• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wax voor carbon met matte finish

fromalk

Detailing rookie
7 feb 2012
4
0
Hallo,

Wellicht niet 100% in lijn met wat jullie hier gewoon zijn maar ik ben op zoek naar een wax voor mijn mountainbike :).
Het frame is namelijk 100% van carbon met een matte lak finish, om het kader nu een goede bescherming te bieden voor ik er mee in de bossen trek dacht ik een wax laag te zetten...

Welke wax raden jullie aan specifiek voor carbon, bij voorkeur hoge duurzaamheid en beperkte glans.

Alvast bedankt
 
gewoon een spraysealant erover (Reload, Gyeon Cure). Deze geven geen tot zeer weinig extra glans en flinke bescherming
 
Monello Ibrido doet het ook uitstekend op matte lakken/wraps/ed, evenals Dodo Juice's Supernatural.

De Swissvax Opaque geeft zelf een soort van glans.

Reload en Cure zijn ook zeker goed hiervoor.
 
Ik heb een heel andere gedachte!
Als je echt een matte finish wilt houden (en volgens mij wil je dat) dan zou ik juist ver wegblijven produkten als wax en Reload.
Nanoflex Matte Sealant is the way to go!

Ik heb zelf een Matte Frosted Silver auto en ben erg tevreden over de Nanoflex producten.
Eerst wassen met Nanoflex Matte Shampoo, dan cleanen met Nanoflex Matte Cleaner en als laatste in de Matte Sealant zetten.
Supermooi en dan blijft je fiets ook echt mat.

wel foto plaatsen he?