• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax voor nieuwe matte lak

Tim schalke

Detailing rookie
14 okt 2012
5
0
Beste leden,

Ik heb vier weken geleden mijn gerestaureerde camper gelakt. Ik heb heb zelf gerold met matte lak alleen die is zo stroef dat elke vuiltje/opgedroogd water er bijna meteen in trekt. Ik wil deze week hem dus in de wax zetten zodat er geen strepen meer op komen. Echter zijn er zoveel ontzettend veel producten dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Welke wax (of ander middel) moet ik nu gaan gebruiken om de auto te beschermen. Het gaat dus om een matte paint. Hij is overigens niet voorbehandeld nog. Ik heb hem enkel met wat sop en water schoongemaakt.

Zoals je op de foto kan zien ontstaan er nu al donkere strepen van opgedroogd vuil water (regenwater). Het is wat lastig te zien, maar precies in het midden een zwarte streep. Die zitten overigens om meer plekken waar het regenwater naar beneden loopt vanaf het dak.

In het topic waar ik mij voorstel zijn wat meer foto's van de bus te zien. https://forum.Carclean.com/cc_postst14976/Nieuw-forumlid-Tim.aspx

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het vinden van de juiste wax :)

groet tim

33oscq0.webp

Volgens mij is Swiss Wax de enige die een wax voor matte lak heeft: Wax Opaque, en daar is nog een Pre-Cleaner Opaque bij nodig............

Enige andere vorm van bescherming kan ook goed zijn. Echter dacht ik door te waxxen de kan kleiner is dat er vuil opdroogt op/in de lak. Na een week buiten te hebben gestaan is het vuil er bijna ingetrokken. Met goed poetsen krijg ik het eraf maar het kan nooit goed zijn.

Je kan het beste gaan voor Reload. Ik zeg dit vooral vanwege de structuur van de lak. Als het een wrap was had ik je wel een vaste wax kunnen aanbevelen, maar in dit geval niet.

Volgens mij zou C.Pro C.Quartz - Reload Spray Sealant KLIK hier ook niet zijn nut kunnen bewijzen?
Hoef je bovendien niet erg hard te wrijven bij het afnemen, waardoor je de matte lak niet beschadigd.

Ik weet zeker dat er nog meer producten zijn en dat je niet naar die relatief dure Swiss Wax.

Edit. Er waren er al meer die reageerden.

Oh, en Tamer heeft daarmee absoluut de nodige ervaring, want die heeft zijn auto ook mat laten spuiten, dus die kan het weten.

Ik gebruik bijna altijd DJ SN op matte lakken, gaat perfect.
Wil binnenkort eens op een testpaneel (mat) de DJ SN micro prime proberen als pre-wax/cleaner.

Matte lakken was ik sowieso met DJ SN shampoo.

Mensen op dit forum wassen nimmer met een keukensopje. Dreft afwasmiddel is ongetwijfeld perfect voor ovenschalen en andere erg vette meuk. Daarnaast doet het alles lekker glanzen. Wat er allemaal in zit, weet alleen de producent.

Wat men hierboven zegt of een andere goede shampoo kopen.

Ik heb dan op jullie aanraden de DJ Sn shampoo besteld, samen met de C.Pro C.Quartz - Reload Spray.

Ik heb ook de De CarPro MicroSuede Microfiber doeken erbij gekocht voor de C.Pro C. Quartz. Of toch andere microfiber doeken?

Is het nodig om de sealant te laten curen? en dan een paar minuten of langer? En hierna een tweede laag aanbrengen en dan pas afnemen? Of is de tweede lag overbodig?

mvg,

Tim

Drie – vier sprays op een paneel. Dan met een gevouwen microvezeldoek nummer 1 gewoon lekker verdelen over het paneel. Minuut of vijf laten zitten en dan afnemen met microvezeldoek 2.

Doek 1 blijven gebruiken voor het opbrengen. Na een paneel of twee begint die doek 1 lekker verzadigd te geraken en hoef je niet meer zoveel te sprayen. Paneel voor paneel behandelen.

Als laatste heb ik toen na bovenstaande behandeling het hele voertuig in een keer nogmaals afgenomen met een schone doek 3 die goed opneemt. Dat was eigenlijk meer om na te wrijven.

Je kunt een tweede laag aanbrengen, maar ik zou daar even mee wachten, want standtijd is geloof ik iets van drie maanden. Maar mocht je het willen (corrigeert u mij wanneer ik het verkeerd heb), dan kan dat gewoon. Ik zou er wel een etmaal mee wachten, om de eerste laag lekker te laten hechten.

Succes en houdt ons op de hoogte,
Aficior