• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax na glascoating aanbrengen?

minicooperparklane

Detailing trainee
23 mrt 2014
6
47
Vandaag is mijn Mini Clubman geheel gepolijst en in een glascoating gezet.

Nu heb ik begrepen dat deze eerst een tijdje moet uitharden voordat je deze verder gaat wassen of iets op gaat smeren.

Is het verstandig om bijvoorbeeld een Collinite 845 wax als extra bescherming en glans aan te brengen?

Andere tips qua bescherming en diepe glans zijn natuurlijk welkom!
 
Als er extra glans nodig is dan is er niet goed genoeg gepolijst of de coating is niet afgenomen :D
Zonder gekheid, gewoon zo laten en anders een spray erop welke ook bijvoorbeeld coating eigenschappen heeft om de zoveel tijd.
Wat je zegt kán zeker maar is eigenlijk zonde van de glascoating.
 
Het maakt nogal wat uit welk merk en soort coating je gebruikt voor de verdere behandeling.
Het is niet gebruikelijk om een klant weg te sturen met een gebrek aan instructie over hoe verder ...

Ik zou teruggaan naar de "poetser" met bovenstaande vraag.
 
  • Leuk
Reactions: Zoranurai
Wat voor merk/type glascoating heb je gekozen?
Ikzelf zou enkel en alleen een wax over eencoating heen zetten op het moment dat die coating al op zijn einde loopt anders niet.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Nee. In sommige gevallen tenzij het specifiek beschreven staat bij de aangebrachte coating,99/100x is de coating op alle vlakken beter dan wat je er ook op smeert.
Doe je coating niet teniet en laat het lekker zo.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i
Ik vermoed dat er vraag is naar nóg meer glans, maar dat dit zou al zo goed als maximaal moeten zijn. ;) Extra bescherming is niet nodig, aangezien de coating bedoeld is om zelf goed te doen. (Zoals al aangehaald; Laat de coating dit ook zonder belemmering van 'slechtere' producten lekker doen)

Je kan er dus niet iets overheen smeren voor meer ''glans'' en extra bescherming is bij een degelijke coating onnodig en vaak zelfs van mindere kwaliteit dan de coating zelf.