Ik ben niet bekend met WaxGuard, maar vaak 'verkopen' ze een een vergelijkbare beschermlaag onder diverse namen als Waxoyl, Protech,enz. Het zijn vergelijkbare producten die in de basis vaak overeen komen met sealants op basis van polymeren. Sealants met polymeren heeft Carclean ook in het assortiment, bijvoorbeeld:
https://www.Carclean.com/product/Poorb...B_EXP16_100728
Voor onder de 20 euro heb je een fles van bijna een halve liter waarmee je met één auto nog minstens 6 jaren vooruit kan. Koop er nog een padje bij van 4 euro, microvezel doek van 8 euro, een half uurtje werk en je beschermlaag is gezet.

^ .
Ex-P is trouwens tegenover Waxoyl in een vergelijkende test gezet. Ex-P kwam er beter uit.
Betere, duurzamere beschermlagen zijn er ook, in de vorm van coatings (kijk maar eens naar de Gyon producten). Die zijn al wat duurder. Maar waxguard is daar niet mee te vergelijken. Van wat ik lees van de eigenschappen en hoe je het op moet brengen is het, zoals Waxoyl, gewoon een sealant op basis van polymeren.
Ik denk dat je op basis van bovenstaande informatie wel een goed idee hebt over de waarde van de aangeboden bescherming. Vaak wordt er een overdreven hoge prijs voor gevraagd van rond de 300 euro of zelfs meer, kijk daar dus voor uit. Maar mochten ze het toch aanbieden voor een redelijke prijs, dan lijkt het me prima.