ze zit bij Carclean? Kan het niet vinden namelijk. Lak bescherming heeft altijd zin, dat is niet iets wat je doet omdat de auto onder de krassen zit of een minimale leeftijd heeft.
 
Ik ben zelf niet bekend met Wax Guard, maar het klinkt als een van de vele lakverzegelingen die er op de markt zijn.

Van hun website maak ik op dat het een product van Cartec is en dat ze een garantie van drie jaar geven. Die drie jaar lijken me wat lang.

Een beschermlaag heeft altijd nut, de vraag is echter of het in verhouding staat tot de kosten. Kost het een paar honderd euro, dan zou ik persoonlijk liever zelf wat goede spullen aanschaffen en zelf om de zoveel tijd een waxlaag of sealant aanbrengen.
 
Waxguard klinkt als marketing maar dat is een aanname want ik ken het verder niet.wat let je om tegen de dealer te zeggen ,blijf er maar vanaf ik knal er zelf wel een laagje collinite overheen?
 
Het is wel leuk spul maar je moet niet verwachten dat het drie jaar mee gaat. Dat gaat geen enkele behandeling. Maar als je je auto netjes behandeld gaat het sowieso langer mee dan een wax. En het ligt eraan wat je er extra voor moet betalen. Als dat meer dan 80 euro is dan niet doen. Dan kan je dr zelf gyeon mohs op zetten. En zoveel kost zon setje waxguard niet. Weet ik uit ervaring.
 
Zonnebloem, zat alternatieven op de website te vinden en genoeg ervaringen met deze producten op het forum. Denk dat je altijd wel goedkoper uit bent en dat je dan ook echt weet waar je aan toe bent.
 
Als het je word opgedrongen door de dealer. Gewoon middel vinger opsteken. Hier bij carclean zijn betere producten te vinden die een fractie kosten van die waxguard.
 
Mij is bij de aanschaf van de Renault Zoe (helaas nog 2 maanden wachten, zucht...) ook zoiets aangeboden. Kosten: 300 euro! Terwijl ik al had gezegd dat er reclame stickers op gaan komen. Dus dan zou je 300 euro weggooien omdat de stickers niet gaan plakken... Duh... Kortom, "was het maar bij aflevering, de rest doe ik zelf wel" heb ik gezegd!
 
Ik ben niet bekend met WaxGuard, maar vaak 'verkopen' ze een een vergelijkbare beschermlaag onder diverse namen als Waxoyl, Protech,enz. Het zijn vergelijkbare producten die in de basis vaak overeen komen met sealants op basis van polymeren. Sealants met polymeren heeft Carclean ook in het assortiment, bijvoorbeeld:
https://www.Carclean.com/product/Poorb...B_EXP16_100728

Voor onder de 20 euro heb je een fles van bijna een halve liter waarmee je met één auto nog minstens 6 jaren vooruit kan. Koop er nog een padje bij van 4 euro, microvezel doek van 8 euro, een half uurtje werk en je beschermlaag is gezet. :)^ .
Ex-P is trouwens tegenover Waxoyl in een vergelijkende test gezet. Ex-P kwam er beter uit.;)


Betere, duurzamere beschermlagen zijn er ook, in de vorm van coatings (kijk maar eens naar de Gyon producten). Die zijn al wat duurder. Maar waxguard is daar niet mee te vergelijken. Van wat ik lees van de eigenschappen en hoe je het op moet brengen is het, zoals Waxoyl, gewoon een sealant op basis van polymeren.

Ik denk dat je op basis van bovenstaande informatie wel een goed idee hebt over de waarde van de aangeboden bescherming. Vaak wordt er een overdreven hoge prijs voor gevraagd van rond de 300 euro of zelfs meer, kijk daar dus voor uit. Maar mochten ze het toch aanbieden voor een redelijke prijs, dan lijkt het me prima.
 
Mijn dank. Ik ben zeer tevreden met de adviezen.
De marketing maakt snel indruk op een beginneling in onderhoud van een nieuw auto.

Aldus starten met: poorboys world- exp pure sealant.

Ik lees wel over verschillen in de te gebruiken pads of de microvezeldoek.
Wat is een comfortabele keus?

Vriendelijke groet
Zonnebloem
[h=1][/h]