• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax verwijderen met wassen

Een afwasmiddel heeft buiten een ontvetter ook nog glasversterkers er in voor de vaat, het verwijderd dus wel je waxlaag, maar laat daar weer wat anders voor achter.... Zou het dus niet gebruiken
 
Afwasmiddel is voor de afwas :roll
De "huidvriendelijke" die zo mooi sheeten zitten vol met spul dat je niet op je lak wilt.
Koop een fles Bilt hamber Surfex. Kan je ook mooi andere dingen mee ontvetten.

Hans
 
Ik ga morgen mijn C4 picasso van een winterlaag collinite915 voorzien. Ik wil ook eerst de oude was en sealant verwijderen. ik zag er weinig heil in om mijn dure gold class shampoo hiervoor te gebruiken....Vanavond gaf mijn vrouw aan dat ze weer eens een fles Bleu Wonder van Sorbo gekocht had en daarmee de badkamer een beurt had gegeven. Nu heb ik dat ik het verleden ook al eens gebruikt en destijds viel het mij al op hoe goed het schoonmaakt en ontvet. Dus ik ga morgen gewoon de auto met een emmer water en vier doppen bleu wonder wassen. En daarna kleien en drogen en dan een laag 915.

Ik zat alleen nog te denken of een laagje Black Hole nog wat zou toevoegen....Ik heb een fles staan en de lak is gris fer en dat is vrij donker. Maar of het nog iets van bescherming biedt? wel swirls die verminderen of is dit een onnodige toevoeging op een lak van nog geen twee jaar oud.

Groeten GdV
 
RedCat zei:
Afwasmiddel is voor de afwas :roll
De "huidvriendelijke" die zo mooi sheeten zitten vol met spul dat je niet op je lak wilt.
Koop een fles Bilt hamber Surfex. Kan je ook mooi andere dingen mee ontvetten.

Hans

Dank voor de tip...maar is een alternatief voor BHsurfex wat Carclean ook levert? Heb wel autobrite foam...schutje in de emmer en wassen?
 
Het was vandaag prachtig weer en met de gedachte dat het weleens het laatste echte mooie weekeind voor de regen/winterperiode kan zijn heb ik de auto een grote beurt gegeven.
Ik ben begonnen met goed afspuiten van los vuil en heb toen mijn gedachte van gisteren in praktijk gebracht. Ik heb warm water in een emmer gedaan (10 liter) en daar vier volle maatdoppen Bleu wonder in gedaan. In een kleinere emmer heb ik 1 maatdop gedaan om de washmitt uit te kunnen spoelen.

Het wassen met de bleu wonder ging perfect! de wax laag (gedeeltelijk wolfgang sealant en gedeeltijk collinite 915) ging er perfect af. De beading die er nog op zat was echt weg en er was ook geen sheating meer te zien. Het water werd echt een dunne film die overal gelijkmatig opdroogde. Dus dat werkt echt heel goed. Overigens reinigd het ook perfect de ramen die behandeld waren (ooit) met rain-X. Het gekke is dat dit juist niet verwijderd wordt! en dat komt mooi uit want het water vliegt echt weer van de ruiten af alsof de rain-X het gisteren is aagebracht. En de ramen worden perfect straaploos schoon.

Ik was de auto regelmatig en neem dan de hele auto nog af met een supervezel en QD+. Het was dan ook fijn om te zien dat er nauwelijks vastzittend vuil op de lak zat. Paar enkele pukkeltjes en verder was de lak schoon. Ik heb de auto dan ook niet gekleid.

Ik ben daarna een aantal kleine lak beschadigingen te lijf gegaan met de DAP en een orange pad met menzerna power finish. Dit heeft de lakbeschadigingen doen verdwijnen als sneeuw voor de zon! en het kan niet vaak genoeg gezegd worden dat deze combo ontzettend mooi finished! Er was totaal geen noodzaak om hierna nog met een fijnere combinatie aan de slag te gaan. Heeft wel even geduurd voordat ik deze combo aandurfde want ik was normaal altijd met wit en final finish in de weer. Maar voor een klein krasje heb ik toch wecht meer nodig dan dat en orange met power finish is voortaan the way to go!

Hierna heb ik de hele auto afgewekt met een blauwe pad en collinite 915. en dat tweemaal. De kleine hoeken en lastig te bereiken plekken heb ik met een rode monello handpad en 915 aangepakt. Tevens heb ik de velgen schoongemaakt en in de collinite gezet.

Ik kan de komende maanden weer toe met wassen met gold glass en nawrijven met een supervezel met QD+.

Maar waar het uiteindelijk om ging was "prove of concept" dat de bleu wonder prima oude wax lagen verwijderd als je weer eens op een schone ondergrond een waxlaag wil aanbrengen.

Groeten en ik hoop dat julie vandaag ook genoten hebben van het weer
GdV
 
Goed verhaal! :)^

Ga zelf ook een Poging met blue wonder wagen om een oude wax laag te verwijeeren.
 
Thieu0 zei:
...maar is een alternatief voor BHsurfex .... Heb wel autobrite foam...

BH is een echte ontvetter, SSf is dat niet, de foam van Valet Pro juist weer wel
Als je de BH en de Valet Pro Combo zou hebben zou het verschil in geur niet opvallen, ....., dat is er nauwelijks.
Ik vermoed dus dat het chemisch gezien erg dicht bij elkaar in de buurt zit.

Als je een gewone shampoo zoekt die sterk ontvet moet je de blauwe van Valma nemen :D

Hans
 
ik gebruik naar alle tevredenheid orange strongwash van CG met een scheutje apc van het een of andere merk,gegarandeerd je waxie weg:cool:
 
Ik denk dat ze die inderdaad bedoelen. (Denk, want ken product niet). Lees dat soort van apc is (die ontvet ook, zoals dit product ook doet). Chemical guys is / vind ik redelijk duur. Zijn volgens mij goedkopere alternatieven.

Is trouwens geen must om wax met een product te strippen.

Afhankelijk van wax/sealant die je gebruikt kun je ook gewoon uit laten werken (dan is die ook weg) of nieuwe laag erover aanbrengen (Kijk dan wel even of die samengaan).
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Steffiseat
nu allen tijdelijk niet op voorraad…
Wel is het zo dat je een beetje moet oppassen met dit soort sterke reinigers wel op tijd afspoelen .

Zelf zou ik ik met een sterke verhouding autoglym traffic film remover de auto inspuiten en vervolgens (evt foamen als tussenstap) wassen met heet water en shampoo. Meeste is dan wel weg.
Paintcleaner of polijsten blijft het mooiste vind ik.
 
Laatst bewerkt:
Jammer. Heb enorm véél kalk spots op de Countryman en dacht dus daarmee al een déél weg te halen.
Geen zin om nog eens een extra shampoo bij te kopen. Heb denk ik 10 merken staan en zo een 200 flessen.
Plus dan de stock van het merk dat ik wou gaan verdelen in bijberoep (niet veel van in huis gekomen door familiale omstandigheden).