• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waxaddict

Ik heb 2 weken geleden m'n auto weer eens in de wax gezet. Hierbij heb ik wegens tijdgebrek alleen de dakspoiler in de Quartz gezet en de rest in de Black Widow. Toen ik gisteren even het zout eraf stond te spuiten, zag ik het volgende:
IMG_0498-1.jpg
Mooie beading van de Black Widow en een mooie sheeting van de Quartz, maar geen beading.

Vanmorgen na een regenbui zag het er als volgt uit:
IMG_0506-1.jpg

Links het dak met de BW, rechts de Quartz. Ook niet echt super...

Na 5 km binnen de bebouwde kom:
IMG_0507-1.jpg

Dak nagenoeg droog, spoiler niet.

Beide waxen zitten er nu zo'n 2 weken op waarbij de voorbewerking hetzelfde was. Wassen met CG Clean Slate shampoo om alle oude resten te verwijderen, drogen, Preppen en vervolgens de wax aangebracht. Quartz een minuutje of 10 laten curen, toen was ie goed uit te poetsen. Kan iemand mij vertellen of dit resultaat normaal is voor Quartz? Ik had, zeker qua beading, meer verwacht!
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Volgende keer zou ik even een rondje proffesional polish doen bijvoorbeeld. Of Monello Finale. Dan haal je sowieso je oude waxen en dergelijke eraf. Daarna ontvetten met Gyeon Prep of Nanolex EX. En dan waxen.
Je weet maar nooit... ;)
Dit is niet normaal na 2 weken namelijk.
 
  • Leuk
Reactions: Marcel vd Ven
Volgende keer zou ik even een rondje proffesional polish doen bijvoorbeeld. Of Monello Finale. Dan haal je sowieso je oude waxen en dergelijke eraf. Daarna ontvetten met Gyeon Prep of Nanolex EX. En dan waxen.
Je weet maar nooit... ;)
Dit is niet normaal na 2 weken namelijk.

Zal ik eens proberen... Maar het gekke is dat de BW er wel goed uitziet. Misschien toch niet goed gecured...
 
Ja. Dat is ook zo.
Vreemd...
Heb je de wax binnen of buiten aangebracht? Wellicht was het te vochtig buiten?

Ik stond wel binnen, maar vlakbij wasboxen... Ook waren de deuren open. Ja, wellicht toch langer moeten laten curen. Volgende week weer een uitgebreide wasbeurt, dan zal ik het nog eens proberen. Maar dan eerst even polijsten
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ja klopt Istnogferarie, maar is redelijk agressief spul. Je moet uitkijken waar je het opspuit.
En na gebruik eerst de auto goed wassen en naspoelen.

Vind Detox niet een middel wat je zomaar even gebruikt.
 
Heren ervaringsdeskundigen, ik heb ook nog een fles Essence staan (ik weet het, dat is vloeken in de kerk...), zou deze niet ook uitstekend geschikt zijn om te gebruiken als laatste stap voor de Quartz?
 
@Ric325i, hierboven had ik het advies gehad de lak nog even goed te cleanen, bij voorkeur met een product met korrel. In Essence zit zowel een korrel als SiO2, dus dat leek me daardoor een ideale ondergrond. Misschien dat daarop ook de Quartz beter hecht??